• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-torstai 13.8.-15, klo 17.30, Tuupakan Teboil.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mc Nikke T
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mc Nikke T

Stadissa taas
MotOrg ry jäsen
Kun toi Riisorikaan ei kerkee, eikä muutkaan vakiveturit oo vielä kutsua laittanu, niin kokeillaan näin:
Mä lähen heittään n. 250km lenkin, saa tulla perään ajeleen.
Lähtö Tuupakan Teboil / Mickey D.
http://www.teboil.fi/asemaverkosto/paakaupunkiseutu/vantaa/vantaa-tuupakka/

Tää ois mulle eka letkaveto, joten mennään vähän maltillisemmin, vauhti semmosta Hesan Hitaat / Tourinki luokkaa, joten pahimmille hotpantseille toivotaan malttia. ;)
Tai sitten saa vetää letkan itse, mulla on reitistä jo jonkinlainen kartta päässäni.
Peräpään valvojaa kaivataan.
Mulla ei ole PMR:iä eikä navigaattoreita, joten mennään silleen old school tyylillä, fiilispohjalta.

P.S. Reitillä 5-6 km erittäin huonokuntoista asfalttia.

Yritän ilmestyä ensikertalaisena paikalle :bye: (ainakaan vielä ei ole mitään muuta menoa illaksi ilmaantunut)

busabusa sanoi:
Me voidaan vuorutella täta veturi homma.
Kyl mä voin veturoida koko reissun, helpompaa varmaan niin, kun kuitenki suunnilleen tiedän mihin ollaan menossa... ;)
Lähinnä meinasin, et jos joku ehtivämpi / taitavampi haluaa ottaa veturin paikan, niin kyllä se mulle passaa.

Kuinkas myöhään ajelut suurinpiirtein kestää?

Eli ehtiikö hämärä yllättää peilivisiirillä ajelevan, vai laitanko suosiolla kirkkaan visiirin paikoilleen?

Mc Nikke T sanoi:
Tää ois mulle eka letkaveto, joten mennään vähän maltillisemmin, vauhti semmosta Hesan Hitaat / Tourinki luokkaa, joten pahimmille hotpantseille toivotaan malttia. ;)
.

Niikkee, miksi markkinoida sitä PK:na jos vauhti on kuitenkin enemmän hitaat/tourinki?

Kysyy tietämätön. :dunno:

Karkov sanoi:
Niikkee, miksi markkinoida sitä PK:na jos vauhti on kuitenkin enemmän hitaat/tourinki?

Eiks se oo edelleen kuitenkin niin, että veturi määrää kärjen vauhdin ja loput kuskit omansa... ;)

8 pyörää tais lähtee ja 9:säs liitty kaffepaussilla possujonoon.
Lähdöstä maaliin 233 km ja just kerettiin valosalla. Ja kaikki maalissa. Vaikka noilla vauhdeilla konttaaminen ois menny jo nolon puolelle.
Kiitokset kaikille!

Mukavaa oli ja keli mitä mainioin.

Vauhtikin oli sopiva pyörän tunnusteluun, lauantaina tarkoitus lähtä ajeleen Oulussa mutka.

Mutta kuski ja VeTuRi kiittää reissusta...ja varmasti lähden toistekkin Niken völjyyn, jos vaan aikataulut natsaa :thumbup:

Loistavaa, että löytyy uusia vetureita letkan nokkaan.
Kiitos Nikelle, vaikka en mukana ollutkaan.
:thumbup:

Mc Nikke T sanoi:
Eiks se oo edelleen kuitenkin niin, että veturi määrää kärjen vauhdin ja loput kuskit omansa... ;)

Luulen että Karkov tarkoitti että letkan pitää mennä x vauhtia jotta sitä voidaan kutsua pk-letkaksi. Aivan kuten "hitaat" on tikkari+alv, jos ymmärrät?

Jos ihmiset tulee pk-letkalle niin he yleensä kanssa odottavat pk vauhtia.

