• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko .ORG kerho ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
kava 10:lle muutamia vastauksia:

- moottoripyora.org EI ole kerho, vaan sivusto
- hemmetin monilla paikkakunnilla on ihan oikeita kerhoja
- Suomessa on yksi isompi kattojärjestö jo, SMOTO nimeltään

Jatkakoon joku tuosta, halutessaan.

Kyllä tämä on kerho. Olen itsekin ollut ORGIN kokoontumisissa. Kerho on yhteenkuuluvien motoristien seura. Sivustoilla keskustellaan, siellä myös tehdään treffejä porukan kokoontumisille. Ja SMOTO ei ole milläänlailla esillä. Se on aivan liian vanhanaikainen systeemi. ORGISSA on munaa
033102bebe_1_prv.gif
!

Kyllä tämä on kerho. Olen itsekin ollut ORGIN kokoontumisissa. Kerho on yhteenkuuluvien motoristien seura. Sivustoilla keskustellaan, siellä myös tehdään treffejä porukan kokoontumisille. Ja SMOTO ei ole milläänlailla esillä. Se on aivan liian vanhanaikainen systeemi. ORGISSA on munaa
033102bebe_1_prv.gif
!
No jos noin ajattelet, niin eiku vaan. Mulle sana kerho määrittyy hiukan toisin, ei pelkkä nettikeskustelu ja siitä poikivat jutut riitä. Mulle kerho on semmoinen, jolla on 1.) toimiva organisaatio, 2.) oma kerhotalo/-tila ja tärkeimpänä 3.) koko semmoinen, että tasan jokainen jäsen tuntee toisensa ja jos kansainvälinen, niin edelleen valtaosa on ainakin tavannut toisensa.

Mutta mielipideasioitahan nämä, mulle moottoripyora.org ei ole kerho, ei edes lähellä sitä.

Omasta mielestäni "Org" on lähinnä sivusto, jossa keskustellaan pyöristä ym. sekä kaikesta muustakin. Tätä kautta on myös mahdollista tavata muitakin motoristeja jos ei muita yhteyksiä tunnu olevan. "Kerho-toiminnan" miellän huomattavasti paremmin kontrolloiduksi sekä valikoivammaksi?? Sivustolla (Orgilla) on tuhansia jäseniä ja satoja pyörättömiä,jotka eivät juuri koskaan tapaa toisiaan..=kerhotoimintaa?? Osa tietenkin pitää yhteyttä tapaamisissa,tapahtumissa ja osa tiiviimmin. Olen itsekin tullut tänne täysin noviisina ja pk-meetinkien kautta oppinut tuntemaan erilaisia ihmisiä,joista osasta on tullut hyviäkin ystäviä... mutta hirveästi kerhotoiminnalle ominaisia piirteitä en muita kuin tapaamiset löydä. Porukka vaihtuu ku kalsarit. Osa on tietenkin ns. "vakioporukkaa",mutta esimerkiksi 2 vuotta sitten joka ikisessä tapaamisessä usein olleita, ei moniakaan näy nykyään juuri ollenkaan.... tarkoitus ei ole kritisoida Orgia. aivan loistava sivusto ja tätä kautta avautuu mahdollisuus myös muuhunkin yhteydenpitoon motoristien ja muidenkin kesken,mutta varsinainen KERHO ORG ei _omasta_ mielestäni ole...
nixweiss.gif
Korjatkaa jos olen aivan metsässä??
biggrin.gif

edit: ja vielä sen verran..
biggrin.gif
kun puhutaan Orgin kokoontumisista,niin eihän läsnä ole koko ORG?? vain pieni osa paikallisia kokoontuu vaihtuvassa porukassa.. ORG-sivustolla on vain päivämäärät milloin kuka tahansa voi tulla. Hieno juttu,mutta missä määritellään Orgilainen? Pelkästään sivustolla käyvä,jolla on oma nick vai aktiivisesti tapahtumissa käyvä? Molemmat voivat halutessaan teipata vaikka koko pyöränsä ja vartalonsa orgin "logoilla" ja muulla tilpehöörillä..
tounge.gif

"Kerho-toiminnan" miellän huomattavasti paremmin kontrolloiduksi sekä valikoivammaksi?? Sivustolla (Orgilla) on tuhansia jäseniä ja satoja pyörättömiä,jotka eivät juuri koskaan tapaa toisiaan..=kerhotoimintaa??
Just samoja ajatuksia täälläkin, ei oikeat kerhot ota jäseniä vain netitse rekisteröitymällä ja samoin sitä tien mahdollisen jäsenmaksun maksamalla. Pyörättömiä kerholaisia olen tavannut useita, mutta kyseessä on ollut vain tilapäinen pyörättömyys joko vanhan myynnistä tai kolaroinnista johtuen. Mulle moottoripyöräkerho on se, jossa ei matkustajat jäseninä päätöksiin vaikuta.

