• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Otanko huoltotarjouksen vastaan ja mistä pönttö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Hki
Ammattimies tekisi 9R:n vm.99 venojen tarkastuksen/säädön, uudet tulpat, kaasarin synkkaus/putsaus ja etustefojen vaihdon, kaikki osineen 400€? Kuulostaako halvalta?

Mä en ymmärrä tosta tehoputkihommasta mitään mutta onko siis niin että jos ruuvaan jonkun pöntön kiinni niin se kaasarien synkkauksessa nimenomaan säädetään yhteensopivaksi
withstupid.gif

Mistä saan halvan teho/mölypöntön Suomesta ja ompiko tehoputkia myös e-hyväksyttyjä (jota vissiin LP kyttää tienpäällä)? En meinaa kallista täysputkistoa vaan vaikka pelkän pöntön slipari/bolt-on jne. Kieltämättä tässä vanhassa poliisien pärrässä on tosi maltilliset äänet.

Ammattimies tekisi 9R:n vm.99 venojen tarkastuksen/säädön, uudet tulpat, kaasarin synkkaus/putsaus ja etustefojen vaihdon, kaikki osineen 400€? Kuulostaako halvalta?

Mä en ymmärrä tosta tehoputkihommasta mitään mutta onko siis niin että jos ruuvaan jonkun pöntön kiinni niin se kaasarien synkkauksessa nimenomaan säädetään yhteensopivaksi
withstupid.gif
Mitä minä nyt olen jotain vähäistä oppinut ymmärtämään niin kaasareiden synkkauksella säädetään kaasarit siten että niistä kaikista menee läpi sama ilmamäärä. Jos kaasarit ovat "epäsynkassa" keskenään menee niistä läpi erilaisia määriä bensaa/ilmaa joka taas aiheuttaa sen että sylintereissä on eri määrä kuormitusta joka voi taas kuumentaa eniten työtä tekevää sylinteriä/sylintereitä. Ajossa pyörä sitten nykii eikä käy tasaisesti.

Jos pyörään taas vaihdetaan eri putki kuin alkuperäinen täytyisi vaihdella neuloja (suuttimia tai millä nimellä ne kulkevatkaan) ja niiden korkeuksia jotta saadaan oikea seos vaihdetulle putkelle.

Minusta tuo 400 kuulostaa kalliilta koska tekisin itse tuon vastaavan operaation/käyttäisin apuna tallilla olevia kavereita mutta ammattimiehen tuntemattomalle tekevänä ei minusta ole paha hinta. Kyllä tuossa kuitenkin on jo muutamaksi illaksi puuhastelua ja myös osatkin maksavat jotain.

Jos ammattilainen tekee, niin ei tuo mikään kovin paha ole, meinaan noissa töissä menee sen verran työaikaa, että ei tuntipalkka osien jälkeen jää korkeaksi.  

Pakoputkesta...
Hmmm... tää nyt on ihan OT, mutta viestimäärästä minkä olet tänne kirjoittanut, luulisi sun kyllä törmänneen tehoputki -aiheeseen taikka ainakin oppinut käyttämään hakua.  
biggrin.gif

Meinaan mulla on alle puolet tuosta määrästä kirjoitettuja viestejä ja tuntuu että vie aikas paljon aikaa selata kiinnostavat aiheet, saati sitten kommentoida niitä.  
confused_orig.gif

Niin, E-Hyväksyttyjä putkia löytyy. Allright, Storm, Duell...

No ei tuo hirveen kalliilta kuulosta.. Ku ottaa huomioon et tuo hinta sisältää kaiken.... nesteet,tulpat jne...

Mun mielestä kallis. Mun vanhaan ysikawaan makso ammattimiehen tekemänä venasäätö + kaasareiden synkkaus + tulppien vaihto 100€ yhteensä. Tulpat oli toki omasta takaa.

withstupid.gif

Mistä saan halvan teho/mölypöntön Suomesta ja ompiko tehoputkia myös e-hyväksyttyjä (jota vissiin LP kyttää tienpäällä)? En meinaa kallista täysputkistoa vaan vaikka pelkän pöntön slipari/bolt-on jne. Kieltämättä tässä vanhassa poliisien pärrässä on tosi maltilliset äänet.
Se raukka ei tiedä että siihen hommaan menee 1,5 työpäivää, halvalla luvannut, sovi heti urakka
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

kerro mullekkin kuka tekee tohon rahaan...
omg.gif
Heh, en kerro kun ei mies halua sellaista mainosta. Mitään tutunkauppaa tuossa ei edes ole. Toki pidän itsekkin tuota hintaa pirun edullisena.

EDIT: Ja niin, mitään kuitteja tuosta ei sitten tietenkään saanut  
biggrin.gif
Säädin kaverin kanssa edelliseni eli ZXR:n venat. Siinä meni noin 8 tuntia. Tohon hintaan pyöräsi on saanut valohoitoa. Pelkästään vaihtopalat ja tulpat ovat tossa hinnassa karkeasti.

