• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paappa paremmaks ku Pohojantähti..!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
Sijainti
Yliperän alla
JOVVAIN..
sport05.gif

........Naaaaaa, hulluhan ei ou se joka pyytää......

Meinasin jotta vaihampa ton yhen mp:n Pohjolan "kalliin" YMPÄRIVUOTISEN nolla- vakuutuksen Pohjantähteen jossa ois mulla liikenteessä sekä kaskossa valmiina 70 % bonukset vaa empä taija:

Nykyinen 0 % Liikenne + 70 % täyskasko 150 €:n ov:lla Pohjolassa 531 €

Pohjantähden maksut:

seisonta-ajallinen liikennevakuutus, bonus 70 %
vuosimaksu n. 411 euroa

seisonta-ajallinen peruskasko, bonus 60 %, omavastuu 150 euroa
vuosimaksu n. 1165 euroa

Yhteensä siis 1576 €
crazy.gif
crazy.gif
crazy.gif

TAI

seisonta-ajaton liikennevakuutus, bonus 70 %
vuosimaksu n. 188,35 euroa

seisonta-ajaton peruskasko, bonus 60 %, omavastuu 150 euroa
vuosimaksu n. 451 euroa

Yhteensä siis 639 €  
crazy.gif

crazy.gif

.........että tämmönen tapaus  
033102ass_1_prv.gif

Eli siis hinta nousisi n. satasen jos vaihtaisi yhtiötä?

Ou mai gaad. Miten tässä maailmassa voikaan sattua näin rajuja asioita.
omg.gif

Mikään ei oo hämmästyttänyt Ifin vajaan 5000€:n vakuutustarjouksen jälkeen..
omg.gif

Kaikki on näköjään mahollista.

No, mutta toihan on onnistunut vaihdos, jos ei ton enempää jää tappiolle.
tounge.gif

Yksi pikku juttu vielä. Pohjantähti on Pohjolan tytäryhtiö eli Pohjola omistaa pohjantähden.
Pohjantähti on keskinäinen yhtiö, siis asiakkaidensa omistama, ei Pohjolan eikä minkään muunkaan yrityksen tytäryhtiö.
Keskinäisen yhtiön omistavat asiakkaat ja takuupääoman omistajat. Pohjantähden takuupääoman omistaa 100 %:sesti eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Yksi pikku juttu vielä. Pohjantähti on Pohjolan tytäryhtiö eli Pohjola omistaa pohjantähden.
Meniköhän kaitsulla a-vakuutus ja pohjantähti sekaisin...
Ei menny, unohdin vaan mainita että a-vakuutus kuuluu myös samaa kastiin.

Tuollainen asiakkaitensa omistama on sellaista huijausskeidaa jonka voi jättää omaan arvoonsa...

sanoi:
Keskinäisen yhtiön omistavat asiakkaat ja takuupääoman omistajat. Pohjantähden takuupääoman omistaa 100 %:sesti eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.
Ilmarinen taas kuuluu OP-Pohjola konserniin.

omg.gif

........Naaaaa, niii ekxä ny tajuu ku JOS mää vaihan yhtiötä ja saan 70% bonusta nii silti mää maksan enempi...
bawling.gif
Kyllä mä nyt niinq tajuun. Hinta nousee vaikka boonus on isompi. Mun kysymys oli so what? Hintaeroa on kokonainen huntti eli en ihan täysin käsitä miksi tämä ylittää mc-huurteenkaan foorumillekirjoittamiskynnyksen.

omg.gif

........Naaaaa, niii ekxä ny tajuu ku JOS mää vaihan yhtiötä ja saan 70% bonusta nii silti mää maksan enempi...
bawling.gif
Kyllä mä nyt niinq tajuun. Hinta nousee vaikka boonus on isompi. Mun kysymys oli so what? Hintaeroa on kokonainen huntti eli en ihan täysin käsitä miksi tämä ylittää mc-huurteenkaan foorumillekirjoittamiskynnyksen.
Eikös muuten bonarit siirry yhtiöstä toiseen henkilön perässä?? Eli nyt vaan tekemään uutta vakuutusta missä molempien vakuutuksien boonukset nousee tappiin. Tämän jälkeen taas vaihtaa yhtiötä alkuperäiseen ja bonarit seuraa perässä.
Vai enkö nyt ymmärtänyt tässä jujua??

Eikös muuten bonarit siirry yhtiöstä toiseen henkilön perässä?? Eli nyt vaan tekemään uutta vakuutusta missä molempien vakuutuksien boonukset nousee tappiin. Tämän jälkeen taas vaihtaa yhtiötä alkuperäiseen ja bonarit seuraa perässä.
Ei siirry, kokeiltu on.

Turvassa nousee LV-bonukset 10%-yksikköä vuodessa ja Pohjolassa puolet tuosta. Olin ensin pohjolan asiakas josta bonarit seurasi perässä Turvaan mutta pari vuotta myöhemmin siirtyessäni takasin Pohjolaan tippu bonukset 45% -> 35%. Ei se mitään, hinta ratkasee ja niinku sanoin, ei bonuksilla ja hinnalla tunnu olevan mitään korrelaatiota missään firmassa.
nixweiss.gif

edit. sen sijaan firmat lähettää tiedon kuinka kauan vakuutus on ollut ja uusi firma sitten laskee tuon perusteella heidän "bonuskarttumiskaavalla" lopullisen luvun.

Ei siirry, kokeiltu on.

Turvassa nousee LV-bonukset 10%-yksikköä vuodessa ja Pohjolassa puolet tuosta. Olin ensin pohjolan asiakas josta bonarit seurasi perässä Turvaan mutta pari vuotta myöhemmin siirtyessäni takasin Pohjolaan tippu bonukset 45% -> 35%. Ei se mitään, hinta ratkasee ja niinku sanoin, ei bonuksilla ja hinnalla tunnu olevan mitään korrelaatiota missään firmassa.  
nixweiss.gif

edit. sen sijaan firmat lähettää tiedon kuinka kauan vakuutus on ollut ja uusi firma sitten laskee tuon perusteella heidän "bonuskarttumiskaavalla" lopullisen luvun.
Ok. Kuulostikin liian hyvältä ollaksen totta
tounge.gif

omg.gif

bawling.gif
No, ainakin mä käsitän. Ja mielestäni huurteella oli ihan hyvä pointti tuossa jutussa.

Onneksi tälle foorumille saa kirjoittaa ilman minkäänlaista kynnystä, kunhan pysytään edes asialinjan reunoilla.
Vai kalahtiko liian pahasti pohjantähteen, että täytyi sunkin kommentoida?

Back