Oletko hankkinut lähiaikoina navigaattorin pyörääsi ja kuluttanut aikaa niiden vertailuun?
Mikä on mielipiteesi ja miksi ?
Mikä on mielipiteesi ja miksi ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin jokaisella on omansa, siis mielipide.Kännykkä. Se on kuitenkin mukana joten miksi lisää palikoita?
Siinä on myös radio, mp3-soitin, kamera, netti, jne...
"Mielipiteet on kuin p***e reikiä, jokaisella on omansa ja se on se paras."
Päätä itse mihin kastiin kuulut ja etsi haulla sopiva aihe. Voit liittyä kaltaistesi joukkoon lukemaan jo käsitellyt asiat.
Puheli voi myös olla hyvä navigaattori !Niin jokaisella on omansa, siis mielipide.Kännykkä. Se on kuitenkin mukana joten miksi lisää palikoita?
Siinä on myös radio, mp3-soitin, kamera, netti, jne...
"Mielipiteet on kuin p***e reikiä, jokaisella on omansa ja se on se paras."
Päätä itse mihin kastiin kuulut ja etsi haulla sopiva aihe. Voit liittyä kaltaistesi joukkoon lukemaan jo käsitellyt asiat.
Kyllä mielipiteissä on hyviäkin puolia, ei kaikkien tarvitse testata kaikea.
Tuo sinun kännykkä vaihtoehtosi ei ole hyvä.
Kysymyshän kuului, paras navigaattori.
En ole kiinnostunut puhelimista!
Kaltaistesi joukkoon kommentiisi toteasin, sinulle on varmaan selvästi myös omasi.
Keskustelun on tarkoitus olla rakentavaa ja tietoa jakavaa, ei nenäkästä.
TomTom ja Garmin zumo ollut mopo/autokäytössä. Zumo parempi mm. 2xBT. Sen punaisen jäljen saa menusta pois päältä.Garmin Zumo XX0 ja TomTom Rider 2. Näillä palstoilla surffailevista tuskin monellakaan on omakohtaista kokemusta molemmista
Noo... ei se nyt niin kauheesti nyi... Kai... Ts. en ole tunnistanut tuollaista ongelmaa laitteesta. Tietty kun ei tiedä paremmasta, niin voi olla paha sanoa, mutta loistavasti olen tuolla perille päässyt ja kyllä risteyksen ohiajaminen on vielä johtunut jostain muusta kuin nykivästä näytöstäUusimmassa TM:ssä tuon FJR:n kestotestissä oli käytössä myös Zumo-navigaattori ja sen mukaan huonoja puolia oli nykivä näyttö jonka seurauksena kaupunkiajossa navi oli risteyksissä myöhässä ja itse ainakin pidän tuota nykivää näyttöä pahempana sitä että jos on ajanut harhaan niin sitten kartta on täynnä samanväristä punaista viivaa ja siitäpä sitten onkin hyvä katsoa että minne päin sitä oikein pitäisikään ajaa.
Näitä nyky-gepsejä kun katselee, niin mun on tullut ikävä sitä vanhaa "parasta" eli Questia...se oli sentään laite isolla ällällä. Vieläköhän jostain sellaisen huippu-laitteen saisi (ja unohtaisi kaiken maailman sumot ja raiterit)...Joo kyllä munkin garmin guest oli aikoinaan paras mopokäyttöön..
