• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paljonko kone kestää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janmu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
....oman käsitykseni mukaan XX:n tyypillinen Honda.
Se ei pelästy normaaleja km:ä . 100 tkm on sisäänajo, 200 tkm on
huoltoväli ja 300 tkm on tarkkailuväli.
No joo, on todellakin suuri merkitys, kuinka pyörää on huollettu (kone=öljyt+suodin+ilmanputsari). Eli, jos ei ole ollut rata-ajossa ja öljyt jne. vaihdettu OK niin ainakin kone kestää!
Ketjuja/rattaita/stefoja jne. menee , mutta kone kestää (ilman öljyä ei mikään kestä) normaalissa ajossa.
Nokkaketjunvaihto on välillä tosiasia, mutta sen toki kuulee äänestä!(ääni pahempi kuin todellinen vaara koneelle....)
Mutta itse kuitenkin suosittelisin niitä viimeisiä rastaita vähillä km:llä! Muutama tonttu lisää niin saat matkakaverin johan voit luottaa vielä monta vuotta....
062802jumpie_prv.gif

Sillä Honda on Honda vaikka, sillä ajaakin paljon kilometrejä/vuosia.
033102beer_1_prv.gif

Vuosi sitten oli saksan lehdissä ukosta kun oli tuupannut K mallilla yli 800tkm ja mailman pisimmälle menny kundi oli britti lähetti vfr:llä jonka eka kone kesti 450tkm ja silloin tais olla 850tkm. Kyllä nykypelit kestää. Itse koittelin Guzzilla kuinka kauan pysyy nipussa ja siihen meni 30vuotta ja itse ruhjoin.  
cool.gif
Niin, onko se sama laite kun on kone vaihdettu. Ajaahan sillä vaikka kuuhun ja takas kun säännöllisesti vaihtaa koneen ja rungon uuteen.

Tuo pyörän kestävyys on ikuisuuskysymyksiä; käyttöä on niin monenlaista. Bläkkäristä ei ole kokemusta, mutta tuolla tallissa on -87 CBR600 96 tkm ajettuna. Koneessa ei ole vielä mitään merkkejä väsymisestä, öljyä ei kulu ja polletkin tuntuvat olevan tallella. Muissa osissa ikä näkyy: pyörän laakerit, jousitusosat, sähkölaitteiden liitokset. Eihän autojenkaan elinkaari juurikaan pääty koneen laukeamiseen vaan kori, alusta yms. ruostuvat korjauskelvottomiksi.
Joku kommentoi, että kilometrit pitää näkyä hinnassa. Olen samaa mieltä, etenkin kyseinen malli XX on markkinoilla yleensä "ylihinnoiteltu". Sopiva lähtökohta on Saksanhinta+vero tullin tilastosta, siihen sitten lisää kulutusosien kunnon perusteella.

kap57 oikeessa. mulla oli pian 10 v sitten 1992 600 cebari.
76.000 km ajettu kun ostin ja myydessä oli 109.000 .
kone oli sen pyörän vahvin lenkki.(mitä nyt jakoketju muistutti olostaan sillon tällön.)
se vaan yksinkertaisesti loppu vähän kaikkialta muualta.
etujousitus tilassa johon ei enää tavanomainen huolto tepsinyt , takapamppu , ruosteviat , jarrulevyt , eturattaan stefa (konevika vai ei?) , sähkövikoja yms.
en tie miten sitä oli käytetty huollossa ja yleensäkin pidetty ennen mua koska itse pidin kuin pientä lasta sylissä.
taitaa olla yksilötapauksia kaikki.
ps. ulkonäkö oli tosi siisti tossa pyörässä.!!!

Back