• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitkälle miehelle nahkahousut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaisia ajohousuja pitkät miehet käyttää? Ihan katuajoon, ei mitään värikkäitä laahauspalahousuja. Mulla on pituutta 190 ja painoa 85, vyötärön puolesta sopiva koko on 54 mutta kaikki sen kokoiset housut tuntuvat olevan auttamatta liian lyhytlahkeisia. Dainesen "pitkälahkeinen" 110 on myös liian lyhyt. Onko kokemusta Alpinestars Twin -housuista, joku taisi kehua että astarsit ois pitemmille sopiva merkki...

Jari

Sellainen sinua pidempi ja laihempi mies löysi Rivagesta itselleen istuvat housut. Nahka olisi voinut olla paksumpaa (minusta) ja venyneet ovat vuodessa polvien kohdalta. Mustat pögät ilman suojia siis.
smile_org.gif

Sellainen sinua pidempi ja laihempi mies löysi Rivagesta itselleen istuvat housut. Nahka olisi voinut olla paksumpaa (minusta) ja venyneet ovat vuodessa polvien kohdalta. Mustat pögät ilman suojia siis.  
smile_org.gif
Eli minä.
smile_org.gif

198cm ja reilu 70 kiloa vaatteissa.

Kuulemma perusmallin "nahkafarkut" ovat useasti muutenkin sen malliset, että tarkoitus on itse lyhentää sopivan mallisiksi.. Itse en lyhentänyt ollenkaan, ja sopivat ovat.
smile_org.gif
Tosiaan nahka voisi olla vähän paksumpaa, ja tuntuu myös aika pehmeää olevan - eli venymää & kulumaa on jo vuodessa hieman kertynyt, mm. kissan kynnet tepsivät kivasti kun on syliin sattunut. Housu ei toki ole puhki, mutta pinta kärsii. Ja polvipussit on kertyneet, mutta eipä tuo ajoasennossa haittaa.

Ainakin eurobiker myös teettää +20% hinnalla ajokamoja mittojen mukaan. Sieltä olen harkinnut seuraavat housut hommaavani..

-Juha-

Edit: Heh, näemmä tuo foorumin "status" on puoliksi oikein, tosin pyörä on sentään PV:stä hieman isompi suzuki..
biggrin.gif

Kiitos vastauksista, ne housut sais tosiaan olla sellaiset hieman laadukkaammat, kunnon nahkaa jne. Kävin kokeilemassa noita mainitsemiani Twin-housuja mutta normaali 54 oli liian iso, pituutta oli kyllä aivan riittävästi ja 52:hta ei oolraitilla ollu. Ne vois olla aika sopivat, pääsispä kokeilemaan jonnekki
smile_org.gif

Teettämisissä on aina oma vaivansa kun tavarat pitää saada heti, mutta ehkä sitä pitää nöyrtyä
smile_org.gif

Kiitos vastauksista, ne housut sais tosiaan olla sellaiset hieman laadukkaammat, kunnon nahkaa jne.
Halvarssonsin BC Rocker ja BC Pewter on raakapituisella puntilla eli puntissa on reippaasti ylimäärää ja sen voi sitten leikata jos tarvii (minun ei tarvinut, koska mitta oli aika passeli). Tossa Rockerissa on ihan käypäset kovat suojat lonkissa ja polvissa.

Dryway kalvo vuorissa tosin ei ole irrotettavissa eli kesähelteellä on hiukka lämpöset pöksyt. Nahka on paksua ja laatu kohdallaan, malli ei tietty kuitenkaan mikään übersporttinen jos semmoista haet.

Bikeworld Vantaa ainakin löytyy näitä.

Dryway kalvo vuorissa tosin ei ole irrotettavissa eli kesähelteellä on hiukka lämpöset pöksyt. Nahka on paksua ja laatu kohdallaan, malli ei tietty kuitenkaan mikään übersporttinen jos semmoista haet.
Joo Halvarssoneita kävin kattomassakin, toi kalvo vaan tiputti ne auttamattomasti listalta. Harmi sinänsä, oli hyvännäköstä housua...

biker pointista ostin AJS merkkiset housut koko 58 ja lahkeiden
sisäpuolella luki +5 centtiä tarkoittanee lisäpituutta,itse
olen 187/96 ja ovat aivan nappi pökät,on vielä niin pirun paksua
nahkaa että kestää vähän pers liukuakin,hinta oli jotain 150€,
eli varmaan noihin vyötärö kokoihin saa lisäpituutta,jos sulla
on LOUISIN-luettelo katsoppa sieltä.

Back