Kysy nyt ainakin mitkä tulpat kuuluu tuohon hintaan!
Kunnon kynttilät nimittäin maksaa tosi paljon, surkeita olet vaihtamassa jo keväällä uusiin...
Sama öljyyn, Jos on kunnon synteettiset ölkät, niin ok, mutta jos jotain delvakkia kippaa masiinaan, niin huh..
Entäs filtteri? MAN, FIAAM, vai alkuperäinen?

Ja hinta ei muuten kuulosta kovin edulliselta.
Entäs sit säätöpalat venoihin, vai onkos 9 prikkakone? Luulen, että on...

Kaikki osat ovat Sumekolta. Öljyt ja öljysuodatin eivät kuulu hintaan vaan vaihdan itse. No siis työtunnista kaveri vie 30€/h. Taitaa olla puolta halvempi kuin liikkeen. Kaverini on varmasti ammattimies (mp-korjaaja 20v) se on varmaa.

Säädin kaverin kanssa edelliseni eli ZXR:n venat. Siinä meni noin 8 tuntia. Tohon hintaan pyöräsi on saanut valohoitoa. Pelkästään vaihtopalat ja tulpat ovat tossa hinnassa karkeasti.
Aha
biggrin.gif

Tulpat ei kuuluneetkaan tuohon hintaan, ne oli omasta takaa. Mutta hei, toki maksat sen verran mikä sinusta tuntuu oikealta. Ei asia minulle kuulu, kunhan vaan kerroin mitä minä olen maksanut.

Joo siis että pääsee venoihin käsiksi, niin käsittääkseni tankki, ilmanputsarikotelo, tulppienjohtohässäkkä ja venakoppa pois. Sen jälkeen vielä nokka-akselit. Kuka tekee edes ton 100€ palkkiosta
nixweiss.gif

Itse maksoin keväällä seuraavasta huollosta 270€ :

- Venttiileiden tarkistus + säätö
- Dynojet-satsin asennus (oma sarja, ei siis sisälly hintaan)
- Kaasareiden synkkaus+säätö
- Tulppien vaihto (omat tulpat, ei sisälly hintaan)
- Ilmanputsarin puhdistus+öljyäminen
- Eturissan vaihto/irroitus (oli junttaantunut kiinni oikein kunnolla enkä itse saanut irti) Uusi kiinnityspultti sis. hintaan
- Ketjujen niittaus
- Jarrunesteiden vaihto + jarrujen ilmaus
- Manuaalisen jakoketjunkiristimen "säätö" oikeaan kireyteen

Purin pyörästä katteet ennen huoltoon viemistä, samalla kun vaihdoin itse etupään stefat ym. pientä askaresta. Tarkoitus oli kyllä tehdä itse suurin osa noista yllä mainituista töistä, mutta kevät tulikin niin nopeasti, etten itse olisi ehtinyt kaikkea tehä ennen ajokauden alkua. Tuo huoltohinta panee kyllä mietityttämään, että kannattaako itse kovin suuriin remontteihin alkaa. Ammattimies kun tekee hommat joutusammin ja hintakaan ei päätä huimaa...

Mielestäni varsin kohtuu hinta kyseisistä askareista.

Itellä oli 6r varmaan sama huolto kun sulla siihen kuului kaikki mitä voi vaan kuulua keulaöljyjen vaihdosta lähtien. Toinen pumpun stefa oli vuotanut joten sen vaihto tuli ylimääräistä lisäksi. Hintaa tuli 503e johon kuului öljyt,alkuperäinen suodatin,synteettiset keulaöljyt,stefa, jäähdytin-nesteet ja työtä koko päivä eli ennen 10 vein ja 6 jälkeen oli valmis vähän meni ylitöiksikin asentajalla. Tämä siis kawasakin maahantuojan virallisessa huollossa.Taitaa olla täysin sama 9r toimet ja kokoonpano rungon ja koneen osalta että aikaakin pitäs mennä samanverran.

Mutta jos vain nuo kohdat jotka mainitsit niin ei siinä kyllä 8h mene jos ei sitten joudu säätämään mitä mulla ei tarvinut tehdä.  

Itse tein sitten saman rulianssin talvella ja ei se niin kummonen homma ollut kun vielkään ei ollut säätö tarvetta. Kyllä mä ainakin itse teen tästälähtien huollot kun minusta 500e on aika pirun kallis mutta kyllähän se tietysti edellyttää että tietää vähän mitä tekee tai voi tulla vielä kalliimmaksi.

Mun mielestä kallis. Mun vanhaan ysikawaan makso ammattimiehen tekemänä venasäätö + kaasareiden synkkaus + tulppien vaihto 100€ yhteensä. Tulpat oli toki omasta takaa.
Tais olla tohon rahaan venojen tarkastus vaan?

Säätö vie sitten perkeleesti enemmän aikaa, en tiedä mitään järjellistä syytä miksi joku tekisi sen 100e:llä, jos nyt ei huvikseen kaveria jeesaa..

Back