• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Piikki renkaassa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keze68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaako niitä huoltoaseman renkaan paikkaus mömmöjä käyttää? jos niin oisko hyviä ehdotuksia. Kun ei raaskis ostaa uutta pinta lähes kulumaton mut yks saatanan pieni piikki pystyssä. Olen joskus nähnyt keskustelua tästä mut nyt en löytänyt.

jos ajattelit reiän paikata niin älä laita mömmöjä renkaan sisälle. Jos ajattelit vain ajaa lähimpään renkaanvaihtoon niin sit mömmöt ok.

Joo paikkaus kävi mielessä. Mut mut pitänee kurvata rengasliikkeeseen ja vaihtaa uus. Kiitos nopeasta neuvosta.

Kyseessä lienee tubeless rengas. Kyllä sen voi paikatakin, mutta ei kannata sitten ajaa 200+ km/h nopeuksia.

Paikkaa vaan madolla ja liimalla jos se on tubeless.Kestää aivan hyvin kunhan tekee hyvin.Kannattaa aluksi tarkkailla paineita ja jos ei ongelmia,paikkaus on onnistunut.Mitä nopeuksiin tulee niin kyllä minulla ainakin takanakin paikat ovat kestäneet mittarinopeuksia 300+.Kaikki renkaat jotka madolla ja liimalla olen paikannut ovat kestäneet nylokille asti.Paikkaushan on helppo työ,teen aina itse.Matohan törkätää siihen reikään ulkoapäin,ei tarvitse edes pyörää irroittaa.
biggrin.gif

ja matoja vielä parempi olisi ns. kissankulli, semmonen sienen näköinen joka laitetaan sisäpuolelta ja ei varmasti irtoa, mutta ei madotkaan ole irronnut vaikka ajaa isoa kovaa.

Voi perkules ku olis tajunnu ton että ite voi
sen homman tehdä, mikään rengasliike ei suostunu paikkaamaan mun takanakkia, joten vaihdoin uuden.
Siellä ne naureskelee KX centerillä ja paikkaa sen ja laittaa
johonki käytettyyn pyörään.
withstupid.gif

! Mainos !
(enkä saa tästä pennikään)

Vantaankosken Euromaster tekee paikkauksia.

Vein irtovanteella ja paikattiin tattimallisella paikalla odottaessa.
Maksoi kauhiat 15 e ja sain vielä 2 teräksistä, tiivisteellistä venttiilinhattua kaupantekijäisiksi.

Sen jälkeen oon ajanu 4000km ja 210 kmh huippua. (Saksassa tietty
tounge.gif
)

Mä voin ostaa ton renkaan sulta pois koosta riippuen.

Ja kaikilta muiltakin keltä tubeless-kumi pasahtaa.

Kyllähän se perinteinen matokin kestää kun sen oikein tekee
smile_org.gif
Eli pehmeä toukka, siistit reiän reunat ja tuoretta vulkanointimömmöä niin hyvä tulee. Mitään 5+ vuotta varastossa seissyttä en välttämättä mopon renkaaseen enää tunkisi kun tuppaavat kovettumaan = vulkanoituminen renkaan kumin kanssa heikompaa
confused_orig.gif
Autossa ei niin väliä vanhemmallakaan toukalla kun rengas ei joudu läheskään niin koville kuin mopon alla
wink.gif

matokara.jpg

Kertoo enemmän kun tuhat sanaa ja varokaa halpoja kopioita
wink.gif
Kaikki huoltoaseman mömmöt joutaa
033102ass_1_prv.gif
niillä muuta tee ku sotkee vanteet. Jos reissunpäällä menee kumi, sen pelastaa mato mutta Hitecin sanoihin yhtyen sen pitää olla tuore. Ei ne kalatkaan mihinkään kuivuneeseen korppuun tartu.

Ugh olen puhunut.

ainoa vaan että kuvasta puuttuu liima, joka on noissa hommissa tärkeä. Myös sarjaan voisi lisätä hommaan tarkoitetun työkalun (nimeä en muista), jolla reiän saa siistittyä ennen kamelin paskan laittamista.

Bemareista löytyy aika hyvä sarja!

Back