• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pikahuollon merkitys/tarkoitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TGS^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin menos eilen aamul eli pe aamul Vantaan Bikeworldii koska etustefa vuoti aika pahasti ja ajattelin et parempi laittaa pikahuollos kondiksee et pääsee ajelee "turvallisesti" ettei ole liposat renkaat...nooh huolto alkaa klo 0700 ja olin siinä 0705 paikal ja n.5 henkilöä olikin ehtiny ennen mua...ajattelin et no perkule et ei voi mtn jos vielä sais oman mopon päivän sisäl pois...sit yllätyin...kuulin näillä edellä mainittujen motoristien juttelevan syistä miks siellä: MÄÄRÄAIKAISHUOLLOT!!!!! jumankauta ne tehdää ajanvarauksella ja pidetää pikahuolto ns avoinna, koska mä pääsin vielä sisää sen pvän aikana mut mun jälkee tulleita ei enää otettu vaikka heillä olis ollu nopee huollon tarve eli jt sellasta mitä ei itse välttämättä saanu korjattua...Juttelin myöhemmi huoltoäijän kanssa ja se sano ettei uhraa mopoihi enempää ku 1,5h ja nämä määräaikaishuolto tyypit vähä pilaa tän idean mut minkäs voi ku kaikki otetaa sisälle ketkä ehtii ekana ja tarvii ns pikahuoltoa. Jos se että onko jonkun homosohva ajettu 12tkm ja tarvis huollon niin ei voi ajaa enää sitä aikaa että sais odotettua tavallisen huollon ajanvarauksen kautta ja pilaa muiden hyvän ajopäivän viemäl pikahuoltoo ton tapauksen. Jumalauta ku keitti siinä pihalla ja vitutti muidenki puolesta...teki mieli potkia se vitun 12tkm huolto varadero kumoo  
033102bebe_1_prv.gif
mutjoo miettikää sen pikahuollon tarkoitusta, koska kysyntä on kova varsinki hyvällä säällä mut toivottavasti herättää edes jt keskustelua ja turvallisia kilometrejä kaikille!  
033102beer_1_prv.gif

Pikahuollon merkitys ja tarkoitus on vain rahastaa. Eikä etustefojenvaihtoa missään pikahuollossa tehdä.

etustefojen vaihto tehtii pikahuollossa ja koitin varata aikaa siihe mutta se olisi mennyt yli kuukauden päähän...ja se teki sen tosiaa nopeasti 1000rr hondaan...eipä mopol voinu ajella enää kunnolla ku oli niin liukasta

No kai siinä on myös huoltoliikkeellä sanansa sanottavana: tekevätkö määräaikaishuoltoja ´pikahuollossa´, vai pitääkö ne hoitaa ajanvarauksella?

Määräaikaishuollothan lienee tosiaan ennakoitavissa noin ajankohdan suhteen, mutta joku yllättävä korjaustarve välttämättä ei.

No kai siinä on myös huoltoliikkeellä sanansa sanottavana: tekevätkö määräaikaishuoltoja ´pikahuollossa´, vai pitääkö ne hoitaa ajanvarauksella?

Määräaikaishuollothan lienee tosiaan ennakoitavissa noin ajankohdan suhteen, mutta joku yllättävä korjaustarve välttämättä ei.
ainoo sääntö oli niillä et ei ala hassaa aikaa liiaks...jokainen määrittelee sit tietenki onko määräaikaishuolto kuinka akuutti tapaus verrattuna esim etustefojen vaihtoo et kumpi haittaa ajamista enemmä niinku tos aikasemmi kyseenalaistettii =)

Itse soitin espoon BW:n huoltoon varatakseni aikaa määräaikaishuollolle, ja nimenomaan neuvoivat tulemaan pikahuoltoon tuollaisen pikkuhuollon takia.

Itse soitin espoon BW:n huoltoon varatakseni aikaa määräaikaishuollolle, ja nimenomaan neuvoivat tulemaan pikahuoltoon tuollaisen pikkuhuollon takia.
Samoja kokemuksia täällä, eli "välihuoltoja" (ei 24, 48 tkm) tehdään vain ilman ajanvarausta. Ihan turha haukkua asiakkaita, kun kerran liike näin neuvoo. Parasta oli vielä, että noita huollon aikojahan ei esim bladeen kerrota missään. Oisko ollut 18tkm huolto mihin bladea vein, niin ajan puolesta olisi käynyt, mutta ilmanputsareita ei suomesta löytynyt -> "tuu takas ens viikolla..." Vantaan BW:ssä palvelu muutenkin tuntui perustuvan asiakkaille vittuiluun, joten päätin äänestää siitäkin paikasta jaloillani.

Olenkin siirtynyt Raision BW:n asiakkaaksi missä ei pikahuoltoa varsinaisesti ole vaan hommat tehdään joustavasti ajanvarauksella. Eipä mulla toisaalta olisi aikaakaan notkua huollon ovella aamulla kun pitäisi töissäkin käydä.

Isoja on erot liikkeissä saman ketjunkin sisällä. Riippunee aika paljon huoltopäälliköstä ja tiskin takana olevista kavereista ylipäänsä.

Ittekin aikoinaan noiden asoiden kans painineena tultiin loppujen lopuksi sellaiseen käytäntöön että yli tunnin hommia ei pikahuoltoon otettu.Ja sen toimivuus sitten onkin ihan kiinni siitä kaverista joka niitä hommia siellä tekee.Mutta se aika rajoitus kuitenkin oli toimivin niihin hommiin.

Törmäsin juuri samaan ilmiöön tässä viikolla kun kävin kiristyttämässä ohjauslaakeria hondaan vantaan BW:ssa. Kyllä määräaikaishuolto pitää tehdä ajanvarauksella. Sen verran jokainen osaa laskea mitä ehtii ajaa sitä aikaa odotellessa. Varsinkin nämä varaderohäiskät jotka ajaa kesässä sen 5000km. Ketutti itteäniki  
033102ass_1_prv.gif

Back