• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pehmeelle parkkiin, pysyykö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taloyhtiön pihan asfaltoinnissa loppu rahat kesken joten ruutuja on liian vähän. Lääniä olis kyllä mutta nurtsipohjaista. Mitä suosittelette jalan alle kovikkeeksi, onks sitä tarkoitusta varten olemassa jotain valmiita virityksiä saatavilla? Ei ole ainakaan kataloogeista pompannu silmään.. Joku lankunpätkä ei mun mielestä oikeen sovi tyyliin.
eek.gif

Mulla kulkee matkassa noita tilanteita varten sellainen 8x8 cm alumiinipellinpala. Saman asian ajaa varmaankin vaikkapa pala vaneria tms.

Onhan noita läpyköitä ihan myynnissä, kilohinta on huima
crazy.gif

Edit. NiksiPirkka, Saarioisten kurkkupurkin kansi
wink.gif

Aivan turhaa on tosiaan maksaa valmiista läpykästä kun joku alumiinin,vanerinpala ajaa aivan saman asian. Tietysti jos on ylimääräista rahaa niin mikäettei kaupastakin

Hiekkapihalla omakin mopo seisoo, joten itselläniki tahtoi seisontajalka upota pehmeään maahan. Ainakin täällä savossa on suuria alueita (esim. jalkakäytäviä) päällystetty sellaisilla betonisilla "laatoilla"... Oli kaupungin ukot kaivellut monttuja ja vetäneet asfalttipaikan päälle. Laatat lojuivat läheisessä pusikossa vuoden ajan, josten sosialisoin 2 kpl em. laattoja. Upotin ne tuohon pihan hiekkamaahan (2kpl) jolle keskiseisontatuki sopii kuin hattu päähän...toinen jalka toiselle laatalle, ja toinen toiselle. Hyvin pelaa!

Kyllä toimii. Leiripaikalle tullessakin , vielä pyörän selässsä istuksien
hamutaan bissetölkki sivulaukusta , imastaan huuleen , rutataan , ja
tällätään seisontatuen alle.
biggrin.gif
. Usko vain ylläolevia vinkkejä. Kurkkupurkin kansi oli hyvä idea. Taidan lainata. Ei tasan varmaan kaadu

eikös se kaiken järjen mukaan pitäs mennä niin,et mitä isompi on sen jalan alle laitettavan palikan pinta-ala sitä pienemmällä todennäköisyydellä se uppoo sinnen pehmeeseen maahan!?
idea3.gif

Ittellä on semmonen vähä röökiaskia isompi vanerin pala jossa on viel hieno kumipinnote,kestää ainakin Rykkösen painon loistavasti ja kulkee hyvin mukana satulan alla!
cool.gif

wink.gif

Ootkos testannu ihan oikeesti että toimii? Ettei mun tartte roikkua öitä ikkunassa ja povata kaatuu.. ei kaadu.. kaatuu..

Mopo painaa kuiteskin 200 kg. Mikähän osuus painosta jää jalan varaan? Olen heikko fyssassa..  
blush.gif
Raahaappa tavallinen henkilövaaka siihen pihamaalle, selviää kuinka paljon painosta sitten tulee jalan varaan.

Kuhan aluksi stemmaat sen vaa'an sen verran "maan sisään" että mopo luonnollisessa kulmassa.

wink.gif
Täältä ääni kurkkupurkin kannelle. Näppärä ja sopivan kokoinen, eikä ole teräväkulmainen - ja toimii.

EDIT: Mutta jos parkkeeraus on pysyvämpää ja aina samassa paikassa, niin siinä tapauksessa suosittelisin kuitenkin laittamaan parkkiruutuusi (?) hieman tukevampaa ja pinta-alaltaan isompaa materiaalia jalustimen alle, esim. vanerilevyn.

hätätilassa toimii vaikka disketti!! Se on niin sitkeää muovia ettei hajoa vaikka haluaisi, kuitenkin kannattaa välttää sen disketin käyttämistä missä on firman ainoa passelin varmuuskopio
tounge.gif

Yksi minkä huomasin vahingossa tosi hyväksi on sellainen salmiakkikuvioinen ritilä, noin 15x15cm pala ei liu'u alta pois ja uppoaa osittain pehmeään maahan.

Jos sulla on vakipaikka, missä pyörää säilytät, niin hanki 40x40 cm laatta (kivinen tai betoninen), jonka upotat maahan. Laatta ei häiritse silmää ja parkkeeratessa on helpompi laskea jalka kun ei tarvitse tähdätä 10 sentin alueeseen. Samaisen laatan päälle saa pyörän myös keskijalalle tarvittaessa.

Minullakin sorapintainen piha ja yritin yllättää itseni fiksuudella ja asensin syksyllä kolme betonista laattaa siihen. Ajattelin, että ne ovat yksistään rumia ja laitoin ne maan sisään siten, että eivät näy ja muutama sentti soraa päällä.

Nyt kun kevät koitti ja tänään ensimmäistä kertaa mopo liikkeelle niin enhän minä muistanut missä kohtaa pihaa ne laatat ovat. Keppi käteen ja koputtelemaan. Huomenna laatat nousevat sittenkin maan pinnalle pihaa rumentamaan. Minä ja minun ideani..

Toissa kesänä käytin vanhasta minisuksesta sahattua pätkää, hinta 0€ (sukset on isoveljen ja hänkin ne aikanaan sai joulupukilta).

Viime kesäksi löysin tallista alumiinisen prikan (n. sentin paksuinen ja mitat n.10x10 senttiä), kestää minisuksen pätkää paremmin ja hinta samat 0€.

mUlla kulkee taskussa mukana sitävarten oikeen tehty muoviläpyskä. Ai mitä makso? vähän v***i, Jysäriviikonlopun verran. Ai miten niin? nokun sain sen siellä palkinnoksi...

Oxfordilta löytyy tollainen muovi "läpyskä" seisontatuen alle,
näyttää olevan 5 € hintanen.( tolla hinnalla saa jo pari kurkkupurkkiakin " kanuunaan")  
tounge.gif

Varmaan löytyy liikkeistä joissa myydään edellämainitun firman heebeleitä.

Itse tilailin tuossa joku aika sitten kaikennäköstä kamaa redracingparts.com:sta ja samalla tulin ostaneeksi tuollaisen pyöreän alumiinin palaisen, jonka keskellä on magneetti.

STF1-2.jpg

Mun miälestä toiminu erittäin kivasti, joku purkinkansi olisi luultavasti ajanut homman myöskin.

Kurkkupurkinkantta jouduin hädissäni kokeilemaan mökillä (sorapinta) ja siellä ainakin toimi. Se ei edes pääse luiskahtamaan pois jalan alta, kun siinä on se kantti ympärillä.

Huhtikuun Fast Bikes - lehden mukana tuli muovihärpäke taskuun laitettavaksi.

Oli miten oli, silloin kun tollasta tarvitsee, niin yleensä se ei ole mukana.

Back