joo, polvi maahan voi ajaa kunnon roikkumisella, mutta ei joo kannata kaasua käyttää hirveesti, sehän se ero on ns rennsport renkaiisin, niillä pystyy avaamaan reilummin kallistuksessakin.
Mutta oma tyyli ajaa on kyllä erittäin pehmeä. jotain 1.43:sta ajelin. en viitsi tykittää pääsuoralla ajan perässä. Yksi kaveri ihmettelikin, että miten on mahdollista, että ajoin häntä selvästi nopeammin, mutta silti häneltä suli renkaat ja mulla on täysin tasainen siisti pinta. Mulla vaan on tyyli niin pehmeä. jarrutukset, kallistukset, kaasulle tule yms. pyörä ei kiemurra missään. lähinnä keskityn tarkkoihin ajolinjoihin ja tasaiseen 83% suoritukseen. En rupea katupyörää/itseäni rikkomaan, en ainakaan kesäloman alussa.

eikä Ahvenisto ole se paikka hakea rajaa. teräskaiteet.
Toisilla luistaa rennsport luokan renkaat, joten kaikki ne liukuun saa holtittomalla kaasulla ja jarrukäytöksellä.
Pilot Road takanen tuntuu kylmänä erittäin yliohjaavalta. pito ei lähde yllättäen, vaan pyörä yliohjaa selvästi kaasulla loivassa mutkassa kylmällä renkaalla. lämmittyään tämä poistuu.
JT
Ihmiset on aina radalle tullessaan huolissaan pyöristään. Olisivan huolissaan itsestään. mitä niillä pyörillä on väliä?
Ja ensikertalaiselle vinkki, jätä se kiihdyttely suorille ja kovat jarrutukset pois. Keskity mutkiin ja ajolinjoihin, eilenkin siellä oli keskiryhmässä just näitä kuskeja, että taluttavat mutkat, mutta suoralla hirvee täyskiihdytys, sitten armoton jarrutus seuraavaan mutkaan, mutka pilalla, sitten sama uudestaan. Eivät tajua, että kun vähän rauhoittaisivat kaasukättä ja jarrutusta, niin mutkat menisi paljon paremmin ja vauhti olisi itse asiassa kovempi.
ja tässä tuli esiin yksi hyvä pointti rata-ajoon. pitää tajuta mitkä renkaat sulla on. Porukka ajelee toisten perässä ja luulee, että kyllä hän tuon perässä pysyy, edessä ajavalla voi olla rennsport luokan renkaat, ja perässä tullaan jollain touring rinkuloilla. Mutta kun tietää renkaidensa rajoitukset, niin probleemaa ei pitäisi olla. jos pyörä on epävakaa, niin ajat yli renkaiden, omien taitojen, jousitussäätöjen. älä aja epävakaudessa, se on asking for trouble.
täytyy myös sanoa, että jotkut ei saa rennsport renkaillakaan sitä polvea maahan puutteellisen roikkumisen johdosta. joten en anna mitään takuuta, että pilot roadilla voi ajaa polvi maassa. Itse kyllä ajoin.