• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Parkkikiekko ja pysäköintilippu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
G

Guest

Guest
Nii, mites se on, tartteeko lain mukaan käyttää moottoripyörissä parkkikiekkoo tai pysäköintilipuketta?

Frendi meinaan sai äsken sakot, kun ei ollu lipuketta. Oli niin nätisti tungettu 35eken pikavoitto kuplan alle tangon ja jarrunestesäiliön väliin. Lähti just selvittää asiaa maijalaan...

Parkkikiekkoa ei tarvi. Lipukkeen tarvii mutta kannattaa pitää se mukanaan ettei kukaan vie sitä, että voi sitten käydä perumassa nuo virhemaksut.

Ja jos ei ole ostanut lipuketta, kannattaa se pyytää joltain kotilokuskilta kuka lähtee parkkikselta ja ei omaansa enää tarvitse... Siis jos on saanut sakon ja pitää asemalle todistamaan että on maksanut parkkimaksun..
wink.gif

Kiekkoa voi ruuvailla kuka vaan tai köyhä ihminen pölliä. Lapussa on (ainakin Rovaniemellä) 2 osaa, toisen voi jättää mopoon ja toisen pitää itellä. Ei ole kyllä pakko mopoonkaan mitään jättää ku helposti sen siitä joku kääntää tai tuuli vie. Vissiinkai sen siks tarttee ku siinä on toinenkin osa.. emätiä
lookaround_orig.gif

soitin muuten oikein pysäköinninvalvojan toimistoon kun oli erimielisyyttä kaveriporukassa juuri tuosta pysäköinnistä..kiekkoa ei taritse moottoripyörä ei..
Mutta tuo lappujuttu on sitten eri asia
omg.gif
sitä en tajunnut edes kyssätä
withstupid.gif
pitänee kiusata tätejä siis uudemman kerran, katos jos napsahtaa niin sitten voin sanoa että kuule kuule se teidän pirkko täti sanoi niin .......

Mä olen aina pistänyt parkkilipun lukittavan tankinkorkin väliin, niin että pysäköintiaika jää näkyviin. Ja automaatista erillinen kuitti mukaan, tai se lipun repäisyosa. Stadissa tosin on ainakin Nokalla automaatteja joista ei saa kuitteja, ja pysäköintilippu on yxosanen. Noista oon aina repäissyt lipussa olevan juoksevan sarjanumeron taskuun.

Tästä löytynee n+10 threadia jos ottaa haun kauniiseen kouraan. Joka vuosi aihe uusinee 5-10 kertaa...
Lienenkö muuten ainoa, jota tämä samojen aiheiden uudelleen avaus muutaman viikon välein tympii pahemman kerran. Itse olen aktiivisena jäsenenä (tuhansia viestejä) monella foorumilla, jossa linja on paljon tiukempi - tämmöiset turhat threadit menevät heti lukkoon kunhan admin paikalle kerkeää.

Kysehän ei ole vain siitä, että tulee turhia viestiketjuja. Kyse on myös siitä, että tarpeellista tietoa jää lukematta, jos aina perustaa uuden threadin eikä lue entisiä. Kaikki eivät varmasti jaksa kirjoittaa samoja asioita aina uudestaan, kun kerran entisetkin tekstit ovat olemassa. Tämä thread ei yksinkertaisuudessaan ehkä ole paras esimerkki, mutta kuitenkin.

Kyllä jokaisen noviisinkin pitää älytä, että pakosti tällaisesta aiheesta ollaan aiemmin keskusteltu foorumilla, joka on ollut pitkään pystyssä. Tästä aiheesta muuten edellinen turha keskustelu 6. toukokuuta, eli kokonaiset 13 vuorokautta sitten...
baaa.gif

Jooh, haullahan näitä threadeja löyty. Pistetääs tää lukkoon ja toivotaan ettei heti uutta samasta aiheesta tulis : - klik -

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back