• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Laukaa
Aineesta toki löytyy varmaan ketjuja vaikka millä mitalla, mutta haluan silti aloittaa uuden. Ne jotka älähtää, älähtäköön  
biggrin.gif

Tilanne on siis se, että harkitsen pyörän päivittämistä isompaan. Tällä hetkellä kyykkymalli on edelleen sen mieluisin vaihtoehto, joten pysytään siinä.

Kysymys kuuluu, että miten vanhan pyörän kanssa kannattaa tehdä? Kyseessä kuitenkin uusi malli Suomessa, mitä tällä hetkellä (ainakaan hetkeen en ole huomannut) ei saa käytettynä Suomessa. Eikä uutenakaan. Eli kannattaako pyörä myydä nettimoton kautta itse pois ja sitten hankkia uusi vai mieluummin antaa vaihdossa, jos hankkii toisen tilalle? Mitään kokemusta (ei vaihtona eikä itse hoidettuna) ajoneuvojen myynnistä ei ole...

Lisäksi sitten kaipailisin vähän mielipiteitä siitä, mikä malli olisi paras vaihtoehto? Eniten itse olen miettinyt cebaria, mutta muutkin vaihtoehdot mietityttää. Todennäköisesti siis vaihdan Kawasta pois.

Ja tietysti koko. 600:n tuskin vaihdan vaan hyppään suoraan isompaan. Kannattaisiko ostaa tuosta välistä joku 750 vai suoraan 1000?

Siinä muutama kysymys, nyt sitten odottelen mielenkiinnolla mielipiteitä  
smile_org.gif

Uskaltaisin rohkeasti väittää, että poikkeuksetta taloudellisesti järkevämpää on myydä itse vanha pois ja ostaa uusi pelkällä rahalla.
Kunhan muistat, ettet aloita Nettimoton myynti-ilmoa sanalla "elikkä" tai "eli". Saatan toki olla ainoa laatuani, mutta välittömästi niskakarvat pystyssä jos myynti-ilmoitus alkaa noilla...
biggrin.gif

Hyvät kuvat ja huolellinen teksti, jossa olennainen. Pyynti unelman ja vähimmäisen puoliväliin ja kyllä ne kiinnostuneet itsestään ilmoittelevat.

Jos ei kerran sinun pyörää käytettynä oikeen löydy, niin ehdottomasti kannattaa koittaa nettimoton kautta itse myydä. Jos on yhtään kysyntää ko. pyörämallille ja tarjontaa ei juurikaan ole, niin aika vahvoilla olet myyjänä  
smile_org.gif

Ainahan siinä säästää, jos itse saa myytyä kohtuu hinnalla pois. Ja sitten kun ostaa käytetyn yksityiseltä, niin taas vähän säästää. Mutta sitten, kun on kiire ja polte kova, niin liikkeeseen vanha ja liikeestä ulos uudella  
biggrin.gif

Itse ajellut Honda CBR 1000rr bladella nyt tämän kauden ja hirveästi ei ole kokemusta mp:llä ajosta, kun vasta toinen kausi menossa. Pyörä on minusta helppo ajaa ja hallita. Hondasta sanotaan, että se on tylsä pyörä. Tylsyyden plussana se ettei se myöskään negatiivisesti yllätä kuskia. Johdonmukainen käyttäytyminen.

Käy rohkeasti koeajamassa erilaisia pyöriä ja kysele samalla tarjousta omasta pyörästäsi. Ei kannata liikaa tuijottaa yritysten antamaan hyvitykseen pyörästäsi, vaan katsoa nimenomaan sitä välirahaa jonka joudut maksamaan.

Todennäköisesti eniten saat rahaa myymällä vanhan pyöräsi itse, mutta varsinkin kalliimpien pyörien kohdalla yritetään yleensä tarjota vaihdossa kaikkea pesukoneesta leikkuupuimuriin. Riippuen omista neuvottelu/myyntitaidoistasi voi vaihtokaupoilla tienata tai sitten hävitä rankasti. Joka tapauksessa pyörän antaminen vaihdossa liikkeeseen on helppo, joskin useimmiten kallis tapa.

