• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pinlockista naarmut pois, mahdollista ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samba2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tere.
Tuli ostettua Arain kypärään uus visiiri missä ei ollu pinlockkia eikä sille tarvittavia nastoja. Pinlokin voisin muuten siirtää vanhasta visiiristä uuteen, mutta pinlockki on niin naarmuinen, että ei kyllä haluttais.
Mutta olisko mahdollista saada nuita naarmuja hinkattua poijes?

http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/arai%20pinlock/
bigthumb
bigthumb
bigthumb

bigthumb

Ostin tosiaan turtlelta tuommoinen nano kliinerin, missä luki, että lähtis pikku naarmut poijes ja pyörö jäljet, mutta ei kovin kyllä lähde. Kypäräänkin kokeilin niin ei kovin paljon parempi lopputulos tullut. Jos olisin käyttänyt pelkästään tuota ice waxia niin sillä olis tullut varmaan samanlainen tulos.
Onkos tuo nyt ihan oikeaa ainetta tähän vai enkö osaa käyttää oikein :D

Aluksi puhtaaksi pinta, sitten pyyhkeen palasella levittelen tuota kliineria reilusti kohteeseen ja hinkkaan jonkun aikaa ja annan kuivahtaa 2-4min. Sen jälkeen sitten taas hinkkaan suurimmat poijes ja lopuksi kova hinkkais mikrokuidulla. Pitäs tuo varmaan onnistua ihan käsin, ettei tarvis mitään myllytyskonetta? (semmosta kun ei talosta löydy)
Ja tuon jälkeen vielä ice waxi pintaan niin tullee ainakin kypärään vähän lisää kiiltoa !

Kertokaas mielipiteenne arvon raati !

Mikäli pin-lock samaa materiaalia kuin Shoei:lla, epäilemättä on, niin ei ole mahdollisuutta poistaa naarmuja, koska materiaali liian pehmeää kiilloitettavaksi.
Turtlesta ei ole kokemusta.

Tere!
Koita ensin huuhdella kalvo vaan ihan reilusti juoksevan veden alla n. käden lämpöistä. Kalvossa jokin "geel" ainakin arain (muista ei tietoa/kokemusta) ihan pinnassa ja se saattaa naarmuuntua. Itse menin kerran pyyhkimään kalvoa kankaalla ja tuli sameaksi. Huuhdoin juoksevan veden alla ja annoin kuivua ihan rauhassa pysty asennossa ni "naarmut" katos. Olivat ilmeisesti siinä "geelissä".
Mitään tököttejä siihen ei kannata sutia.

villho sanoi:
Uusi pinlockki taitaa maksaa jotain 20-30 e - maksaako vaivan ruveta kikkailemaan?

Netistä nuita häätyis katella, olisko tietoa mistä löytyis halvimpia ihan täältä suomesta niin ei tarvis ootella kovin kauaa lähetyksen kanssa.

Tuosta Turtlen Kliineristä sen verran, että en oikein osaa käyttää kylä ainetta.
Ytitin hinkata sitä vanhempaan autoon missä on justiinsa nuiti pikkusia naarmuja ja pyörö jälkiä niin ei kyylä muuttunut miksikään. Ja kaiken lisäksi jäi valkoisia täpliä sinne tänne tuosta. Pitäs varmaan käyttää jotain kunnon myllyä, että onnistuis, mutta olen aina luulut tuon vois tehdä ihan käsinkin.
Tiedä sitten mitä ihme ainetta pitäis ostaa :D

samba2 sanoi:
Netistä nuita häätyis katella, olisko tietoa mistä löytyis halvimpia ihan täältä suomesta niin ei tarvis ootella kovin kauaa lähetyksen kanssa.

En tiedä halvimmasta, mutta ainakin täällä on pelkkiä pinlockeja myynnissä, hinta 29 e + pk. Itse hommasin Protectint-pinlockin tuolta omaan Araihini.

samba2 sanoi:

Ööö kuluvan talven aikana. Tilasin Englannista...3pv tuote kotiovella, tilasin Kiinasta 6 pv tuote paikallisessa postissa..taasen tilasin kiinasta vajaa kaksviikkoo tullauksineen, paketti paikallisessa postissa, kesti muuten pidempään tavaran tulla Vantaan tullipostista tänne ku Kiinasta sinne, sitte tilasin suomesta...joo kaksviikkoo kesti :grin: ja postarit samaa luokkaa ku Kiinanmaasta tulleella paketilla ja puolet kalliimpi siittä kuin engelsmannin lähettämänä..ainakin itse tullut siihen tulokseen ettei kauheesti kiinnosta lähetysmaa :thumbup:

Sorry meni hieman ohi aiheen :right:

Tase1 sanoi:
Moe

Ollaan tilattu isompi satsi visiireitä ja pinloceja http://www.racevisors.co.uk/ täältä. Homma on pelannut hyvin ja on huomattavasti halvempaa kuin täällä
villho sanoi:
En tiedä halvimmasta, mutta ainakin täällä on pelkkiä pinlockeja myynnissä, hinta 29 e + pk. Itse hommasin Protectint-pinlockin tuolta omaan Araihini.

Itsekin olen katsellut tuolta, mutta en nyt sitten tiedä huomattavasti halvemmasta; kirkas pinlock Arain L-mallin visiiriin 20 puntaa + pk 9 puntaa eli ~35 euroa. Kenties tosiaan isommissa erissä racevisors on edullisempi, mutta alkuperäisellä kirjoittajalla oli etsinnässä vain yksi pinlocki.

En minäkään nenänvartta pitkin ulkomaisia nettikauppoja katso, mutta hintaeron jäädessä marginaaliseksi, ei niitä rahoja kannata ulkomaille työntää.

vähän OT: jos joku löytää HJC FG-15 (pinlock malli hj-09) Protectint pinlockin jostakin niin kertokaa.

:respect::respect:

PS: viime vuonna löydin ebay:sta muuta ei enää... :sad3:

villho sanoi:

Jooh, laittelin kysymyksen tuonne, että mikäs pinock soppii minun kypärään. Ei nyt niin pahan hintainen.

Häätyy varmaan täsät lähtien käyttää pinlockkia irti muutaman kerran vuodessa ja pestä se. Vai pitäskö laitella josain vahaa tai vastaavaa ainetta pintaa niin antais jotain suojaakin sille ?

Tuolta kun tilaa esim. Shoei iridium visiirin + pinlockin, niin hinta jää alle sen mitä pelkkä iridium visiiri täällä maksaa.. Ja tosiaan tilattiin iso könttä ja postikulut jäi olemattomaksi /per lärvi. Eli suosittelen jos on isompaa konttää tilaamassa ja haluaa päivittää visiirin+pinlockin. :)

villho sanoi:
Itsekin olen katsellut tuolta, mutta en nyt sitten tiedä huomattavasti halvemmasta; kirkas pinlock Arain L-mallin visiiriin 20 puntaa + pk 9 puntaa eli ~35 euroa. Kenties tosiaan isommissa erissä racevisors on edullisempi, mutta alkuperäisellä kirjoittajalla oli etsinnässä vain yksi pinlocki.

En minäkään nenänvartta pitkin ulkomaisia nettikauppoja katso, mutta hintaeron jäädessä marginaaliseksi, ei niitä rahoja kannata ulkomaille työntää.

Back