• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai ajelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
Olisin tulossa mukaan ensi kertaa, mutta mutta..
kuvissa ei näkynyt yhtään customia, pelkkää kyykkypyörää. Mahtaa mennä teidän letka lujaa.
Pysyykö teidän perässä Triumph Americalla? Noudatatteko nopeusrajoituksia?
Kuten on aiemminkin eri ketjuissa todettu, kukin ajaa sitä omaa (taitoihin sovitettua) vauhtia.

Vaikka letkassa on monenlaisiin nopeuksiin kykeneviä kuskeja, ei kenenkään tarvitse, eikä pidä yrittää yli omien taitojen.

Nopeammat odottaa AINA jossain vaiheessa perässä tulijoita.

Eli , mukaan vaan kaikki halukkaat.

Tutustukaa ensikertalaiset niihin letka-ajo ohjeisiin , niin on mukavempi liittyä letkaan , kun ei lähtöpaikalla tarvitse ihmetellä, että mitäs seuraavaksi tehdään..
wink.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
Olisin tulossa mukaan ensi kertaa, mutta mutta..
kuvissa ei näkynyt yhtään customia, pelkkää kyykkypyörää. Mahtaa mennä teidän letka lujaa.
Pysyykö teidän perässä Triumph Americalla? Noudatatteko nopeusrajoituksia?
Kyllä sitä vaikka kuinka vanhalla Trumpalla pysyy letkassa mukana, itse huitelin viime syksyn viimeisissä PK-ajeluissa nelitahtikevarilla huonoilla säädöillä, max 90km/h ja hyvin pysyttiin menossa mukana  
smile_org.gif

Kaikki ajelee omaa tahtiaan. Onko se sitten rajoitusten mukaan riippuu tahdista ja rajoituksista
biggrin.gif
Kukaan ei pakota ketään mihinkään. Jos tuntuu siltä, että tykkää ajella hissukseen niin kannattaa mennä sinne letkan peräpäähän, jossa yleensä tullaan ilman kiirettä. Jokaisella letkassa on velvollisuus katsoa AINA käännyttäessä, että takana tuleva näkee minne käännyttiin, eli odottaa tarvittaessa risteyksessä takaa tulevia. Näin myös hitaammin ajavat pysyvät mukana ja nopeemmat odottelevat aina välillä, että saadaan koko letka kasaan.

Jokaisella letkassa on velvollisuus katsoa AINA käännyttäessä, että takana tuleva näkee minne käännyttiin, eli odottaa tarvittaessa risteyksessä takaa tulevia. Näin myös hitaammin ajavat pysyvät mukana ja nopeemmat odottelevat aina välillä, että saadaan koko letka kasaan.
Ja tämä on muutaman kerran kesässä jopa toiminutkin.....   Jospa tulevana kesänä toimisi useammin. Tosin eipä siinä pelkät toiveet paljoa auta, jotain tarttis tehdä.

Tämä kun on siitä hyvä "vahinko" että syyllinen löytyy aina, niin häpeäpaaluko letkan katkaisijalle pitäis laittaa vai mitä ihmettä?

062802moto_prv.gif
Kiitos kannustuksesta. Minulla ei tosiaan ole vielä kokemusta letka-ajoista.
Mietin miten itse huonomuistisena pystyisin huomioimaan takanatulijat. Tarvitsen avuksi mielikuvan. Iskostan päähäni ajatuksen viestijuoksusta. Risteyksestä jatkan kun seuraava on 'läppässyt selkään'.
idea3.gif

062802moto_prv.gif
Kiitos kannustuksesta. Minulla ei tosiaan ole vielä kokemusta letka-ajoista.
Mietin miten itse huonomuistisena pystyisin huomioimaan takanatulijat. Tarvitsen avuksi mielikuvan. Iskostan päähäni ajatuksen viestijuoksusta. Risteyksestä jatkan kun seuraava on 'läppässyt selkään'.
idea3.gif
Aika hyvä mielikuva.

Käytännössä esimerkiksi jos risteyksessä letka on kääntynyt ja odotat siinä perässätulijoita (oma vilkku päällä), niin hyvä merkki on , että näet sen perässätulijan laittavan myös oman vilkkunsa päälle.

Silloin voit hyvillä mielin jatkaa menoa.

Lisäksi, kun lähtöpaikalla letka lähtee ja olet löytänyt sen oman paikkasi jonossa, niin katso ja paina mieleesi sekä edessäsi että takanasi ajavan motoristin varusteet ja kulkupeli, niin et sotkeudu vahingossa letkan ulkopuoliseen ajelijaan ja ohjaa muita tai itseäsi harhaan risteyksessä.

Hyvillä mielin vain mukaan.

062802moto_prv.gif

Jokaisella letkassa on velvollisuus katsoa AINA käännyttäessä, että takana tuleva näkee minne käännyttiin, eli odottaa tarvittaessa risteyksessä takaa tulevia. Näin myös hitaammin ajavat pysyvät mukana ja nopeemmat odottelevat aina välillä, että saadaan koko letka kasaan.
Ja tämä on muutaman kerran kesässä jopa toiminutkin.....   Jospa tulevana kesänä toimisi useammin. Tosin eipä siinä pelkät toiveet paljoa auta, jotain tarttis tehdä.

Tämä kun on siitä hyvä "vahinko" että syyllinen löytyy aina, niin häpeäpaaluko letkan katkaisijalle pitäis laittaa vai mitä ihmettä?
On sitä perää joskus oikein lähdetty hakemalla hakemaankin
biggrin.gif

Ja hyvin mäkin oon ton mun touringmatkalahnan kanssa pysynyt mukana, nou problem...

Back