Koska allekirjoituksesi pyörä voisi olla hyvä nimenomaan aloittelijoille voi se olla helppokin myydä suoraan käteisellä.

Voinen sanoa, että hyppyä kakspuokista tonniin kannattaa harkita, itse ottaisin sen 600-650 pyörän ensin ja vaikka sitten vuoden tai kahden päästä isompaa.

Eikös pyörä kannattaisi laittaa myyntiin aikaisin keväällä? Uusia kortinsaajia kiinnostaisi varmasti enemmän silloin. Ja tietysti niin, että viimeisimmästä huollosta ei olisi montaa sataa kilometriä.

Katseleppa vastaavien hintoja netistä muualla ja sen mukaan laitat hintaa, kunto ja ajokilometrit huomioon ottaen.

Melkein sanoisin, että mene johonkin isoon mp-liikkeeseen ja kattele/ajele useita eri malleja, ja sitten pyydä vaihtotarjous, mutta älä ihan tinkimättä hyväksy mitä tahansa naurettavaa välirahapyyntiä. Mikä sulle sopii parhaiten sen tiedät vain sinä itse, kun testaat.

Nettimotossa myyminen taas, vähän sellaista turaamista eikä onnistu yleensä ihan äkkiä jos hintapyynti ei ole ihan sikahalpa. Kaikenkarvaisia kyselijöitä riittää, naurettavia tarjouksia ja tiesmitä autonromuja ja moottorikelkkoja tarjotaan vaihdossa. Ei aloittelijoille... ehkä rahaa säästyy mutta ei ilman vaivaa.

Koko, no eipä noita seiskapuolikkaita taida paljon enää uudempia edes olla, suoraan tonninen vaan. Uusi Blade lienee aika makee peli, ja R1, ja ... mutta ne kysyy sitten vähän kokemusta ja malttia kans. Niin ja rahaa
crazy.gif

Edit. Luin vähän huolimattomasti tuon alkuperäisen jutun, kuvittelin että sulla on jo 600:nen ja arvot 750/1000 välillä. 250:n jälkeen kilokyykky on kyllä aika harppaus, sitä sietää vähän miettiä, kyllä kuussatanenkin kulkee jo.

Turbobusaa vaan ajoon, jos tehoja kaipaa
tounge.gif
!
Tulihan se sieltä
biggrin.gif

Itseasiassa piikki kannattaa kokonaan jättää väliin sitä edeltävää mopoa edes mainitsematta ja sen jälkeiset nuhapumput täysin sivuttaen. Heti ja ekaksi kannattaa ostaa mieluiten kaupasta uusi Bussi, johon asentaa turpotukset ennen ajoon ottamista. Kyllä siihen pikkuhiljaa tottuu sitten ajan kanssa...
thumbs-up.gif

Joo samoilla linjoilla, että myy vaan itse pois. Mulla oli kanssa äskettäin pyörän vaihto projekti tosin päädyin vähän ajettuun käytettyyn. Liikkeissä ei ollut kuin muutama varteen otettavaa vaihtoehtoa tarjolla. Päätin myydä itse pois ja kannatti. Nettimotoon tuli sopivasti ilmoitus kiinnostavasta pyörästä melkein heti sen jälkeen, kun olin saanut vanhan myytyä pois. Säästin 2000 € ja ei tarvinnut olla pyörättömänä kuin pari päivää.

Osta suoraan tonninen mukavempi kadulla. Käy koeajamassa ja osta se mikä tuntuu hyvältä.

Eikös tuo pikku-Ninja ollut juuri pyörä, jota ei markkinoille ole saatu kysyntää vastaavasti? Voisin siis kuvitella, että yksityisesti myymällä siitä pitäisi päästä helposti eroon. Onhan kyseessä hyvät arviot saanut peli, jonka tehot riittää mille tahansa tielle ainakin Suomessa, ja ylläpito & vakuutukset varmaankin kohtuulliset. Itse ajelin 90-luvun alussa monta vuotta 26-heppaisella 250cc Hondalla ja siitä jäi vain hyviä muistoja. Eli Nettimoton kautta tuosta varmaan pääsee eroon, löytyy ostajia jotka arvostaa käyttökelpoista suorituskykyä eikä pelkästään kuutioita.

