• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Prätkän osto halvalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Prätkänhankintaprosessi onnistui seuraavasti

1. Valitse haluamasi prätkä.
2. -Sitten vaan sähköpostit kaikille ko. merkkiä/mallia myyville liikkeille kysymyksellä: mikä on viimeisin hinta? Tarvittaessa puhelinsoitot perään.
3. paluupostia alkaa satelemaan n. viikon ajan. Hintatarjous vaihtelee ovh-100e ja ovh -1300e välillä (tämä n. 10t prätkästä)
4. sitten vaan maksamaan ja noutamaan halvin tarjous.

Tosin jos tätä tehdään enenvässä määrin , tulee varmaan vastatoimenpiteitä täällä kartelliSuomessa.

2. -Sitten vaan sähköpostit kaikille ko. merkkiä/mallia myyville liikkeille kysymyksellä:  mikä on viimeisin hinta? Tarvittaessa puhelinsoitot perään.
3. paluupostia alkaa satelemaan n. viikon ajan. Hintatarjous vaihtelee ovh-100e ja ovh -1300e välillä (tämä n. 10t prätkästä)

Tosin jos tätä tehdään enenvässä määrin , tulee varmaan vastatoimenpiteitä täällä kartelliSuomessa.
Eiköhän tuo nyt ole aika normaali ostoprosessi...

Siis häh?

Eikä kaikki ostakaan pyörää siitä lähimmästä liikkeestä jolla on isoin valomainos?

Mä en tajuu...

Turha niille jotka ei uusista haaveile
wink.gif

Prätkänhankinta onnistuu myös seuraavasti:

1. Mene liikkeeseen, missä on myynnissä haluamasi pyörämerkki/malli.
2. Sano myyjälle, ostan tämän.
3. Lado rahat tiskiin.
4. Aja pyöräsi pois.

Kullostaa liian helpolta.
smile_org.gif

Mulla taas meni jotenki näin:
- Nettisurffausta ja lehtien ostoa 4 kk
- Soittoa ja meiliä hoonolla svenskalla
- Sirkus autoon ja lautalla Ruottiin
- Valuutanvaihtoa (Perkeleen rojaaliruottalaiset!)
- Rapiat 500km ajelua pikkukylään.
- Pakkasessa tinkausta hoonolla svenskalla ja koeajoa.
- Palelua ja vitutusta.(-5c)
- Markettiin ostaan huopakummpparit ja talvihanskat.
- Rapiat 500km pakkasajelua mopolla Stokikseen.
- Pikkukänni botskilla.
- Peräkärryllä mopon nouto satamasta himaan.

- Voila' ..eikä tullut hikikään
smile_org.gif

2. -Sitten vaan sähköpostit kaikille ko. merkkiä/mallia myyville liikkeille kysymyksellä:  mikä on viimeisin hinta? Tarvittaessa puhelinsoitot perään.

Mä yritin tota kesällä. Olin varmistanut että näissä liikkeissä oli juuri kyseinen pyörä. Ainoa joka 6:sta kauppiaasta vastasi, oli Raumalla. Se olikin ihan asiallinen vastaus, muut eivät lue postejaan, kuten varmasti tiesitkin.

Pakko oli mennä kauppaan asti, eivätkä hinnatkaan sanottavasti eronneet, muutaman satasen korkeintaan.

Oma kokemustani ammentaen voisin antaa myös hyvälle palvelulle hieman arvoa. Varsinkin jos on käytetystä pyörästä kyse niin myyjän luotettavuus, asiantuntemus ja avoimuus saattaa olla 100-200 euron säästöä suurempi etu. Uusi on tietysti kannattavaa hankkia sieltä missä hinta on halvin, mutta huoltojen tullessa ajankohtaisiksi niin palvelun ja työn laadun merkitys taas kasvaa. Itse pyrkisin suosimaan lähialueeni yrittäjiä.
buttrock.gif

Back