• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostin kypärän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leijona59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Suomi City
En ostanut suuperttiä vaan ostin HJC ZF-9 merkkisen potan ja mustan visiirin
smile_org.gif

On erinomaisen hyvä hinta laatusuhde ja istui hyvin ainakin mun nuppiin
tounge.gif

150 km ajoin ja ei moitteen sijaa, No ei tietenkään huippujen luokkaa eikä kuulu ollakkaan tuolla hinnalla, mutta muuten ei paha
buttrock.gif

Itsellänikin on uuden kypärän osto edessä. Humiseeko toi kypärä miten? En kyllä viitsisi mitään 400-500 euron kypärää ostaa, joten tällaiseen halvempaan malliin pitäisi taipua.

Saksasta saa vähän yli 300€:lla Shoein XR1000:sia esim. mlol:sta, eli ei kannata tyytyä kotimaisten kauppiaden riistettäväksi...
biggrin.gif

Laitoin vloppuna itselleni tilaukseen Shoein Z-onen, hintaan 359€...varmaan ensi viikolla käytössä jo!

150-190€ välille tuo hinta kotomaassa sijoittuu vähän riippuu kuinka paljon saa tingattua jne.

Omien kokoemusten mukaan ainakin hiljaisempi, kuin Shoien Raid ja jos muisti ei kovasti petä niin myöskään Arain Condor ei esiintynyt edukseen. Näitä ei tosin päässyt rinnakkain vertaamaan.

Jos kypärässä jytisee ja tohisee niin ostakaapa Tokimotosta WindJammer ja vetäiskää se kaulaan ja potta perään niin kyllä kohinat pienenee,näin on näreet!!!

smile_org.gif

Paljon maksoi, mistä (jos Hesan seudulla) ja onko kovin kovaääninen?

Itsellä mielessä uusi kypärä kesän pidemmälle reissulle.
179 € oli ovh mistä sain tinkattua 9 € ja tumma visiiri maksoi vain 35 € eli yhteensä 205 €
Putiikki oli Vantaan All Right.

Mun mielestä on hyvinkin hiljainen, ehkä hiljaisin neljästä ruukusta jotka olen omistanut ,mutta käytän kyllä aina korvatulppia.

Kannattaa mennä kokeileen mulle ainakin istui hyvin päähän.

smile_org.gif

On erinomaisen hyvä hinta laatusuhde ja istui hyvin ainakin mun nuppiin  
Samanlaisella olen kahlaillut muutaman vuoden ja kovasti tyytyväinen. Edellinen oli saman valmistajan ZF-7 ja hyvä ruukku sekin. Ainoa moite tulee visiirin aukipysyvyydestä, tykkään ajella visiiri auki ja lopsahtaa ehkä turhan helposti kiinni, kun vauhti kasvaa yli taajamanopeuksien.

Saksasta saa vähän yli 300€:lla Shoein XR1000:sia esim. mlol:sta, eli ei kannata tyytyä kotimaisten kauppiaden riistettäväksi...
biggrin.gif

Laitoin vloppuna itselleni tilaukseen Shoein Z-onen, hintaan 359€...varmaan ensi viikolla käytössä jo!
Kävitkö kuitenkin kotimaisessa kaupassa testaamassa? Oma mielipiteeni on, että päässä kokeilematta ei osteta. Minun pääni ei ainakaan ole niin universaali kaikille malleille.
smile_org.gif

Tyttöystäväehdokkaalle hankittiin Xpeedin joku lasikuitu malli. Maksoi 160€, eli samaan haarukkaan menee. Kaupassa kokeilin ja tuntu hyvältä päässä. Yllätys olikin suuri kun koitin tätä "halpis" pottaa ajaessa. Hakkas oman Agv:n mennen tullen. Agv siis ennen sopinut parhaiten omaan nuppiin. Nyt yritänkin metsästää Xpeedin kypärää myös itselleni. Suosittelen.