:dunno:

Jonezi sanoi:
Luulen että Karkov tarkoitti että letkan pitää mennä x vauhtia jotta sitä voidaan kutsua pk-letkaksi. Aivan kuten "hitaat" on tikkari+alv, jos ymmärrät?

Jos ihmiset tulee pk-letkalle niin he yleensä kanssa odottavat pk vauhtia.

:dunno:

Voiko joku selventää, kun en oikeasti tiedä!

Mikä on hitaiden vauhti?

Pystyykö hitaiden matkassa ajeleen esim kevarilla tai jollain perus customilla.

Jos pystyy, niin tämän reissun markkinointi hitaina olisi mun mielestä ollut pielessä.

arestes sanoi:
Mikä on hitaiden vauhti?
Hitaiden vauhti on hitaampi kuin jonkun muiden :D Mutta tässä viitataan "Hesan Hitaat" nimiseen letkaan joka on epävirallisella tekijänoikeudella suojattu nimi. Vauhti on hitaampi kuin PK:lla.
arestes sanoi:
Riippuu enemmän kuskista kuin pyörästä! Kevarilla on ajettu PK:llakin.
Letkassa ajaminen pitäisi kuitenkin olla niin että jokainen ajaa omaa vauhtiaan. Jos jää muista niin se voi tuntua omasta mielestä nololta, mutta letkasääntöjen mukaan siellä on aina kaveri odottamassa risteyksessä!

Go-Za sanoi:
Hitaiden vauhti on hitaampi kuin jonkun muiden :D Mutta tässä viitataan "Hesan Hitaat" nimiseen letkaan joka on epävirallisella tekijänoikeudella suojattu nimi. Vauhti on hitaampi kuin PK:lla.

Riippuu enemmän kuskista kuin pyörästä! Kevarilla on ajettu PK:llakin.
Letkassa ajaminen pitäisi kuitenkin olla niin että jokainen ajaa omaa vauhtiaan. Jos jää muista niin se voi tuntua omasta mielestä nololta, mutta letkasääntöjen mukaan siellä on aina kaveri odottamassa risteyksessä!

About just näin.
Pääasia et kaikki pysyy sen mustan kulkureitin päällä. Veturi mukaanlukien.
Mä tiedostan jollain tapaa omat rajani, niin juurikin sen takia mainitsin ton vauhdin olevan vähän hitaampi, kuin perus-PK:lla. Ja ettei menis vetomiehillä hermo. ;)

arestes sanoi:

Mikä on hitaiden vauhti?

Jos pystyy, niin tämän reissun markkinointi hitaina olisi mun mielestä ollut pielessä.

Hitaat ajetaan noin tikkari+20. Tosin letkan perältä olen kuullut hurjista nopeuksista johtuen haitari-ilmiöstä. Kun Veturi ajaa tasakaasulla mutkat läpi samaa vauhtia, ja osa jonossa jarruttaa mutkaan ja kiristää suorilla jonoa kiinni. Pari viikkoa sitten eräällä tie osuudella keulalla ajoin tasan sataa, mutta kaveri perällä sanoi että yli 140 oli parhaimmillaan. Joskus taas keula ohittaa auton, mutta kaikkihan ei samassa raossa ohi mahdu ja voi tulla kilometrienkin mittainen ohituspaikan kärkkyminen. Näissä tilanteissa pitäisi löytyä letkailijalta siviilirohkeutta jatkaa ajamista samalla vauhdilla, kuin letka on mennyt siihenkin asti. Eikä alkaa kaahaamaan letkaa kiinni.

Ja kysymykseen pärjääkö piikillä tai customilla. Sanoisin että riippuu kuskista. Ainakin minun vetämissä letkoissa on ollut semmoinen henki, että hitaampia ei kivitetä.

Karkov sanoi:

Moi! Olen vanhoja PK:laisia ja jos ehdin niin vedän to 3.9 ja sikiviki on lupautunut peräpäähän ja vauhti tulee olemaan reilumpaa eli en suosittele customeita ja harrikoita mukaan.

Back