• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Painepesuria ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
kehyskunta
Moro!

Tietääkö kukaan hyvää paikkaa käydä painepesurilla suhauttamassa pyörä puhtaaksi? Tuli kurattua eilisellä kotiutusreissulla mörkö aika huolella. Ei ehdi tänään mitään hammasharjaoperaatiota yms. kiillotusta suorittamaan vaan nopea putsaus siinä yhteydessä kun käyn ajelemassa olisi kyseessä. Ulkona on semmonen keli, että pakko on vähän
062802moto_prv.gif

En nyt ihan noilta sijoilta tiedä, mutta ainakin pikkulenkin päässä Järvenpäässä olisi Nesteen asemalla itsepalvelupesu. Joku muutaman minuutin painepesurilla pyyhkäsy maksaa tuolla ehkä muutaman euron. Tuli viime viikonloppuna kokeiltua. Linkki Neste

Moro!

Tietääkö kukaan hyvää paikkaa käydä painepesurilla suhauttamassa pyörä puhtaaksi? Tuli kurattua eilisellä kotiutusreissulla mörkö aika huolella. Ei ehdi tänään mitään hammasharjaoperaatiota yms. kiillotusta suorittamaan vaan nopea putsaus siinä yhteydessä kun käyn ajelemassa olisi kyseessä. Ulkona on semmonen keli, että pakko on vähän
062802moto_prv.gif
Olikohan se teboil vai mikä missä oon käyny nurmijärvellä pesemässä. halpa on ja hyvä. melko lähellä moottoritietä.

Moro!

062802moto_prv.gif
Olikohan se teboil vai mikä missä oon käyny nurmijärvellä pesemässä. halpa on ja hyvä. melko lähellä moottoritietä.
Klaukkalassa vai?

En nyt ihan noilta sijoilta tiedä, mutta ainakin pikkulenkin päässä Järvenpäässä olisi Nesteen asemalla itsepalvelupesu. Joku muutaman minuutin painepesurilla pyyhkäsy maksaa tuolla ehkä muutaman euron. Tuli viime viikonloppuna kokeiltua. Linkki Neste
Terve Hyvinkääläinen!
smile_org.gif

Mitäs luulet olisko TB:llä tai ABC:lla? Ja eikös siinä JET:n vieressä ole joku suht uusi pesupaikka, millainenhan se mahtaa olla...

Kehäkujan TB:ltä löytyy ainakin "itsepalvelu-imuri", mutta painepesuria en ainakaan muista siellä nähneeni. JET:in vieressä on Pesukatu missä on kyllä painepesuri alkupäässä, mutta tiedä sitten antaako henkilökunta sitä käyttää. Kenties voisivat sitä lainata jos on vähän hiljaisempi väli autojen pesusta? Käyttävät sitä käsinpesussa ennen kuin lykkäävät autot pesuriin.

omg.gif

Gaaddääm, mä oon asunu Nurmijärvellä (Klaukkala, Rajamäki) jo kolme ja puoli vuotta, enkä kyllä tiedä missä kirkonkylällä on Shell ?? Ei Shellin nettisivutkaan tiedä! Eikä tasan oo Teboilia moottoritien lähellä missään Nurmijärvellä, ainut on Klaukkalassa (6-7km motarilta).
veryangry.gif

Onko tässä nyt joku (suht) tuoreen Nurmijärveläisen mopotus meneillään...
033102ass_1_prv.gif

withstupid.gif

sad_orig.gif
Kävin viime kesänä kyselemässä tuosta jet:in viereisältä pesulinjalta tuota mopon pesumahdollisuutta, mutta ei käy kun autot vain......

Tuusulantien Shellillä on semmonen iteppäisyys pesupaikka joka toimii poleteilla joita myyvät kassalla. Tuolla kävin muutaman kerran huuhtasemassa.......
confused_orig.gif

Soisi kyllä jo Hyvinkäällekkin jonkun jo moisen pesupisteen rustaavan
veryangry.gif

omg.gif

Gaaddääm, mä oon asunu Nurmijärvellä (Klaukkala, Rajamäki) jo kolme ja puoli vuotta, enkä kyllä tiedä missä kirkonkylällä on Shell ?? Ei Shellin nettisivutkaan tiedä! Eikä tasan oo Teboilia moottoritien lähellä missään Nurmijärvellä, ainut on Klaukkalassa (6-7km motarilta).
veryangry.gif

033102ass_1_prv.gif

withstupid.gif
On siellä Nurmijärven kk:ssa Teboil,vaikka en siellä asukkaan.Ihan siinä keskustassa.

"Gaaddääm, mä oon asunu Nurmijärvellä (Klaukkala, Rajamäki) jo kolme ja puoli vuotta, enkä kyllä tiedä missä kirkonkylällä on Shell ?? Ei Shellin nettisivutkaan tiedä! Eikä tasan oo Teboilia moottoritien lähellä missään Nurmijärvellä, ainut on Klaukkalassa (6-7km motarilta)."

