• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyyhe joka menee pieneen tilaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadCow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin eräs päivä hakemassa partioaitasta lusikka/haarukka systeemin ja kaupassa huomasin joitakin "retkeily" pyyhkeitä, jotka menevät pieneen tilaan. Ainoa negatiivinen osa oli hinta: 100x80 cm pyyhe muistaakseni 39 €...
Eli onko kukaan bongannut vastaavaa pieneen tilaan menevää pyyhettä edullisempaan hintaan jossain muualla.

Näppärä tekaisee moisen itse tai teettää kauniimman sukupuolen edustajalla. Asiaankuuluva materiaali on samaa mistä vauvojen harsot on tehty, sitä saa ostaa kangaspuodista metritavarana.

No johan on rätillä hintaa!

Ei varmaan auta sun pulmaasi, mutta mä itse kuljettelen mm. pyyhkeen käärittynä makuupussin sisään. Sinne makuupussin suojapussiin mahtuu yleensä hieman extraa.

Toivottavasti tyttöystävä ei käsitä väärin jos/kun käyn hakemassa vauvan harsoa metritolkulla
wink.gif

Toi harso on oikeasti tosi näppärää. Menee pieneen tilaan, imee vettä kohtalaisesti ja kuivuukin hetkessä. Ja on puoli-ilmaista.
buttrock.gif

Minulla kulkee vaellus- ja mopoiluvarusteena ohut pellavapyyhe mukana. On vähän mukavampi kuin vauvaharso, menee about yhtä pieneen tilaan ja kuivuu nopeasti.

Näppärä tekaisee moisen itse tai teettää kauniimman sukupuolen edustajalla. Asiaankuuluva materiaali on samaa mistä vauvojen harsot on tehty, sitä saa ostaa kangaspuodista metritavarana.
Valmiita vauvojen harsovaippoja saa lähes mistä vaan Prisma/Citymarket -kaupasta. Todella kätevä reissussa kuin reissussa: Kuivaa normaalikokoisen tyypin helposti, itse rätti kuivuu hetkessä ja menee todella pieneen tilaan.
smile_org.gif

Kävin eräs päivä hakemassa partioaitasta lusikka/haarukka systeemin ja kaupassa huomasin joitakin "retkeily" pyyhkeitä, jotka menevät pieneen tilaan. Ainoa negatiivinen osa oli hinta: 100x80 cm pyyhe muistaakseni 39 €...
Eli onko kukaan bongannut vastaavaa pieneen tilaan menevää pyyhettä edullisempaan hintaan jossain muualla.
Tuo partioaitan pyyhe (Sea to Summit?) on kyllä ihan omaa luokkaansa. Menee semmoseen nyrkin kokoiseen pakettiin ja kuivuu tosi nopeaa. Se hinta tosiaan on aivan naurettava (lahjana sen sain, tuskin ois tommosella hinnalla tullu ostettua).

Itse ostin Clas Ohlsonilta retkeilykäyttöön tarkoitetun mikrokuitupyyhkeen, maksoi jotain 7€ ja saa runtattua suht pieneen tilaan

Tuo partioaitan pyyhe (Sea to Summit?) on kyllä ihan omaa luokkaansa. Menee semmoseen nyrkin kokoiseen pakettiin ja kuivuu tosi nopeaa. Se hinta tosiaan on aivan naurettava (lahjana sen sain, tuskin ois tommosella hinnalla tullu ostettua).
Materiaalin kuivumisnopeus on kääntäen verrannollinen sen imukykyyn. Tietty käyttöarvo riippunee siitä mihin pyyhettä aikoo käyttää. Jos pitää vain pyyhkiä vedet iholta, niin eikös siihen käy ihan mikä tahansa skrapa.

Itsekin taidan olla tietyissä asioissa (mm. vaellus- yms välineet) melkolailla speksikeskeinen ukkeli, mutta ikuna ole käynyt edes mielessä, että pyyhkeenkin pitäisi olla hifiä. Lähden ostamaan tuollaisen heti!
smile_org.gif

Ausseissa kattelin vastaavia ja hinta oli muistaakseni jotain 30Aud. Tekee euroissa noin 20. Ois varmaan taas pitäny ostaa silloin. Tosin hyvin on mahtunut tavallinenkin pyyhe mukaan. Tavallinen vain kuivaa turhan hitaasti. No tuon sitten seuraavalta reissulta tuollaisen.

No johan on rätillä hintaa!

Ei varmaan auta sun pulmaasi, mutta mä itse kuljettelen mm. pyyhkeen käärittynä makuupussin sisään. Sinne makuupussin suojapussiin mahtuu yleensä hieman extraa.
Eikö tuo makari kastu? No ainakin pyyhe kuivaa vähän, kun osa kosteudesta siirtyy ympäröivään materiaaliin.
Yleensä mä ihan kuivatan sen pyyhkeen ennen käärimistä...  
062802jumpie_prv.gif

Mulla on tuollanen se on yllättävän imukykyinen. Suosittelen muillekkin.

Ainut huono puoli on että takalistoa ei saa pyyhkeen suojiin.
Ilmeisesti naisimmeisen on sitten melkolailla mahdotonta esiintyä tuommoisen kanssa asiallisesti, ellen sitten kiedo sitä pääni ympärille ettei kukaan ainakaan kasvoista tunnista.
idea3.gif

Pitäisi kuitenkin varmaan joku tuommoinen hommata tuleville reissuille.

Kesän reissulla yhdellä motoristilla oli moinen mukana. Kehui sen maasta taivaaseen. Ensi vuonna myös minulla on mikrokuitupyyhe tai pari. Meni 10x5cm kokoiseen pakettiin, vaikka oli ihan oikean pyyhkeen kokoinen. Jes!

Valmiita vauvojen harsovaippoja saa lähes mistä vaan Prisma/Citymarket -kaupasta. Todella kätevä reissussa kuin reissussa: Kuivaa normaalikokoisen tyypin helposti, itse rätti kuivuu hetkessä ja menee todella pieneen tilaan.
smile_org.gif
Entäs jos vaan ripustaisi Pampperssipaketin takasatulaan?  
buttrock.gif

Back