• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaisinko saksalaiselta käytetyn..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pekko5
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pekko5

varsinainen vesihiihtäjä
joopa joo. edellisellä kerralla ostin saksamopottimeni käytettyjenlaitteidenliikkeestä. nyt näyttää 1000:t olevan niin halpoja kotigynttereiden tallista ostettuna että sortuisinko moiseen... edelliskerralla siis kaupat liikkeessä ja liikkeen edustaja tuli mukaan rekisteröintiin joten kaupanteon rehellisyys tuli tetsattua samalla kun mopo vaihtoi omistajaa zulastungstellenkin mielestä.

MUTTA entä jos ostaa yksityiseltä, minkälaista kontrollia olette harrastaneet kaupanteossa, fahrzeugbrief faxilla ensin kotio ja soitto zulastungiin vai TUV/Dekralle
confused_orig.gif

Pari pyörää olen ostanut yksityiseltä ja malliikkaasti meni molemmilla kerroilla. Eli ensin tehdään paperihommat kuntoon, sitten rahojen maksu ja lopuksi soitto kuljetusfirmalle. Eli ensin pyydät faxiin tai emailiin kopiota rekisteriotteesta ja katsot, että tiedot täsmäävät. Jos kaupat teette, niin pyydä häntä tekemään kauppakirja ja lähettämään sen faxilla sinulla. Sitten allekirjoitat lapun ja lähetät sen hänelle.

Tämän jälkeen maksu... Itse olen maksanut pyörän summan suoraan myyjän tilille. Riskihän tuossa aina on, mutta eipä itselle ja lähipiirille ole kenellekkään sattunut mitään. Pyydät myyjää ilmoittamaan, kun hän on saanut rahat (2-6 päivää). Tämän jälkeen on kilautettu sitten kuljetusfirmalle, joka noutaa pyörän ja paperit.

olen nyt kahta ajopelia kysellyt vakavammin ja molemmissa tapauksissa peliä myydään saksaan rekisteröitynä, mutta... hyrrä on irlannissa.. :-) .. kun tuli muutettua.. :-)

taitaa vaan olla niin että pitäisi keskittyä
"gebrauchtmotorrad" -kauppoihin ja unohtaa noi yksityiset.

Back