• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitkään seisonut ZX12 - ison miehen kilvetön?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J-PS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitkään seisonut ZX12 - ison miehen kilvetön?

Kersat muutti veks kohta 10 vuotta sitten, siitä asti on asuttu Töölössä kerrostalossa ja ollut kauhea himo päästä näpräämään jotain. Nyt sitten ostin tallin, sellaisen man caven tuosta Vermon kantista, eli kaikki on taas mahdollista. Naapurilla on seisonut tossa meidän lämpimässä parkkihallissa vikat 6 vuotta zx12 -01, jonka saisin viedä viskipullon hinnalla veks. Naapuri on sen toimivana ja ehjänä siihen seinänviereen ajanut, joten sellaisella perusputsauksella, -huollolla ja kumi-/muoviosien uusimisella sen siitä liikkeelle saisi. Ajattelin josko siitä tekisi tällaiselle keski-ikäiselle, lihavalle ja hitaalle motoristikonkarille ja ratanyybille kilvettömän hauskanpitolaitteen noin niinku avajaisprojektina uudessa tallissa. Onko mitään järkeä? Kun välillä vähän tuntuu että ton Gessun taivuttaminen Ahveniston mutkiin jää vaille sitä viimeistä rutistusta... on se senverran hintava harsia kasaan jos se lipee... Saako tuosta laitteesta minkäänlaista ratakampetta? Jos saa niin miten? Ja tarkoitus siis ei tosiaankaan ole olla mitenkään nopea siellä radalla, tarkoitus on pitää hauskaa ja nauttia elämästä. 

-jp-

Noilla spekseillä kuulostaa hyvältä laitteelta. Onko se kilvetön ollut alun perin? Kilvelliseen saisi varmaan edullisemman liikennevakuutuksen. Riippuen millaista vauhtia ajattelit ajaa, kannattaa alusta huollattaa.

Mä hakisin heti pois, jos tuollainen mahdollisuus tarjoutuisi. Tietäis mitä tekee talven pitkät ja pimeät illat, sais tutustua tekniikkaan ja jos jostain syystä se ei kuitenkaan toimi, niin myy palasina pois.

Ja varmasti tuolla on mukavampi (olettaen että toimii) radalla päästellä, kun ei harmita niin paljoa jos se lippa tulee. En ole koskaan kummallakaan (Gessu tai 12R) ajanut, mutta luulis että tuolla Kawalla ois luontevampaa kurvailla radalla :dunno:

Hae pois, laita kuntoon, myy pois ja osta valmiiksi laitettu kilvetön tonnari ja siihen omalle painolle jouset. ZX12R on matkapyörä, ei ratapeli. Tosin kyllähän se gessua karvan paremmin radalla taipuu.

Mä voin ottaa tuolla hinnalla et tänne vaan jos ei kelpaa tai mietityttää.

Re: Pitkään seisonut ZX12 - ison miehen kilvetön?

Aika reilu naapuri, joka antaa 3000€:n pyörän viskipullolla. Toki kallis viskipullo voi maksaa sen 2000€...

Noh... Jos tuolla hinnalla saat niin eihän tuossa ole edes mietittävää. Ja vaikka tuo ei ihan varsinainen ratapeli oliskaan niin uskaltaisin väittää että hauska tuolla olis varmaan radalla päästellä. Ja kilparatojahan ne periaatteessa on nuo missä noita huippunopeus ajojakin järjestetään. Sinnekin tuo olisi varmaan ihan pätevä vehje kun sitä vähän roplaa. Pitäis varmaan mennä se 300 km/h raja tuolla rikki.

Ite joutusin jotain maksamaankin kun hain tommosen nettimoton halvimman tuossa viime syksynä. Lisäksi hain peräkärryllisen osia puretusta pyörästä. Kyllä siitä ihan mukavan pelin sai kohtuu hintaan. Jotain juttua tuonne Kawaosion alle olenkin kirjotellut aiheesta.

Ei tää oikein ratapyörä ole eikä kyllä ainakaan mun fysiikalla matkapyöräkään. Murheeksi voi tosiaan tulla jousitus kun Kawan manuaalikin sanoo että se on suunniteltu normaalille 63 kg kuljettajalle. Itse olen silti ollut positiivisesti yllättynyt jousituksen toimintaan sileillä teillä vaikka painoa on reilusti. Tosin takana mulla on pieni hybridi A ja B mallia. Koon puolesta on aika pieni laite kyllä mutta pystyy vielä ajamaan pätkissä. GSX-R600 /750, R1 kokeilleena niillä pyörillä ajamisesta ei enää tule mitään.

Osat on japsipyörän tyyliin melko arvokkaita ja kaikki kestää saapua maahan.

Back