Nokun ostat sen, niin huomaat kuinka kiva laite se on... Voi olla että tarpeet Suomessa on vähissä, mutta kyllä se silti on kiva. Tiedät kokoajan missä kohdassa liikut, paljonko matkaa/aikaa on perille pääsyyn... Ite en enää pois antais... Välillä tulee "vahingossa" laitettua se jopa opastamaan töistä kotiinOfftopiccia:
Oikeesti ihmetyttää, että miten ihmiset on löytäneet perille ilman naveja? Jossain euroopassa EHKÄ ovat hintansa arvoisia, mutta kotosuomessa löytää kyllä perille ihan perinteistä karttaa vilkaisemalla liikkeelle lähtiessä. Lisäksi pari hyvää mutkapätkää löytynyt vahingossa, kun on ottanut vain oikean ilmansuunnan kohteeseen ilman suunnitteluja. Pitää vain huolen, että tankissa on riittävästi ainetta. No onhan se taas yksi lelu lisää lelujen joukossa. Itse en ole moista hommannut edes veneeseen, jossa siitä olisi kalastuksessa hyötyä matalikkojen löytämisessä. Kivet tuppaavat löytymään muutenkin.![]()
Kuulostaa että on TM ukko ollut taas todellinen asiantuntija alallaan. Enpä ole vielä yli vuoden käytössä huomannut mitään nykimistä tai risteyksistä myöhästelyä. Wanhassa Questissa kyllä huomasi grafiikan karkeuden ja hitaan päivittymisen, mutta Zumossa tuntuu meno kokolailla reaaliaikaiselta.Uusimmassa TM:ssä tuon FJR:n kestotestissä oli käytössä myös Zumo-navigaattori ja sen mukaan huonoja puolia oli nykivä näyttö jonka seurauksena kaupunkiajossa navi oli risteyksissä myöhässä ja itse ainakin pidän tuota nykivää näyttöä pahempana sitä että jos on ajanut harhaan niin sitten kartta on täynnä samanväristä punaista viivaa ja siitäpä sitten onkin hyvä katsoa että minne päin sitä oikein pitäisikään ajaa.
Jos tuo on Zumossa niin se on sellainen mitä ei löydy Riderista ja tuo olisi hyvä lisä, ehkä turha kuten navigaattorikin jonkun mielestä mutta hyvä lisä silti.Jos kiinnostaa, missä on ajellut, voi vaikkapa "purkaa" ajetun pätkän tietokoneella jälkeenpäin kotona.
Just näin! Erityisesti etelä-euroopassa reissaaja arvostaa kätevää ulos pääsyä tai läpi ajamista jostain SUUR-kaupungista. Olen addiktoitunut navigaattoriin mutta huonona puolena on mm karttojen vanheneminen ja uusien vaikea saatavuus. Esimerkiksi; miten voit olla varma, että just TÄMÄ versio on kunnolla päivitetty.Nokun ostat sen, niin huomaat kuinka kiva laite se on... Voi olla että tarpeet Suomessa on vähissä, mutta kyllä se silti on kiva. Tiedät kokoajan missä kohdassa liikut, paljonko matkaa/aikaa on perille pääsyyn... Ite en enää pois antais... Välillä tulee "vahingossa" laitettua se jopa opastamaan töistä kotiinOfftopiccia:
Oikeesti ihmetyttää, että miten ihmiset on löytäneet perille ilman naveja? Jossain euroopassa EHKÄ ovat hintansa arvoisia, mutta kotosuomessa löytää kyllä perille ihan perinteistä karttaa vilkaisemalla liikkeelle lähtiessä. Lisäksi pari hyvää mutkapätkää löytynyt vahingossa, kun on ottanut vain oikean ilmansuunnan kohteeseen ilman suunnitteluja. Pitää vain huolen, että tankissa on riittävästi ainetta. No onhan se taas yksi lelu lisää lelujen joukossa. Itse en ole moista hommannut edes veneeseen, jossa siitä olisi kalastuksessa hyötyä matalikkojen löytämisessä. Kivet tuppaavat löytymään muutenkin.![]()
![]()
Muistaakseni tuosta samasta punaisesta viivasta eli jo ajetusta reitistä jonka zumo siis kuulemma jättää kartalle mainitsi myös mp-maailma lehti kun se vertaili zumoa ja rideria.Mistähän tuossa punaisessa viivassa on kyse? Jos ajaa harhaan niin laite laskee uuden reitin ja ruudulla näkyy vain se uusi reitti. Vai onko ukko piuannut ympyrää jälkilogi päällä omien jälkiensä seassa? Vai pitänyt automaattista reitin uudelleenlaskentaa pois päältä?
Ei saa selvää, mutta kuulostaa enemmän user-errorilta kuin laitevialta.