• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienempi "ratas" eteen XL 1200 N Nighsteriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barfly
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barfly

Näillä mennään...
Moi!

Onko arvon raatilaisilla kokemusta pienemmästä eturattaasta toisiovedossa?

Kun tuntuu, että varsinkin 5 vaihde on "turha", ts: olisivat saaneet pitäytyä 4 vaihteisessa laatikossa.

Ko. mielipide perustuu 1.s vaihteen ryömintä ja 4.s / 5.s vaihteen sopivuuksiin noin 80 km/h ajossa.

Eli, mitä tekee ajoon, jos eturattaan vaihtaa pykälää pienemmäksi?

Auttaako yllämainittuihin "ongelmiin".?

Mä en ymmärrä?
Minä kun kaipaisin Nightsteriin kuudetta vaihdetta tai pidempää välitystä...

Moi!

Onko arvon raatilaisilla kokemusta pienemmästä eturattaasta toisiovedossa?

Kun tuntuu, että varsinkin 5 vaihde on "turha", ts: olisivat saaneet pitäytyä 4 vaihteisessa laatikossa.

Ko. mielipide perustuu 1.s vaihteen ryömintä ja 4.s / 5.s vaihteen sopivuuksiin noin 80 km/h ajossa.

Eli, mitä tekee ajoon, jos eturattaan vaihtaa pykälää pienemmäksi?

Auttaako yllämainittuihin "ongelmiin".?
Hmm, onneksi eivät pitäytyneet Sportstereissa 4-vaihteisissa laatikoissa, vaan lisäsivät pykäkälän ja vaihtoivat samalla laturin rakenteen...

Mulla on tosin tuollainen vanhempi Sportster, mutta siinä ainakin tuo 4./5: vaihteen sopimattomuuskohta on 60 vauhdissa, jos ei 2000 rpm kierroksia viitsi ajossa kuunnella.
smile_org.gif

Mun pyörässä ainakin 5. vaihteella 500 rpm = 20 km/h, eli 100 km/h = 2500 rpm. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa lyhyempiä välityksiä. Matka-ajossa saisivat olla pidemmätkin.

Back