• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko peltipoliisi ottanu kuvaa mopostanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ari79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt ku tuosta kilpihommasta on puhuttu, niin kysytäämpä että onko peltipoliisi ikinä ikuistanu mopo retkeänne?

Mulla ku on semmonen käsitys(kokemus), että ei ne reagoi millään lailla (kuten myös nopeudennäyttöpisteet).  Tietenkihän ne varmasti voitais säätää herkemmiksi tarpeen tullen.

Oon päässy semmoistakin kuvaa ihailemaan..ja sakot maksamaan. Eli ainakin Keski-Euroopassa noi kamerat on säädetty niin, että mopostakin kuva tulee..ja jopa tarkka semmoinen.

Eipä nuo ole kuvailleet. Jos noi toimii yhtä hyvin kuin nuo nopeustaulut, niin tuskin on edes hirveesti vaaraa joutua kuvatuksi. Onkos jollakin tietoa onko niissä samanlaiset induktiiviset anturit tiessä kuin noissa tauluissa?

Varmaan ovat ottaneet, mutta mistäpä minä sitä tiiän kun ei oo kuulunu mitään. Autoillessa oon kyllä saanu ihailla omaa kuvaa useempaan kertaan.
sad_orig.gif

Mut on ikuistettu sekä Suomessa, että Saksassa. Koskaan en kuitenkaan oo mitään sanktioita saanu(tietenkään). Käsittääkseni nuo suomalaiset kamerat reagoivat, jos antureihin kohdistuu yli 300 kg:n paino. Samoin nopeusmittauspisteessä oon saanu 1100 Zetorilla lukeman esille. Tuo pyörä kun painaa melkosesti. Nyt en kyllä muista oliko daamikin mukana painoa lisäämässä...

Kyllä nopeusmittaus toimii kevyilläkin vehkeillä. Yamahan paino 200kg ja kyllä lukemat ilmestyy tauluun.

Induktiosilmukat eivät reagoi painoon, vaan metalliin ja sitä pitää olla tietty määrä. Mikä määrä, älä kysy. Mutta jos tuuppaat tonnin kokopuiset hevoskärryt kahtasataa tolpan ohi, ei pitäis välähtää. Tääläpäin näkee myös siirrettäviä, tutkaperiaatteella toimivia laitteita. Ne reagoivat, oli paino tai materiaali lähes mikä hyvänsä.

Viikko sitten onnistuin aktivoimaan linnunpöntön itselaukaisimen. Ainakin salamavalo välähti niin, että silmiä kirveli.
tounge.gif

Oon päässy semmoistakin kuvaa ihailemaan..ja sakot maksamaan. Eli ainakin Keski-Euroopassa noi kamerat on säädetty niin, että mopostakin kuva tulee..ja jopa tarkka semmoinen.
Pete, miten tuossa tapauksessa saivat mopon ja mopoilijan tunnistetuksi? Oliko kuva otettu takaapäin vai oliko kilpi edessäkin? Entä naaman tunnistus kypärän sisältä? Uteliaisuudesta vain...

Pasi

Jep, induktiolenkki on asennettu asfalttiin. Kun on vain tarpeeksi rautaa yläpuolella niin välähtää. Toimii kunpikin samalla periaatteella, kottaraisen pönttö ja nopeustaulu. Paitsi siirrettävät näytöt mitä noi LP:t harrastaa silloin tällöin. Ne toimii tutkaperiaatteella.

Ja nuo induktiosilmukat on tleensä vedetty vain kaistan levyisiksi => anturin ohi voi "kuitata" vastaantulevien kaistaa pitkin - usein riittää jo keski- tai piennarviivan päällä poikkeaminen
033102bebe_1_prv.gif
Siis ihan niinkuin "varmuuden vuoksi"
tounge.gif

Jos Induktiosilmukkaa ei halua herätellä
voi huitaista ohitse esim keskiviivankohdalla
silloin mp:n "metallin "vaikutus ei riitä.
( häh häh )

käsittääkseni etäisyys silmukkaan vaikuta heikentävästi. Eihän se anturi ota lentokoneistakaan kuvia
withstupid.gif

Induktiosilmukat eivät reagoi painoon, vaan metalliin ja sitä pitää olla tietty määrä. Mikä määrä, älä kysy. Mutta jos tuuppaat tonnin kokopuiset hevoskärryt kahtasataa tolpan ohi, ei pitäis välähtää. Tääläpäin näkee myös siirrettäviä, tutkaperiaatteella toimivia laitteita. Ne reagoivat, oli paino tai materiaali lähes mikä hyvänsä.
idea3.gif
Uskomattoman hauska mielikuva! LOL ! Saiskohan kyhättyä puumopon
withstupid.gif

En ole kuullut että kukaan kaveriesta olis koskaan saanu ylinopeussakkoa niiden kameroiden takia. Tiedä sitten onko ollu hyvä mäihä vai mikä mutta jotenkin tuntuu että ne on siellä enimmäkseen pelottelemassa ihmisiä...

Jos joku on saanut postissa sakon niin kertokaa miten ?

onko muuten tietoa mikä anturi niissä kameroissa on ? onko induktio vai joku tutka ?

En ole kuullut että kukaan kaveriesta olis koskaan saanu ylinopeussakkoa niiden kameroiden takia. Tiedä sitten onko ollu hyvä mäihä vai mikä mutta jotenkin tuntuu että ne on siellä enimmäkseen pelottelemassa ihmisiä...

Jos joku on saanut postissa sakon niin kertokaa miten ?

onko muuten tietoa mikä anturi niissä kameroissa on ? onko induktio vai joku tutka ?
Eihän ne minun tietääkseni Suomessa lähetä lainkaan motoristeille noita sakkoja kuvien perusteella. Siinähän on jo kotilon tapauksessa todistettavasti saatava selvää rekisterikilvestä sekä tunnistettava kuljettaja.

Millä perusteella yleensä edes motoristille voisi lähettää laskun, pitäisikö poliisin aina tunnistaa mopoilija "naapurin Jarkoksi" ja pistää sillä perusteella sakko postiin?

-C9B5R4-

Kyllähän se kuvan mopollakin ottaa. Kuulemma....
biggrin.gif

wink.gif

Pyörällähän sitä on hyvä testailla missä tolpassa kamera milloinkin on.  
cool.gif
Vaikka kyllä se sieltä näkyy ilman testiäkin.

Pete, miten tuossa tapauksessa saivat mopon ja mopoilijan tunnistetuksi? Oliko kuva otettu takaapäin vai oliko kilpi edessäkin? Entä naaman tunnistus kypärän sisältä? Uteliaisuudesta vain...

Pasi
Keski-euroopassa paa-asiassa kuvataan takaapain (Belgiassa pelkastaan takaa, saksassa/ranskassa/hollannissa loytyy molempia) Ja haltijavastuu toimii joka maassa. Joka kannattaa muistaa itsekkin mopoillessa muistaa, laskuttaa ne ulkomaalaisiakin (nm. joskus sakkolappuja suomennelleena
wink.gif
)

Kummia muuten taalla nuo nopeusnaytotkin, toimivat miunkin pienelle mopolle taydellisesti, kaikkialla
omg.gif

Juu, ja ihme kylla, mopolla ei sakkolappuja viela ole tullu, kotilolla kylla..

Back