• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paljonko korttisi maksoi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pirpana_76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hih, tehdäänpäs gallup. Paljonko korttisi maksoi, ja mikä oli ajokokekmuksesi ennen kouluun menoa?

Mulle tuli loppulaskuksi joku 1400€ viranomaismaksuineen ja pohjana oli pari ajokertaa serkun vaihteettomalla mopolla 15-kesäisenä
062802moto_prv.gif

Siitä on niin kauan etten muista. "Pappa betalar" kevari ja kuorkki kortit.

Jotain 1000-1500 markkaa maksoin noin 8 vuotta sitten. Ajokokemusta ennen kevarikoulua oli parin kuukauden ajelut mettäteillä kevarilla. Mopolla olen ajanut vasta täysikäisenä.

Eipä ole juuri saumoja muistaa, kun se kortin mp-osuus oli harjoitusluvalla ajettu kevarikortti vm. 1982...

Helposti saa 1400€ jos tarvitsee ottaa muutama ajokerta enemmän.

Esim. Jos kortti olisi normaalisti n.800€ sillä minimi 12ak:lla siihen vaikka 10ak lisää, 1ajokerta n.35€ niin 1150€ kympeillä ja tiedän monia jotka on ottanut jopa sen 20 lisää ennen kuin pyörä lähtenyt tottelemaan kuskia.

Helposti saa 1400€ jos tarvitsee ottaa muutama ajokerta enemmän.

Esim. Jos kortti olisi normaalisti n.800€ sillä minimi 12ak:lla siihen vaikka 10ak lisää, 1ajokerta n.35€ niin 1150€ kympeillä ja tiedän monia jotka on ottanut jopa sen 20 lisää ennen kuin pyörä lähtenyt tottelemaan kuskia.
Joo, siis tuossa oli 4 ylimääräistä ajokertaa (a 25 min) ennen inssiä ja 10 sen jälkeen, 2 hylsyä käsittelykokeesta ja 1 ajokokeesta, kun tuli inssin kans erimielisyyksiä, montako kaistaa eräällä kadun pätkällä on
mad.gif

Oma korttini oli halpa, vuodelta 1977, isäukon opetamana AB, pari sataa markkaa. Poikani, jolla oli minun opettamanani saatu B-kortti 5 vuoden takaa, ajoi tänä vuonna A-kortin 500 €:lla (autokoulumaksu) ja viranomaiskulut päälle.

Tais -99 vuonna maksaa n.1500mk lisää, kun samalla piti käydä c-kirjalliset ja b-inssi uusimassa kortinmenetyksen johdosta...

Back