• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Putki busaan...micron ?!.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisi tarkoitus mahdollisesti hommata tollainen 'MICRON Exhaust Zeta Full Factory Race System' satsi; onko jollain kokemuksia em. torvesta ?. Laatu, asennus ym. kokemukset kiinnostaa...

Lisäksi tietenkin pönttö 'MICRON Exhaust Beta Stainless Oval *Race Silencer'...onkos tollanen ihan katulaillinen eli oliko se E-merkintä tmv. mikä piti pöntöstä löytyä ?.

Mistä kannattaisi tilata...ulkomailta löytyy ainakin www.jbracing.co.uk ja www.exoticsportbike.com; entäs muita ?.

Toihan on aika edullinen putki, n. 600 euroa kotiin asti...löytyneeköhän muita putkistoja about samaan hintaan jostakin ?.

Toi sama kokoränni oli minullakin mielessä, mutta päädyin sitten ostamaan pelkät bolt onit. Micron on kuulemma todella kovaääninen. Se on tietysti makuasia onko se hyvä vai huono ominaisuus.

Ikävä asia kaikkien kokoputkien (1 vaimennin) kanssa busassa on se, että vääntökäyrään tulee väistämättä iso monttu 3000-4000rpm välille. Toki tämän varmaan osaava säätäjä ja voimakomentaja korjaisi mutta sitten alkaa meneen eurojakin...

Jos pöntöt ovat mallia "Race" niin tuskin ne silloin katulailliset ovat.

Lisää tietoa täältä

Itse tilasin pari vuotta sitten juuri tuon putkiston Busaan samasta paikasta.. Hintaa oli tuolloin jotain 630€ kotiovelle toimitettuna?
Asennuksessa meni noin pari tuntia ja mitään ongelmia ei ollut. Putki oli uutena kovemmilla kierroksilla aika äänekäs eli oli melko "Raaka ääni"
biggrin.gif
Nyt putkella on rullattu noin 30tkm ja ääni on pehmentytnyt
smile_org.gif

Kaikin puolin olen ollut putkeen tyytyväinen, kaasuun vastaavuus parani HUOMATTAVASTI ja +5500 kerrrosta tuli ihan kivasti lisää voimaa.. koko alueelle ~7hv... Samalla katosi pyörän painosta jotain 10kg. Putki ei ole E-hyväksytty, mutta ketä se kiinostaa
033102ass_1_prv.gif
...

Muutama kuva Projektista löytyy TÄÄLTÄ

Itse tilasin pari vuotta sitten juuri tuon putkiston Busaan samasta paikasta.. Hintaa oli tuolloin jotain 630€ kotiovelle toimitettuna?
Asennuksessa meni noin pari tuntia ja mitään ongelmia ei ollut. Putki oli uutena kovemmilla kierroksilla aika äänekäs eli oli melko "Raaka ääni"
biggrin.gif
Nyt putkella on rullattu noin 30tkm ja ääni on pehmentytnyt
smile_org.gif

Kaikin puolin olen ollut putkeen tyytyväinen, kaasuun vastaavuus parani HUOMATTAVASTI ja +5500 kerrrosta tuli ihan kivasti lisää voimaa.. koko alueelle ~7hv... Samalla katosi pyörän painosta jotain 10kg. Putki ei ole E-hyväksytty, mutta ketä se kiinostaa
033102ass_1_prv.gif
...

Muutama kuva Projektista löytyy TÄÄLTÄ
Pitikö mitään säätöhommia tehdä asennuksen jälkeen(ruisku?) vai saiko lähteä saman tien ajelemaan ?.

Jotain juttua olen lukenut, että vääntökäyrään tulee kuoppa n. 3-5 tuhannen kierroksen kohdalla...onko tuolla suurta merkitystä ns. normaaliajossa ?.

edit: Kuvissa näyttää putkisto olevan aika pieninä palasina; ei kai mitään hitsaushommia tarvi kootessa ?!.

Putki oli aika osina.. Kasattiin jousiliitoksilla, eli ei tarvinnut mitään hitsailla. Kaikki mitoitukset oli kohdillaan ja putkisto meni heittämällä paikoilleen.
Ajelin reilun viikon ilman säätöjä ja kävin sitten säädättämässä Kemissä.. Ruiskua piti hieman säätää... Ei paljon.
Tosiaan Busaan tulee 4-2-1 putkistolla tuo lievä monttu 3000 jälkeen.. Ei sitä ajossa etes huomaa.. Onhan siinä alimmallakin kohdalla ~90Nm  
cool.gif
kyllä luulis sen riittävän
tounge.gif

Käppyrä

Back