Itsellä on hieman erilainen näkemys tähän peili -asiaan... Pääosin olen teippaillut/poistanut peilit ennen radalle menoa, mutta muutaman kerran on jäänyt myös tekemättä ( ei erityisesti vaadittu järjestäjien taholta ). Nimittäin jos radalla keskittyy mutkatekniikan hiomiseen "normaaleilla" vauhdeilla, ei siis polvi maassa -systeemillä niin ei ole mikään erityisen vaarallinen toimenpide vilkaista suoralla peiliin takamaaston tilanteen kontrolloimiseksi. Joillakin radoilla kuten Ahvenistolla voi perälenkin hitaissa mutkissa jopa nähdä muutenkin takanatulijat! Itse en ainakaan kauheasti luota niihin ohittajiin, muutaman kerran olen saanut "nopeamman kilokyykkykuskin" suoraan omalle ajolinjalle, kun kaverin luonto/taito pettää ohituksen jälkeisessä mutkassa jatkaa sitä kovempaa vauhtia
.
Itse en ainakaan niin limiitillä aja, että huomio pitäisi olla 100%:sti omissa touhuissa, mutta niinpä olenkin siellä radalla tientukkona opettelemassa tieliikenteeseen sovellettavaa ajotekniikkaa
Moni ensikertalainen on kertonut juuri odottamatta ohi suhattavien pyörien olevan pelottavin homma koko rata-ajelussa, säikäyttää kuulemma jatkuvasti. Sitten tuo porukka köröttelee säikkynä pitkin pientareita eikä opi mitään... Eikä tule toista kertaa, ehkä sitä joku toivookin?