Edit. Tosin hieman kummastusta herättää Xpeediä myyvät liikkeet Euroopassa ja Jenkkilässä. Täällä myydään Usan myydyimpänä ja rapakon toisella puolella Euroopan myydyimpiä merkkejä. Harvemmin kuitenkaan kuullu koko merkistä.
thumbs-up.gif

Itse ostin just eilen ton zf-9: ja hintaa oli 145€.
Luhyn testilenkin kun eilen ennen vesisadetta kerkesin heittää niin ei se pahasti humise,pahemmin humeseviakin on ollu.

biggrin.gif

Kävitkö kuitenkin kotimaisessa kaupassa testaamassa? Oma mielipiteeni on, että päässä kokeilematta ei osteta. Minun pääni ei ainakaan ole niin universaali kaikille malleille.
smile_org.gif
XR-1000:sen testasin AllRightissa, mutta Z-onea ei tietenkään päässyt testaamaan koska sitä ei enää myydä suomessa. Ihan hyvältä tuntui kaikki Shoein M-kokoset päässä ja uskalsin M-kokosen Z-onen tilata.
Ja kypärä olikin hyvän olonen päässä, vielä hiukan tiukempi kuin kaupan testikypärä.

Oma mielipide ZF-9, halvalla ei saa hyvää. Visiiri ei sulkeudu kunnolla, ilmastointi ei ole kovin häävi, istuvuus niin ja näin. Meteleistä paha sanoa kun eka kypärä, mutta uuden osto ens keväänä edessä. Hinta on vaan kyllä iso plussa.

Oma mielipide ZF-9, halvalla ei saa hyvää. Visiiri ei sulkeudu kunnolla, ilmastointi ei ole kovin häävi, istuvuus niin ja näin. Meteleistä paha sanoa kun eka kypärä, mutta uuden osto ens keväänä edessä. Hinta on vaan kyllä iso plussa.
Niin kypärän istuvuus on hyvin yksilöllinen asia, siksi kypäriä kannattaakin kokeilla mahdollisimman monia ja valita niistä omaan päähän parhaiten sopiva. On hyvinkin mahdollista, ettei ZF-9:n malli vaan sovi päällesi, mutta turha siitä on kypärää syyttää. Eikös ostajassa ole lähinnä vikaa jos menee istumattoman ruukun ostamaan?

Viisiriä kannattaa käydä näyttämässä liikkeessä mistä sen ostit. Kyllä sen visiirin pitää kiinni mennä, muuten siinä on jotain vikaa. Oma visiiri menee tiukasti kiinni, eikä asian kanssa ole mitään ongelmaa. Onhan molemmat visiirin lukitusvivut kunnolla kiinni? Jos jompi kumpi jää edes ihan hitusen auki ei visiiri mene kunnolla kiinni.

Täytyy sanoa, että ilmastointi on mielestäni tuon kypärän ehdottomia plussia. Esimerkiksi Shoin Raid on kesällä huomattavasti ahdistavampi. Toki on selvää ettei yksikään umpipotta tarjoa mitään megalomaanisen hyvää ilmastointia. Näillä hellekeleillä tuskin löytyy kovinkaan montaa pottaa jossa ei silloin tällöin ahdistaisi.

edit: krojotusvireitä

No just eilen tulin reissusta 2577 km takana ja ZF-9 päässä
smile_org.gif

Ei ahistanu ja tuuletus toimi visiirikin meni kiinni, ja kaikki tietää mitkä helteet on ollut
tounge.gif

Eli, paras potta mikä mulla on ollut, ei moitteen sijaa , tietenkin parempiakin on mutta onko tällä hinnalla
wink.gif

Ïtse ostin eilen YES merkkisen kypärän jossa Peltorin kuulosuojaimet valmiina.. se on siis aika hiljainen.. uskokaa tai älkää.. www.areka.fi sieltä sen hankin.. kotisivuilla ei mainintaa mutta soittaa ja kysyy niin varmaan tietoa saa... Tosin ei kaikkein halvin malli/ merkki ostaa..

biggrin.gif

smile_org.gif
XR-1000:sen testasin AllRightissa, mutta Z-onea ei tietenkään päässyt testaamaan koska sitä ei enää myydä suomessa. Ihan hyvältä tuntui kaikki Shoein M-kokoset päässä ja uskalsin M-kokosen Z-onen tilata.
Ja kypärä olikin hyvän olonen päässä, vielä hiukan tiukempi kuin kaupan testikypärä.
Joo, juuri näin. Palvelu kyllä kelpaa, mutta silti eurot työnnetään ulkomaille.
sad_orig.gif

biggrin.gif

smile_org.gif
Joo, juuri näin. Palvelu kyllä kelpaa, mutta silti eurot työnnetään ulkomaille.
sad_orig.gif
Pistetäänpä hinnat kuriin täälläkin, niin ei tarvitse mättää rahojaan ulkomaille.

Ei vain taida onnistua.

Back