Pankkilainalla kannattaa ottaa, jos vaan saa. Vakuutukset voi itse päättää, millaiset ja mihin yhtiöön. Saa heti omiin nimiin, helpompi myydä.on niitä syitä tosi paljon rakentelut, ulkomaanmatkat jne...
-Sergei-
-Sergei-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo myynnin "helppous" on hiukan kaksipiippuinen juttu. Melkosen moni kun sitä rahoitusta pyörän hankinnassa kuitenkin tarvii ja rahoituksen siirtokin käy käden käänteessä vaikka pyörä olisikin rahoitusyhtiön omistuksessa. Kokemuksesta tiedän, että rahoituksen siirto helpompi hoitaa kun lisää rahaa pankista (ei tarvi takaajia eikä tarvi pankin tiskille vaivautua kun puhelinsoitto esim. GE:lle riittää jne...). Toisin voi toki olla jos on iskä tai naapurin pertti pankinjohtajana...ja vakuutuksetkin voi ottaa nykypäivänä mistä tykkää, kunhan vakuutusturva on riittävällä tasolla (=kasko). Toisaalta, itse en yksinkertaisesti enää kehdannut marssia pankkiin lisää lainoja nostelemaan juuri otetun ja tingatun asuntolainan takia...Pankkilainalla kannattaa ottaa, jos vaan saa. Vakuutukset voi itse päättää, millaiset ja mihin yhtiöön. Saa heti omiin nimiin, helpompi myydä.on niitä syitä tosi paljon rakentelut, ulkomaanmatkat jne...
-Sergei-
Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.
Paitsi että Hermannin tilanne tässä topikissa on toinen kuin sun mainitsemasi kotilon ostotilanne...Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.
Joo oli vähän ot. mutta aina kannattaa vertailla. Niin joo ja Puntosta en tiedä. Ite ostin autonPaitsi että Hermannin tilanne tässä topikissa on toinen kuin sun mainitsemasi kotilon ostotilanne...Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.
Ensinnäkin, joskus saa autoihin todella edullisia lainatarjouksia, eiks johku Puntoon saanut hiljattain jopa 0-korolla? Mopoihin noilla koroilla olevia tarjouksia ei juuri ole näkynyt...
Toiseksikin, mp-rahoituksissa korko huomattavasti korkeampi kuin pankkilainassa...
Kolmanneksikin, epäilen ettei Hermannilla ole sitä 5.000 € laittaa pankkin...vaan hän tarvitsisi sen 5.000 €...
Aika kirjavia nämä prosentit näyttävät porukoilla olevan. Itse lainatarjousten tutkiskelu on kuitenkin helppoa perusmatematiikkaa. Itse sain sen verran hyvän tarjouksen GE:n rahoitusta tarjoavalta liikkeeltä, että pankkilaina olisi tullut piirun kalliimmaksi. Tosin pankkilainoja en viitsinyt melko pienen rahamäärän vuoksi ns. kilpailuttaa. Jostain olisi kenties voinut saada tingittyä lainannostomaksuista jne. Omassa tapauksessa pankkilaina olisi tullut myös edullisemmaksi, jos lainan tarve olisi ollut isompi, johtuen näistä rahoitusyhtiön kuukausittaisista lisämaksuista.Viime kesänä itse pähkäilin aivan samaa ja päädyin pankkilainaan. Onpahan oma pyörä, saa tehdä mitä lystää ilman kyselemistä. Jotenkin jäi sellainen kuva, että rahotuksen kautta olis ollu isommat kulut (korot yms. maksut).
Tähänkin vielä sellainen kommentti, että yllättävän paljon on eri liikkeiden rahoitustarjous vaihteli vaikka samalta firmalta rahna lähteekin. 3% heilahduksella jo saa/menettää muutaman litran bensaa kuukaudessa. Tiedä sitten onko eri firmoilla erilaiset sopparit rahoitusyhtiön kanssa, vai haluavatko vain isomman siivun rahoituksesta tms?Yleensä rahoituksia et pysty kilpailuttamaan, varsinkin kun lähes kaikki tuntuvat saman kautta rahoittavan.
Ainahan sitä luvata voi...Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.