• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pysäköintiä ja tekoälyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siraulu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pysäköintiä ja tekoälyä

Pieni tarina viime kesältä, tiedoksi ja vinkiksi muille.

Kävin viime kesänä ajelemassa Italiassa ja Molvenossa laitoin sitten pyörän parkkiin. Maksoin pysäköinnin, pyörä parkkipaikalla ja kävelylle järven rantaan. Takaisin tullessa oli sakkolappu.
Ihmettelin, etää mikähän meni pieleen ja siihen sitten ilmestyi pysäköinninvalvoja joka valisti pyörän olevan auton paikalla. Moottoripyöräparkki oli vähän toisessa paikassa ja minun mielestä aika hyvin piilossa.
No, siinä sitten sanailtiin valvojan kanssa, en mene siihen sen enempää. Päädyin kuitenkin maksamaan sakon heti ja sain kuittauksen sakkolappuun; PAGATO! Kaikki hyvin, ja matka jatkui.

Tammikuussa sitten sain kirjatun kirjeen jossa ilmotettiin maksamattomasta sakosta. Hinta tällä kertaa reilu 100€
"Hiukan" harmistuin lapusta ja päätin, etten todellakaan maksa enempää. Kirjeessä oli sitten osoitteet jonne asiasta voi valittaa jos kokee sen tarpeelliseksi. Valitus (Ricorso) pitää olla italiaksi, tietenkin. Sitähän minä puhun ja kirjoitan ihan yhtä hyvin kuin vaikkapa Urdua.

Otin sitten avuksi tekoälyn. Ja Copilot tiesikin heti mistä on kyse, osasi jopa kertoa, että ei ole mikään ainutkertainen juttu ja teki minulle kohteliaan, asiallisen valituskirjeen jonka lähetin annettuun osoitteesen. Sieltä sitten yllättäen kyseltiin lisätietoja jossa sitten kerroin vielä, että mielestäni tapahtui kaksi rikosta: ensimmäinen, minä laitoin pyörän autopaikalle ja toinen, pysäköinninvalvoja varasti rahat.

Ja pari päivää sitten tuli Molvenon poliisipäälliköltä vastaus. Valvoja muisti tapauksen (ehkä juurikin sen sanailun takia) ja nyt he tutkivat mikä heidän prosesseissa meni pieleen. Minun ei tarvitse maksaa enempää, tapaus suljettu.

Hienosti hoidettu!
Jotenkin tuntuu, että vaikka italialaiset ovat yleisesti mukavia, rahan kanssa heillä tulee helposti "virheitä" ja arvatkaa kuka silloin on virheen maksaja?:)

Kun vain huomauttaa ystävällisesti asiasta, niin poikkeuksetta pahoitellaan virhettä ja ollaan heti valmiina oikaisemaan moinen lapsus.

Back