• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän siirtäminen luvatta

ite teen niin jos joku pysäköi mun tolppapaikalle, että vedän kakkosauton poikittain siihen perään, niin ettei mun paikalta pääse pois enkä vastaa puheluihin tuntemattomista numeroista..
Tuossa tilanteeessa voi tilata hinausauton paikalle ja lystin maksaa sen auton omistaja joka on vetänyt sen kakkosauton siihen perään eli estää sen parkkipaikalta poispääsyn.
paskat mä mitään maksa. omalle paikalleni oon pysäköiny, mutta mitähän se siinä tekee? pitää autoa mun maksamalla paikalla vaikka oon soittanu ja pyytäny ystävällisesti siirtämään.. hmm?

ite teen niin jos joku pysäköi mun tolppapaikalle, että vedän kakkosauton poikittain siihen perään, niin ettei mun paikalta pääse pois enkä vastaa puheluihin tuntemattomista numeroista..
edessä seinä, takana 50e:n arvoinen kadetti, omistaja ei vastaa puhelimeen, kyllä muaki vituttais. sit sen voi joskus viikon päästä käydä siirtämässä..  
033102bebe_1_prv.gif

kerran ton joutunu tekemään, eipähän oo enää näkyny siinä paikalla. ja siis kyseessä oli sellanen tapaus joka piti autoaan jatkuvasti siinä paikalla, eli en saanut pyörää turvallisesti taloyhtiön parkkipaikalle vaan piti viedä vanhempien luo talliin..
mut on kerran pussitettu parkkiruutuun, puunrunko edessä ja auto poikittain takana.. viereinen ruutu oli kuitenkin vapaana joten sahailin siinä hetken ja sainkin hilattua laina-autoni taas liikenteeseen naarmuttamatta kumpaakaan ajoneuvoa tahi loukkaamatta puuta. palautin auton omistajalleen ja kerroin tapauksesta. tunnin päästä soi kaverini puhelin, parkkiruudun omistaja siellä soitteli ja haukkui mut pystyyn kun olin saanut auton ajamalla pois pussista. rouva antoi itsestään tosi typerän vaikutelman puhelun aikana. no, olisinhan minäkin voinut tarkemmin katsoa mihin auton parkkeerasin niiksi kahdeksi minuutiksi kun kaupassa asioin.. mutta hah saipahan kälättäjä-akka pitkän naaman.
tounge.gif

Tuossa tilanteeessa voi tilata hinausauton paikalle ja lystin maksaa sen auton omistaja joka on vetänyt sen kakkosauton siihen perään eli estää sen parkkipaikalta poispääsyn.
Mutua, faktaa vai peräti kokemusta? Siis mihin tuo muka perustuu?

osittain olia mutua ja pääsin faktaa. Piti tarkistaa tuo vielä.

Eli jos tuossa tilanteessa joku on parkkiruudusta lähtöni estänyt esimerkiksi ajamalla autonsa oman autoni eteen soitan ensimmäisenä poliisille jotka muistavat sakkolapulla (40 euroa) virheellisesti pysäköidyn auton omistajaa joko taloyhtiön edustajan läsnöollessa (jos taloyhtiön piha-alue) tai jos ihan kadunvarsipaikka niin voivat sitten lätkäistä sen siihen suoraan.

Jos vielä sitten sattuu niin että en siitä ruudusta pääse lähtemään ja väärin pysäköity auto on myös siinä liikenteelle vaarana tai muuten tukkii liikennettä virkavalta soittaa hinauksen paikalle.

Suomen lainsäädöntö kun ei tunne oman käden oikeutta edelleenkään myöskään pysäköinninvalvonnassa.

osittain olia mutua ja pääsin faktaa. Piti tarkistaa tuo vielä.

Eli jos tuossa tilanteessa joku on parkkiruudusta lähtöni estänyt esimerkiksi ajamalla autonsa oman autoni eteen soitan ensimmäisenä poliisille jotka muistavat sakkolapulla (40 euroa) virheellisesti pysäköidyn auton omistajaa joko taloyhtiön edustajan läsnöollessa (jos taloyhtiön piha-alue) tai jos ihan kadunvarsipaikka niin voivat sitten lätkäistä sen siihen suoraan.

Jos vielä sitten sattuu niin että en siitä ruudusta pääse lähtemään ja väärin pysäköity auto on myös siinä liikenteelle vaarana tai muuten tukkii liikennettä virkavalta soittaa hinauksen paikalle.

Suomen lainsäädöntö kun ei tunne oman käden oikeutta edelleenkään myöskään pysäköinninvalvonnassa.
Pahimmassa tapauksessa joutuu oikeuteen... Juridiikassa homman nimi on: Vapaudenriisto!! Siitä voi saada linnaa...!!
Se että joku ei noudata sääntöjä, ja pysäköi sun rúutuun, EI oikeuta sua rikkomaan LAKIA!!

muistuupa mieleeni tapaus parin vden takaa.tulin myöhään illalla kotini parkkipaikalle,p-ruutuni oli siinä katoksessa talon päässä,mutta kuinkas ollakkaan:joku oli jättänyt mersunsa niin etten saanutkaan autoani siihen paikalle (ei ollut eka kerta siltä mersukuskilta) vaikka miten yritin vekslata ja vinksata
veryangry.gif

soitin sitten polliisisedille jotka sitten totesivat että ehkä tunnin-parin pääst kerettäs käymään ja kattoon hinautetaanko pois!se mese oli meinaan myös osittain ns.pelastustien tukkeena.pienen neuvottelun jälk.poliisi setä lupasi soittaa mesen omistajalle...hetken päästä soitti poliisi takasin todeten että ei se mesekuski vastaa puhelimeensa
confused_orig.gif

mieleni kyllä teki tuupata volvollain tuo mese veke edestä,mutta tyydyin sitten siihen että jätin volvoni aivan sen kylkeen kiinni...abaut 3cm jäi rakoa
tounge.gif
mahtoi sitä urpoa aamulla nyppiä kavuta apparin puolelta sisään
biggrin.gif

Kerran olin pysäköinyt V70:n volvon kadunvarteen, taakse jäi iso lumikasa ja eteen sisäpihalle menevä kulkuväylä. Joku sitten katsoi että siihen mun eteen mahtui vielä hyvin, mutta niin etten mä pystynyt siitä mihinkään suuntaan autoa vekslata. Onneks se toinen oli joku pikkuauto joka siirtyi puskurilla helposti syrjään
tounge.gif

Back