• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

radio pyörään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
olisi mukava saada radio pyörään.
Tuolla PanFun foorumilla tuli esiin näppärä pienikokoinen mp käyttöön soveltuva radio:
http://www.gooddeals18.com/product....ot.html

Olisko täällä kellään kokemuksia tästä?
Tai jostain muusta vastaavasta, haluan kaiuttimet ja kooltaan pienemmän kuin autoradion vakiokoko. Eli Scala tms kuulokejuttu ei ole mukava vaihtoehto.

Ihan fiksu vekotin, mutta pienempi saisi olla.. Tuossa on 2*15W vahvistin, joka menee vähän hukkaan jos kuuntelee vain kuulokkeilla

Scala Bt-härpättimessä on jo tuo kuulokeradio, joten nyt yritetään löytää kaiutinversion radiosta.
Mp-käyttöön soveltuvia pienikokoisia radioita ei vaan tunnu löytyvän kovinkaan helposti. Tuon mallin lisäksi löysin melkoiselta lelulta vaikuttaneen Ebaysta.

Biltemasta venekaiuttimet, jovain pelittää!
thumbs-up.gif

Ne on kyllä 5tuumaset mutta Paniin mahtuu vaikka sata noita??
biggrin.gif

31-3682_l.jpg

noi bilteman kaiuttimet voisi olla hyvät, jos saa vain mahtumaan. Pannarissa on sellainen kaiutinboxit, johon nuo kaiuttimet pitäisi asentaa. tietääkseni siihen sopii 4" ämyrit.
Mutta ensin pitäisi saada tuo radio juttu eteenpäin.
Ihmettelen kovasti, kun valmiita mp-radioita on todella heikosti saatavissa.

Vitosen vihje. Ei sitä radiota kuuntele kuin leirintäalueella kaiuttimista. Ajossa kunnon kuuluvuuden saa ainoastaan kypäränsisäisillä kuulokkeilla.

Scalaan ei sitten saa mitää AUX-liitäntää vai?

Itse olen katsonut tälläistä marine radiota. linkki

Eli itse radio on erillinen poksi, minkä saa piiloon ja siihen löytyy langallisia kaukosäätimiä. Lisäksi siinä on 1Gb kiintolevy ja eurooppalainen viritys radiossa.

Eli skannaako radio myös parilliset taajuudet haussa?

Kerropa kokemuksia, jos tuollaiseen päädyt.
Kysyin myyjältä ja vastaus oli: toimii kaikkialla maailmassa.
Joten matkalla on. Katsotaan, koska ehditään asentaa ja löytämään nuo loput nippelit.
Ja luulen, että tuota voi oikeasti käyttää ajaessa, Pannarihan on aika hiljainen kulkupeli  
sport05.gif

Vitosen vihje. Ei sitä radiota kuuntele kuin leirintäalueella kaiuttimista. Ajossa kunnon kuuluvuuden saa ainoastaan kypäränsisäisillä kuulokkeilla.

CAD tarkoittaa varmaan luonnollisestikkin sitä että Hondan katteen taakse ei valitettavasti saa kunnollista kuuluvuutta kuin kuulokkeilla! Panissa nyt ei katetta olekkaan ja gw-kuskit tuntee napanuorasta
biggrin.gif

uudemmissa Scalan telakoissa on Aux-liitäntä
Tuossa vaan on pari juttua:
eikös Scalan aux ole vain sisäänmenoa varten
ja toiseksi on aika hankalaa virittää kypärästä jonkinmoista narua pyörään. Langattomuuttahan noilla Scalalla on haluttu.

Mitä tuossa olen jutellut radion kuuntelusta kaiuttimista ajon aikana, niin aika moni on sanonut, että <100km/h homma toimii hyvin. Ja Pannarihan on hiljainen...
No osat on tilattu ja odotellaan kun saapuvat ja kun löytyy aikaa niitä asentelemaan.

Melkoisen turha laite tuollainen radio pyörään.
Mulla on sellanen, eikä ole mitään käyttöä, koska ei sitä ajaessa kuule, jos ei huudata ihan tolkuttoman kovaa. Meinasin tuon jo kerran repiä irti, että saisi lisää säilytystilaa pyörään.
Scala FM, niin on mukava kuunnella radiota ajellessa.

ja toiseksi on aika hankalaa virittää kypärästä jonkinmoista narua pyörään. Langattomuuttahan noilla Scalalla on haluttu.[/quote]
Kännykästä rds-radio päälle ja Aux piuha kiinni :;):tai luovut kännytoiminnosta ja syötät musiikin Scalaan Bluetoothilla.

Taas kerran pakko palata tuohon vanhaan lempiaiheeseeni eli näiden BT-kypärähässäköiden käyttökelpoisuuteen/kelvottomuuteen - ja kaikki sen yhden kypäräjohdon takia
shaun.gif
No joo...

Ehkäpä tuo Pan sitten on niin hiljainen, että kaiuttimet ajavat asiansa. Ei ole LT kovin kuulu tuokaan meluisuudestaan ja kyllä tuo oletuksesi siitä, että toimii <100km/h nopeuksissa on varmaan aika oikea. Maantiellä ajellaan taas aika usein lähempänä tai yli satasta, joten radion käyttökelpoisuus jää aika pieneksi. Tuolla satasen lähellä kuitenkin vaatii jo vahvistinta ja laatua kaiuttimilta. Puheohjelmia ei tartte kuunnella ja musiikistakin hiljaisemmat kohdat häviävät. Ison osan ajasta viettää säätämällä volyymia ylös ja alas.

Mutta ainahan on mahdollisuus radion asennuksen jälkeen tehdä kombinaatiosta oikeasti toimiva Baehrilla, AutoComilla, Starcomilla tai muulla oikeasti toimivalla kypärä-audiojärjestelmällä.

On varmaan aika pitkälle henk. koht asia, tuo kuuluvuusalue. Siihen vaikuttanee myös käytössä oleva kypärä.

Itse en 120-140 -nopeuksissa viime kesänä Autobahnilla kokenut Q2:n radioa mitenkään liian hiljaiseksi; ei edes tarvinnut täyttä volyymiä käyttää.

Kombona Q2, apteekin halpistulpat ja Suupertin J1.

Ehkäpä tuo Pan sitten on niin hiljainen, että kaiuttimet ajavat asiansa. Ei ole LT kovin kuulu tuokaan meluisuudestaan ja kyllä tuo oletuksesi siitä, että toimii <100km/h nopeuksissa on varmaan aika oikea. Maantiellä ajellaan taas aika usein lähempänä tai yli satasta, joten radion käyttökelpoisuus jää aika pieneksi.
Mitä tässä olen kuullut (olen siis kuulopuheiden varassa), niin kaiutinkuuntelu on käyttökelpoinen laillisilla nopeuksilla Suomessa. Pannari on varmaan eräs hiljaisemmista pyöristä, pakoääniä hakuttu Singeriksi ym. Esmes huilihetkillä on kiva kuunella vaikka uutiset tms. Mutta vasta kokeilu kertoo totuuden: onko kuunneltavissa ja missä nopeuksissa.
Varmasti suuria eroja eri pyörien välillä, esim aikaisempaan Deauvilleen en olisi edes ajatellut moista asentaa.
Kaiutinradioita on aika vähän käytössä, vissiin LT:t ja kultasiivet.
nim. "matti ja teppo kohta soi"
biggrin.gif

Back