• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä 206cm miehelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli sellainen runko on minulle siunautunut. Olen aina luullut, etten voi edes ajaa moottoripyörällä pituuteni takia, mutta sitten kaveri istutti minua ZZR 1100 -93:n kyytiin, niin yllätyin aika lailla, kun siinä oli ihan loistava istua ja jopa mahtui jalatkin ihan hyvin tapeille.
Nyt on kuume kovimmillaan ja juuri korttia ajamassa tänä kesänä.

Mitä muita pyöriä on samaa kokoa, jossa mahtuu tälläinen korsto istumaan mukavasti?
Haulla löytyi muitakin kysyneitä, mutta kaikissa postauksissa olivat nämä "pitkät" miehen reilustikin alle kahden metrin.
Matka"puolikyykkyä" siis haen, en customia.

Itse en nyt ihan samoihin mittoihin yllä mutta pyörä on Suzuki Gsx 1400 ja siihen kyl luulis mahtuvan vähän isompikin karpaasi
DSC01545.jpg

Itse olen 198,5cm ja ajelen Zr-7:lla.
Seuraavaksi pyöräksi olen ajatellut Zrx 1200s:ää.
Pystympi asento sopii meille pitkille. Eli perinteinen naku tai enska ois varmaan parhaita sulle, uskoisin.

Jos enska kelpaa (matka-puolikyykyn sijasta), niin tuollahan luulisi olevan paljonkin vaihtoehtoja "isoille". BMW, KTM etc..

Moi,

itte ajelen tällä hetkellä Kawan 12R:llä ja Suzukin Hayabusalla, molempiin mahtuu suhteellisen mukavasti. Alotin Kawasakin GPZ550:llä, sen jälkeen GTR1000, Hondan CBR1000 ja CBR1100XX ja sitten nuo nykyiset.

Riippuu miten notkeat nivelet sulla on, itte mahdun noihin yllämainittuihin vaikka olen pari senttiä sinua pitempi. Jäykkäraajaisille vois olla vaikka nuo Bemarin eri mallit parempia.

Ja ehkä ihan eka pyöräksi vois joku enska olla tosiaan parempi, kesäksi tai pariksi, ja sitten voi käydä koeajamassa eri malleja paremmalla kokemuksella.

t.
JoukoL
ZX-12R -00
GSX1300R -05
SR500 -80

Näillä näkymin olen ostamassa ekaksi pyöräksi juurikin tuota Kawasakin ZZR 1100-mallia. Ajattelin jotain sopivaa 90-lukulaista, kun sattuvat tuohon suunnittelemaani 5-7 kiloeuron hintahaitariin. Toki käyn vielä kortin saatuani testaamassa paria muutakin ja olen avoin hyville ehdotuksille.
Kawa vain on niin mukava silmällekin...

Pistin tuossa merkille, että noita ZZR:iä on sekä yhdellä, että tuplaputkella varustettuna. Onko noilla kahdella eri ratkaisulla mitään muuta kuin visuaalista merkitystä?

Toinen juttu: Onko noilla ZZR:llä fyysistä kokoeroa esim. 600 -> 1100 välillä? En välttämättä tarvitsisi hirveästi tehoa ekaan prätkään, mutta koosta en tingi...

Olen samaa mieltä kuin suurii käyppä kokeilemassa suzuki gsx 1400 en usko että petyt mopotin on soveltuva moneen menoon ja tilaa on pitkille miehille ja vaik si isoahterisille ritsillä istujille,,,,
biggrin.gif

Bemarillahan on visiin R1200GS aika tilava, tiedä muista. Niin juu, KTM on korkea mutta aika lähellä stonga. Sitten tulee mieleen Ducatin Multistrada, Aprilian Caponord, Honda Varadero, Yamaha TDM, Suzukin V-Strom (2 kokoa) ja Triumphin Tiger.  

Mä itte en oo pitkä, jäykät polvet vaan, joten usein istuskelen ajaessa siellä takapenkillä, muuttaa tota ohjausgeometriaakin hauskasti...mutta sen takia oon silloin tällöin noita maantiemaastureita kattellut.
biggrin.gif

Juu, aika hyviähän noi on noi retronakut Suzuki GSX1400, Honda CBR1300, Yamaha XJR ja Kawasaki ZRX1200 vähän pidemmillekin, joilla ei kintut oo jäykät polvista...

Back