• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pidennetty vkl reissua suunnittelemassa

Olen tässä talven pimeinä iltoina hiukan suunnittelemassa pidennettyä viikonloppureissua. Ideana lähteä Turusta Tukholmaan mistä sitten kohden etelää ja Saksaa missä yhden-kahden päivän ajelut. Täältä sitten Puolan läpi kohden Tallinnaa. Lähtö ke-iltana ja paluu ma tai tis iltalautalla Tallinnasta. Ruotsi, Tanska ja Baltian maat hallussa mutta ihmetyksen aiheena tässä on mihinpäin sitä tuolla Saksassa kannattaisi lähteä ajelemaan? Puola taitaa olla läpiajomaa kiitos heidän suhthaastavan liikenteen mikäli olen ymmärtänyt oikein.
Lähdössä voi hyvinkin olla 5-8 henkeä tähän kun saadaan päivät selville koska olisi mahdollisuus lähteä.

aixcracker sanoi:
Olen tässä talven pimeinä iltoina hiukan suunnittelemassa pidennettyä viikonloppureissua. Ideana lähteä Turusta Tukholmaan mistä sitten kohden etelää ja Saksaa missä yhden-kahden päivän ajelut. Täältä sitten Puolan läpi kohden Tallinnaa. Lähtö ke-iltana ja paluu ma tai tis iltalautalla Tallinnasta. Ruotsi, Tanska ja Baltian maat hallussa mutta ihmetyksen aiheena tässä on mihinpäin sitä tuolla Saksassa kannattaisi lähteä ajelemaan? Puola taitaa olla läpiajomaa kiitos heidän suhthaastavan liikenteen mikäli olen ymmärtänyt oikein.
Lähdössä voi hyvinkin olla 5-8 henkeä tähän kun saadaan päivät selville koska olisi mahdollisuus lähteä.

Tämä onkin hyvä ketju, samankaltainen reissu voisi olla ensi kesänä ohjelmassa. Viime kesänä ajettiin Puolan läpi molempiin suuntiin mennessä. Puolan liikenteestä on paljon kauhutarinoita, ajaminen siellä oli mielestäni helppoa ja eteneminen oli ripeätä. Tarkempana siellä tosin pitää olla kuin kotimaan liikenteessä.

aixcracker sanoi:

Tuolla aikataululla ei juuri Saksassa Harzin seutua pidemälle ehdi. Kyllä Harzin mutkateillä saa kaksi päivää kulumaan. Koillis-Puolan järvialue sopii paluumatkalle ja on ihan nättiä seutua, ei tosin varsinaisia mutkateitä. Minusta tuolla reitillä nuo Baltian maat on se pelkkä ja tylsä läpiajo osuus.

Juu Harzissa saa pari päivää kulumaan mutta enemmän ajettavaa olisi Puolan eteläosissa Tatravuorilla! Ja mun mielestä Puolan liikenne on ihan ok. Melkeinpä sanoisin että Liettua-Latvia-Viro ovat pahempia!

aixcracker sanoi:

Kannattaa ihan tosissaan miettiä "piiiitkää viikonloppua" taktiikalla vehkeet Niinivirralla Milanoon/takaisin
ja käyttää "laatuajan".... laadukkaasti ja kustannustehokkaasti.

Voihan sitä toki käyttää lyhyestä ajasta pääosan "Mäntsälässä"..... kuten rahatkin.

Pikkasen on eroa jos käyttää "menomatkaan kotoa täydellisille pelipaikoille" (Italian mutkamäkiteillä ajamassa)
todelliset 7-8 tuntia, eli aamulla himasta ja kahdelta kurvailemassa.......:cruising:

Takaisin päin taas aamulla rento aamiainen viimeisellä pelipaikalla.... ja kotona ennen kuutta illalla:smoking:.

Ei ole liioin ollenkaan huono sijoitus noin lyhyellä matkalla vaihtaa rahtikulut pyörävuokraan "pelipaikoilla".

Sehän se ratkaisee, mitä on oikeastaan aikeissa tehdä.... ja missä.

Vaikka sanotaan, että tärkeintä on matka, ei päämäärä, ei tohon ihan 100% kannata aina mennä:grin:.

Back