• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R6, 6r, 600rr vai Gsx-r 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Linkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin. Eli mikä seuraavista pyöristä olisi oiva vaihtoehto tai kaikkihan varmasti on ihan pelejä.
Taustaa sen verran että edelliset pyörät on ollut:
CBR 600 pc 25
Zx-9r Ninja
Gsx-r 1000 K2
Kemorassa tuli pyörittyä ja kontattua tuon K2:sen kanssa. Ajattelin sitten että palataan tuonne 600 luokkaan ja opetellaan ajamaan.
1000 pyörä olisi kyllä vääntönsä puolesta mukava noin niinkuin normi ajossa, mutta ensi kesänä tulee varmasti paljon kierrettyä ratapäivä ja sinne suuntaan muutenkin on panostus menossa.
Eli heittäkääs kommenttia mikä on mielestänne ja miksi noista otsikon pyöristä paras. Mainittakoon vielä sen verran että budjetti on 6K€:n luokkaa eli vuosimallit pyörii siellä jossain 2003--> ja uudempaa.

Sana on vapaa.

koska budjettirajoitus on, niin 600rr jättäisin itse pois sen normikeulan takia.

636 olisi ihan kiva, jos ei kisaa aja. pirun ärsyttäviä pyöriähän kaikki 600:set kyykyt on tiellä, radalla hyviä. joskin sielläkin hirveetä kierrätystä tarvitaan etenemiseen.

r6:nen voisi olla yleisyytensä takia hyvä, mutta budjetti estää uusimman mallin ostamisen, joten siinä on taas normikeula ja niillä vanhemmilla on yleensä ajettu aika paljon.

pirun ärsyttäviä pyöriähän kaikki 600:set kyykyt on tiellä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Voi vittu, mitä olenkaan mennyt tekemään kun ostin pari vuotta sitten uuden gikserin, ja nyt sillä ajaminen onkin kuulemma pirun ärsyttävää! Minä kun luulin että oli ollut hauskaa...
baaa.gif

Itekkin painin saman ongelman kanssa. Mulla vaan on vaihtoehdot rajautuneet näihin:

-06/07 GSX-R 600
-06/07 R6R

Jammu on tehty oikeastaan vain ratakäyttöön kun suskassa on myös mietitty tieliikenteessä käyttöä. Pyörä tulee vain ratakäyttöön mutta suskia on todella paljon enemmän tarjolla ja ovat hiukan edullisempia. Onko jammussa oikeasti jotain mikä tekee siitä huomattavasti paremman kuin suska? esim. jammussa on lineaariset jouset mitä suskassa ei ole. onko muuta? molemmissa kai luistokytkimet on ihan toimivia?

Niin siis rata-ajolla lähinnä tarkoitan ratapäivien kiertoa, ei kisaamista.
Ajoa tulee varmasti maantie/ratakilsat tyyliin 70/30.
Honda kyllä houkuttelisi.
No onneks on koko syksy aikaa etsiä ja pohtia.

pirun ärsyttäviä pyöriähän kaikki 600:set kyykyt on tiellä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Voi vittu, mitä olenkaan mennyt tekemään kun ostin pari vuotta sitten uuden gikserin, ja nyt sillä ajaminen onkin kuulemma pirun ärsyttävää! Minä kun luulin että oli ollut hauskaa...  
baaa.gif
niinkauan naurattaa kun ei ole parempaa, ajeleehan noilla paremman puutteessa.
biggrin.gif
Mikä sit sun mielestä on parempi? En mäkään sun muijalla ajelis...
baaa.gif

Joo eipä sillä etteikö tuohon rahaan tarjontaa riittäisi. Ja tunnetusti tuohan vaan syksyn myötä lisääntyy.
Nyt vaan kokemuksia ja näkemyksiä peliin, että mikä noista peleistä mielyttää ja miksi ottaisit juuri sen??

koska budjettirajoitus on, niin 600rr jättäisin itse pois sen normikeulan takia.

636 olisi ihan kiva, jos ei kisaa aja. pirun ärsyttäviä pyöriähän kaikki 600:set kyykyt on tiellä, radalla hyviä. joskin sielläkin hirveetä kierrätystä tarvitaan etenemiseen.

r6:nen voisi olla yleisyytensä takia hyvä, mutta budjetti estää uusimman mallin ostamisen, joten siinä on taas normikeula ja niillä vanhemmilla on yleensä ajettu aika paljon.

Mikäs vika siinä normikeulassa on?

Samaa ihmettelen minäkin. Vastahan tuolla normikeulaisella "museo" pyörällä voitettiin -08 A600 suomenmestaruus.

Samaa ihmettelen minäkin. Vastahan tuolla normikeulaisella "museo" pyörällä voitettiin -08 A600 suomenmestaruus.
usd on hienompi

Upside-down. Sen lisäksi tuossa 636B:ssä tuli ältsin käihät radiaalijarrut ja enemmän tehoa kuin muilla, mutta harvemmin kisoja on teknisillä kikoilla voitettu, ellei ylivoima ole sitä luokkaa kuin esim R32 GT-R:llä aikoinaan.

Itsellä vm.2004 oleva kuussatanen gikseri....
uudemmassa 07:ssa kuussatasessa gixerissä on omasta mielestäni matka ystävällisempi ajoasento verrattuna omaan pyörään...

No joo kaikki mitä haluan, muuten paitsi tuo hinta
smile_org.gif
Tuut 2500€ hinnassa alaspäin niin mikä jottei.
tounge.gif

Back