Henkilökohtaisesti en murehtisi moottorin kokoa. Kivempi ajaa sellasella pärrällä mistä ite tykkää. Kovin harva veijari joka vetelee tuolla jollain 150 heppasella rutkuttimella tuskin koskaan pystyy käyttämään sen kyseisen laitteen koko tehoa. "Yyy, miks sulla on kusiainen ku siinon vaan 100heppaa ku mun höpöhöpömötköttimessä on ainakin 200 liirumlaarum" blaa. Itse ostin 9ärrän vaikka monet pelottelivat että hui kui se ollaks niin tehokas. No mitäs sitten. Eipä se tee muuta ku mitä siltä pyytää. Eipä ole toivonut pienempää tai isompaa. Tuskimpa toivoisin tehokkaampaa pataa vaikka ajelisin jollain 500kuutioisella. Mutta minäpä olenkin minä. Ja mitäpä siitä.

Kuten Halti jo tuossa totesi että tuon 250kuutioisen saa varmaan aika kivasti menemään nettimoton kautta.

Sitten, rahat kouraan, kauppaan koeajolle ja ostaa sellaisen missä on paras ajoasento omalle kropalle.

laita ihmeessä nettimotoon toihan revitää sulta käsistä eikä kannata olla kuin maansa myynyt vaan kunnon hinta pitää pyytää!!

ihan vaan uteliaisuudesta; onko sulla siis tämä ihan uudenuusi pikku ninja joka tänä vuonna esiteltiin? paljonko olet ehtinyt sillä ajaa? nyt on heinäkuu; olet kolmessa kuukaudessa todennut sen  liian pieneksi vai mikä mättää? mielipiteesi pyörästä?

sport05.gif

Kuussatku cebari hyvä vaihtoehto tai 800 vfr jos hontaa kattelet  
biggrin.gif
toi 1000 tai 1100 jo vähä raskaanpaa luokkaa, mutta käy kokeileen mikä on sinulle passeli .
Ja kyllähän se kannattaa yleensä itte myyä pois jos mahdollista
Toki kannatta kysyy vaihto tarjoustakin
Ei muutakuin onnistuneita myynti/osto tapahtumia  
062802jumpie_prv.gif

ihan vaan uteliaisuudesta; onko sulla siis tämä ihan uudenuusi pikku ninja joka tänä vuonna esiteltiin? paljonko olet ehtinyt sillä ajaa? nyt on heinäkuu; olet kolmessa kuukaudessa todennut sen  liian pieneksi vai mikä mättää? mielipiteesi pyörästä?

sport05.gif
Juu upouusi pikkuNinja on alla. Erittäin täydellinen pyörä ollut ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, mutta ajotapa on vähän siihen suuntaan että isompaa kaipaa. Et toisaalta sen puolesta olis järkevämpää pitäytyä tuossa - kyllä silläkin lakia pääsee rikkomaan.

Mut yhtään en oo kyllä katunu sen hankkimista, koska se on aivan loistava pyörä opetella ajamaan. Kilometrejä on säälittävän vähän tullut (torstaina 1000 huolto tulossa), kun ei ole ehtinyt ajamaan + joutu ottaan huoltoajan vähän pidemmälle, mutta nyt kun oikein makuun pääsee niin alkaa himoitsemaan isompaa.

ostat tankkilaukun ja annat sen kylkiäisiks ja pyydät uuden hinnan.
1000 ei todellakaan ole mikään raskas ainakaan painoltaan eikä alle 5000 tapahdu muuta kun syvä huokaus.
5000k/min = n 120km/h

jos sulla on rahaa ajaa tonnisella niin semmonen ehdottomasti, ei kannata alkaa leikkimän niillä pienillä.

Meidän rouva osti ekaksi pyöräksi uuden 600 hornetin vaikka ajoikin ekana kesänä mun 1100 cebarilla 6000km.
hänellä ei ollut aikasempaa kokemusta edes mopoista,nyt se on laskenu mun 1000 rr kun ei jaksa omalla 600 f ajella.

Back