• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pirelli Dragon Evo - harvinaisempi rengas...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gurdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heps,

Olisi tuossa kohtuuhintaan tarjolla Pirelli Dragon Evo takarengas (180/55/17), Kawasaki ZZR 1100 olisi sitten asennuksen kohteena.

Onko kellään kokemusta kyseisestä renkaasta, itse en löytänyt ko. mallia (evo) edes pirellin sivuilta (katsoin useita pirellin kieliversioita). Rengas on tuotu italiasta tai jostain muualta kaukaa.

Nykyinen rengas on Metzeler ME-Z4 johon olen tyytyväinen, tuo pirelli olis kuitenkin halvempi - mutta mahtaako siitä olla mihinkään (mahd. pitkää kestoa ja kohtuupitoa olen hakemassa).

sport05.gif

Ei se käsittääkseni niin harvinainen rengas ole, mutta senverran vanha malli että ei enää löydy pirellin uusimmista kuvastoista.. Itselläni oli semmoinen takasena melkein kaksi kesää YZF 750R:ssä ja ihan hyvin se mielestäni toimi, pitoa oli ainakin omiin tarpeisiini pääosin enemmän kuin riittävästi, vaikkakin kieltämättä muutaman kerran meinasi sitten karata alta paljoa varoittamatta!

Muistaakseni jossakin testissä kehuttiinkin juuri sen pitoa ja ominaisuuksia mutta arvosteltiin sitä "ennustettavuutta" eli sitä, että sitten kun pito loppuu niin se myös loppuu.. Pääosin märällä näitä ongelmia ilmeisesti oli, mutta omien kokemuksien mukaan ihan kelpo kumi!

Kiitos seeker, siellähän se olikin!

k2kian00 : muistatko (edes arviolta) paljonko tuon parin kesän aikana kertyi kilsoja?

Kannattaakohan renkaasta maksaa 200€?

nixweiss.gif

Huoltokirjastahan se näkyi että aika tarkalleen 7tkm sillä renkaalla vajaan kahden kesän aikana ajoin, ensimmäisen kesän aika rauhallista ajoa ja toisena jo vähän rajumpaakin (ei mitään ratasessioita kuitenkaan).. Kulutuskestävyyden osalta ei varmaankaan paras valinta jos mahdollisimman pitkä-ikäistä kumia etsit, mutta pitoa on sitten heti reilusti.

Tuosta hinnasta (200€) kannattaisi koittaa vielä hieman tingata, onhan kyseessä jo vanha, poistunut malli (eihän se ajamiseen vaikuta mitenkään mutta siihen on hyvä vedota tinkausmielessä
biggrin.gif
). Itse vaihdoin tänä keväänä Dragonin seuraajat eli Diablot alle ja takaselle jäi hintaa 220€..

Hyvä rengashan se, minulla kesti moinen Thundercatissa jotain 6000-7000 km sekä edessä, että takana. Toimii parhaiten parina samanlaisen etusen kanssa!

Oli niin kiva tuttavuus, että ostin toisenkin samanlaisen setin silloin
biggrin.gif

Tuosta hinnasta (200€) kannattaisi koittaa vielä hieman tingata, onhan kyseessä jo vanha, poistunut malli (eihän se ajamiseen vaikuta mitenkään mutta siihen on hyvä vedota tinkausmielessä
biggrin.gif
). Itse vaihdoin tänä keväänä Dragonin seuraajat eli Diablot alle ja takaselle jäi hintaa 220€..
Joo, tuo hinta on "kaverihinta", joten siitä voisi kyllä vielä yrittää tinkiä. Ilmaa hinnassa varmasti on kun kyseessä on tuontirengas.

Toisaalta laittaisin kyllä alla mieluiten Metzelerin ME-Z4 renkaan, siinä tuntuu olevan kulutuskestävyys/pito -suhde aika hyvin kohdallaan.

Tietääkö joku mistä täällä kuopion seudulla kannattaisi rengas ostaa / vaihdattaa. Vaihto-operaatio tulisi varmasti toteutettua "nakki vanteelle" periaatteella eli vanteen kanssa liikkeeseen.

On nuo nakit vaan suolasen hintaisia....  
confused_orig.gif

No tilasin kuitenkin tänään Metzelerin Roadtec Z6 takarenkaan tuolta ORG! -shopin puolelta. Ei meinaan tuo Pirellinkään hinta hirveämmin houkutellut.

Toivottavasti pitoja ja kilsoja riittää, matkaa ja citypärräilyä kun tää aju enimmäkseen on. Laskeskelin että hintaa vaihtoineen ym. tulee 202€. Seuraava setti sitten saksanmaalta vaikkapa reifenversandilta (nyt oli sen verran kiirus jo tuolla renkaalla että piti luottaa org-shoppiin, edullinen sekin tosin).

Kohta sitten kuluttamaan entinen ME-ZE pois uuden alta  
062802jumpie_prv.gif

Back