Kirkolla oli Shell siinä missä SEO on nyt, käys kyzäzeen, ihan reippaita tyyppejä siellä häärää.

nixweiss.gif

Kirkolla oli Shell siinä missä SEO on nyt, käys kyzäzeen, ihan reippaita tyyppejä siellä häärää.

nixweiss.gif
Tänks. Aattelinkin että SEO on varmaan ollut ennen joku muu tai sit sitä luullaan joksikin muuksi ketjuksi. Itekin kyllä muistan huoltoasemat, mutta kun pitäis muistaa oliko se shell, esso vai mikä ästee, ni sit menee sormi suuhun.

SEO sijaitsee hyvällä paikalla, siitähän tulee ajettua paljon ohi, eli pitää käydä kysymässä...

Ja kesällä ostan kyllä oman ruutan. Prkl.
tounge.gif

omg.gif

veryangry.gif

033102ass_1_prv.gif

withstupid.gif
Juu sori, tosiaan nykyäänhän se on juuri tuo Seo.

Ja kesällä ostan kyllä oman ruutan. Prkl.
tounge.gif
thumbs-up.gif

Suosittelen tätä ratkaisua. Eikä välttämättä tarvi ostaa kovin kallista jos ei halua sikatehokasta tykkiä. Ite ostin CASSA merkkisestä sekatavarakaupasta edullisen 45€ maksavan painesöhyyttimen ja on toiminut jo kaksi vuotta moitteettomasti. Edellinen oli mukamas laadukas KEW merkkinen ja kesti tasan vuoden, just senverran että takuu meni  
veryangry.gif

Tässä kiinanihmeessä on mm. pistoolin sisukset tehty oikeasta messingistä eikä muovista kuten entisessä "laatupesurissa" Kärsii vähän pudotellakin kahvaa käsistä. Hintalaatusuhde on näissä halpisvehkeissä ainakin kohdallaan.

Kirkonkylän Seolla tosiaan oli polettipainepesuri. Vähän jemeksessä on, mutta kysyvä ei tieltä eksy ja sain sen verran mörköä putsattua kun oli tarvis...

Painepesurin käyttö pyörää pestessä? Miksi?

Aika monella on mennyt painepesurilla pestessä vedet väärään paikkaan. Stefat, laakerit ja O-renkaat ei ole tarkoitettu pitäään painepesurin painesuihkua ulkopuolella, vaan sisään menee kuin tyhjää vaan.
On tapauksia että koneen öljy on muuttunut puuromaiseksi kun on saatu vedet sisään ja pyöränlaakererit saa muutamalla painepesulla sököksi jos sopivasta kulmasta ruiskuttaa. Ei se ketjun O-rengas pidä sitä vesisuihkua ulkopuolella.

Eli jos ylimääräistäremonttia haluaan niin pesurit heilumaan, toki voi varovaisesti puhallella pesurillla, mutta helpolla tulee moka. Eikä se mopo oo edes puhdas pesurin jälkeen!!
062802moto_prv.gif

Lainataas ketjua:
Mitenkä löytyy Kerava/Tuusula akselilta TI-pesupaikkaa?
Ei tarvitse olla painepesuria..

Painepesurin käyttö pyörää pestessä? Miksi?

Aika monella on mennyt painepesurilla pestessä vedet väärään paikkaan. Stefat, laakerit ja O-renkaat ei ole tarkoitettu pitäään painepesurin painesuihkua ulkopuolella, vaan sisään menee kuin tyhjää vaan.
On tapauksia että koneen öljy on muuttunut puuromaiseksi kun on saatu vedet sisään ja pyöränlaakererit saa muutamalla painepesulla sököksi jos sopivasta kulmasta ruiskuttaa. Ei se ketjun O-rengas pidä sitä vesisuihkua ulkopuolella.

Eli jos ylimääräistäremonttia haluaan niin pesurit heilumaan, toki voi varovaisesti puhallella pesurillla, mutta helpolla tulee moka. Eikä se mopo oo edes puhdas pesurin jälkeen!!
062802moto_prv.gif
Näin on eikä tykkää sähköliitoksetkaan sen enempää. Syylärinkin voi tumpelo saada rikottua. Ja kun paineella ei tule puhdasta kuitenkaan, miksi ihmeessä sitä käyttäisi? Irtohiekat lähtevät kyllä puutarhaletkun paineella, ja ei ole vanhan kunnon sieni-ämpärimenetelmän voittanutta, valitettavasti...
wink.gif

P.S. Mulla on kyllä painepesuri, vaan en mopetiani sillä ruuttaa. Kotilon melkein jokavuotiseen pesuun
tounge.gif
se on omiaan.

Back