• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pitäisi saada jokin näpppärä enska mökille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli hakusessa olisi jokin näppärä "riittävän tehokas" enduro mökkiteille. Ajoa tulee vuodessa melko vähän, max 40h vuoteen. Budjetti on max.4500€, joten ei muuta kuin järkeviä ehdotuksia, sekä myös tarjouksia voi laittaa
thumbs-up.gif

En tiedä onko järkevä ehdotus vai ei, mutta KTM EXC 125cc? Saa kyllä kulkemaan, koska kisapyörä jne. mutta onko se miehisyydestä pois kun alla on piikki? Ainakin se antaa halpuutta pärrään. Specsejä

Hondan CRF230? Hauska peli jossa on tommoseen päristelyyn ihan riittävästi potkua. Paperilla peli ei ole mitenkään seksikäs mutta kannattaa kokeilla. Isona plussana tietenkin huoltovapaus! Ei tarvi mäntiä vaihdella eikä muutenkaan tehdä mitään isompaa remppaa.

mä oon kans haaveillu mökille enskaa ja olen katellu kawan kmx/kdx malleja 88-91 saa aika halvalla,tietysti jos on lämiskä kunnossa niin miksei uudempia,mutta nuokin täys tehosena piikkinä ihan kohtuu kivoja laitteita,eikä hirveet vakuutuksetkaan
E:niin tiedä sit pitikö olla kilvissä vai ei

KMX soveltuu lähinnä tiellä päristelyyn aika melto alusta kun siinä on. Pari on ollut talvi työmatkakulkineina ja kävin vähän kokeilemassa oikein radallakin - ei riitä potku eikä ominaisuudet. KDX on selkeesti racempi ja sillä voi koluta sitten jo vähän polkujakin.

Mutta jos oikeesti metsään haluat mennä niin kannattaa ostaa ihan OIKEA enduro. Merkillä ei niinkään väliä
(kunhan on Gas Gas
blush.gif
) pyörän kunnolla enemmänkin.

Valkokilpienskasta joutuu yleensä maksamaan n. 1000 egee enempi kuin vastaavasta punakilpisestä tai kilvettömästä.

Ja jos ei tarvitse päästä tielle (valkokilpi), niin väittäisin että crossipyörät ajavat mökkipäristelyssä saman asian kuin kisaenskatkin. Jolloin todennäköisyys että hinta-laatusuhteen omaava pyörä osuu kohdalle paranee.

Itse ajalen Hondan CRF:llä sekä crossimonttu että polkuajot ja kun ei aja kelloa vastaan, niin tuo hieman enskan suuntaan säädetty crossialusta toimii ihan riittävän hyvin.

Itse tykkään 4t ominaisuuksista, mutta kokemukseni mukaan 250cc crossinelarit on usein käden venyttäjiä, joten kannattaa ehkä kokeilla myös 450cc konetta, jos crossiin päätyy.

250cc kakstahti kilpaenskat on hauskoja pelejä ja juuri passeleita kaikenlaiseen ajoon. Merkillähän ei ole niin väliä, mutta japseihin saat ainakin osia nätisti.

250cc kakstahti kilpaenskat on hauskoja pelejä ja juuri passeleita kaikenlaiseen ajoon. Merkillähän ei ole niin väliä, mutta japseihin saat ainakin osia nätisti.
...mulle kans enduroa ja crossia kilpaa ajava kaveri ehotti 250cc ja kaksitahtipeliä: perusteli sillä, että on riittävän tehokas, helppo käsiteltävä ja ennenkaikkea helpompi/halvempi ylläpitohuoltaa kuin nelitahtiset.

Vakavassa harkinnassa, kun täällä Jämsän seudulla nuo ajomahollisuuet enskoilla aivan loistavat ympäri vuoden!

edit: ja yksi kriteeri ittellä siis vielä se, että ei saa maksaa tuhansia euroa, vanhempikin siis käy.

Juu, jos nelitahtiin meinaan kätensä laittaa, niin kannattaa kattella kohtuudella ajettuja ja kohtuu tuoreita malleja. Koneremppa (varsinkin hajoamisen johdosta tuleva) maksaa reippaasti enempi kuin 2t koneeseen.

Hondan CRF230? Hauska peli jossa on tommoseen päristelyyn ihan riittävästi potkua. Paperilla peli ei ole mitenkään seksikäs mutta kannattaa kokeilla. Isona plussana tietenkin huoltovapaus! Ei tarvi mäntiä vaihdella eikä muutenkaan tehdä mitään isompaa remppaa.
Pari kuukautta takaperin vuokrasin ko kuramopon viikonlopuksi. Tuntui ihan mukavalta laitteelta, tehoa ei ole ihan älyttömästi, mutta aikas joustavalta voimanlähteeltä tuo 230cc ilmajäähdytteinen vaikutti. Tosin en ole mikään pro kuski. Mutta hauskaa oli ja kura lensi!
Vuokrasin laitteen motokeitaasta ylöjärveltä, jos osuu lähelle mökkiäs, niin ei ole kallis kokeilu hakea viikonlopuksi koekäyttöön. (jos laite heillä vielä on)

lisätään vielä: eikä uuskaan ole hirmu kallis...

Back