• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pleksin korkeuden säädön vaikutukset ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kokkopa1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on pyöränä Honda CBF600S ja kyseisessä vekottimessa on säädettävä pleksi. Tehdasasetuksena se on keskiasennossa ja kaikkiaan säätövaraa korkeudessa lienee n 1,5cm.

Nyt esitän puolityhmän kysymyksen:
Kumpi vaikuttaa enemmän tuulen kypärälle aiheuttamaan meteliin, pleksi ala-asennossa vai ylä-asennossa ?

Nyt, kun se on keskiasennossa suhinaa ainakin on.

Pitää varmaan testata ite
confused_orig.gif

Niin joo, kypärä on Shoei XR-1000

Itellä sama pyörä ja kun pitutta löytyy lähemmäks 2-metriä niin nostin sen ylimpään asentoon ja suhinat vähenivät... Samoin moottoritiellä ajaessa tuo kypärän "repiminen" väheni... Ajelin ekaksi niillä tehdasasetuksilla ja sitten nostin sen ylimpään asentoon... Kun nostat sitä niin kyllä se menee niihin ylimpiin reikiin, usko pois. Mä pyörittelin sitä pleksiä puol tuntia ja ihmettelin että miten se muka tulee siihen... Se pleksi taipuu ja menee niihin reikiin, kun vähän käyttää voimaa
smile_org.gif

Pitää kokeilla ylimmässä asennossa. Mulla on pituutta 180cm ja toi suhina on nyt aika voimakasta maantie / motarinopeuksissa. Luin vaan jostain, että jos pleksiä säätää ylöspäin, niin ajosta tulee kovemmassa vauhdissa epävakaata. Toisaalta nakupyöräthän on omistajiensa mukaan aika hiljaisia suhinoista, joten voi se alinkin asento olla hyvä. Selviää vaan testaamalla.

Voithan sä testailla miten se suhina vaikuttaa... Nouse ajossa vähän ylemmäksi ja laskeudu sitten alemmaksi niin huomaat miten eritavalla tuuli ottaa... Näin mä sen päätöksen siitä korotuksesta tein...

Back