Juu ei tää mikään kerho ole. Ihan tavallinen nettisivusto vaan jonkun harrastuksen ympärillä kuten esim. sihteeriop...
lookaround_orig.gif

Minä tulkitsisin asian niin, että Org on eräänlainen kerho. Nettifoorumi ei vielä kerhoa tee, mutta kun Orgilla on kokoontumisia ja yhteisiä reissuja muutenkin niin kyllä tätä porukkaa voisi toisaalta kerhoksikin, hyvin avoimeksi sellaiseksi, kutsua.

esimerkiksi 2 vuotta sitten joka ikisessä tapaamisessä usein olleita, ei moniakaan näy nykyään juuri ollenkaan....
Et kai nyt vain viittaa muhun?  
lookaround_orig.gif

sanoi:
varsinainen KERHO ORG ei _omasta_ mielestäni ole...  
nixweiss.gif
Korjatkaa jos olen aivan metsässä??  

Siis jos haluat mielipiteitäsi korjattavan, niin hieno homma, mutta mielipide orgista ei suinkaan ole ekana/tärkeimpänä sillä listalla...

Alkuperäiseen kyssäriin: Mitä väliä sillä nyt on onko ORG kerho vai ei? Ainakin tämä on loistava väylä tavata samanhenkisiä ihmisiä ja tutustua uusiin, eli nauttia harrastuksesta ja laajentaa sitä. Eikö se riitä? Itelläni ainakin on harrastamisen ilo lisääntynyt huikeasti Orgin myötä, kun on tutustunut sellasiin mukaviin ihmisiin, joita ei olisi koskaan tavannut ilman tätä sivustoa. Eläköön org. Mutta kerhoa se ei vielä tee. Korkeintaan tämä on hyvin löysä yhteisö, jossa ei tunnu edes ydinporukka pysyvän vakiona. Mutta ei silläkään väliä, ainahan sitä elämässä ihmisiä tulee ja menee.

Alkuperäiseen kyssäriin: Mitä väliä sillä nyt on onko ORG kerho vai ei? Ainakin tämä on loistava väylä tavata samanhenkisiä ihmisiä ja tutustua uusiin, eli nauttia harrastuksesta ja laajentaa sitä. Eikö se riitä? Itelläni ainakin on harrastamisen ilo lisääntynyt huikeasti Orgin myötä, kun on tutustunut sellasiin mukaviin ihmisiin, joita ei olisi koskaan tavannut ilman tätä sivustoa. Eläköön org. Mutta kerhoa se ei vielä tee. Korkeintaan tämä on hyvin löysä yhteisö, jossa ei tunnu edes ydinporukka pysyvän vakiona. Mutta ei silläkään väliä, ainahan sitä elämässä ihmisiä tulee ja menee.
Tässähän se homman ydin on. Ei kaikkia kertakaikkiaan kiinnosta pätkääkään mitkään kerhot vaan toiminnan vapaamuotoisuus on homman suola. Tuo yhteisön löysyys tulee esille pahiten ehkä silloin kun jotain hauskaa aletaan järkkään. Alun innokkaista katoaa iso osa toteutukseen päästessä jonnekin huitsin nevadaan. Mutta kun em. asian kanssa opettelee elämään, ei sekään haittaa ja homma etenee.

Mutta Tasarissa on kohta huoltorakennuksen ja kodan "makuupaikat" jo täynnä, enää telttapaikkoja on kohta jaossa! Katsotaanpa, miten tämä löysä yhteisö kykenee kokoamaan voimansa raahata luunsa paikalle
biggrin.gif
. Tuokin löysä kerhokokoontuminen on just sitä. Ei olla "liian" jäsenuskollisia, vaan kaikilla on oikeus vapaasti valita saapumisensa paikalle. Motoristithan ovat willejä ja wapaita. Mitkään säännöt eivät ole willejä ja wapaita varten
033102bebe_1_prv.gif
.

jjp, kun luet kunnolla tuon peten postin, siina on etta

sanoi:
- moottoripyora.org EI ole kerho, vaan sivusto

Kylla jokainen (kai) tietaa mika motorg.ry on, mutta kuten tuossa lainaamassasikin tekstissa on, ry ei kuitenkaan ole sama asia kuin tama nettisivu, vaikka sen jatkoksi onkin rakennettu.

Ja kysymyksen tarpeellisuudesta; posti oli alunperin toisessa ketjussa, vastauksena tahan kava 10:n viestiin

sanoi:
Paikalliskerhojen nettiosoitteet kootusti. Ymmärrän, että moottoripyörä.org on oma kerhonsa, mutta kun tänään kuulin, että meillä Kirkkonummella on oma Porkkala-klubinsa, jolla on 40 jäsentä, alkoi kiinnostaa, onko muillakin paikkakunnilla omia kerhoja. Mehän voitaisiin sitten näissä paikalliskerhoissa liittyä kattojärjestöön, joka on tämä upea moottoripyörä.org. Jokaisesta paikallisorganisaatiosta olisi edustaja mp.orgissa. YHTEISTYÖLLÄ SITTEN SAATAISIIN KAIKKI MOOTTORIPYÖRÄILIJÄT TOIMIMAAN TÄÄLLÄKIN KESKUSTELUISSA VILAHTANEISIIN EPÄKOHTIIN, MITKÄ LIITTYVÄT MOOTTORIPYÖRÄILYYN. Voi olla, että ajatukseni on tyhmä, mutta kuitenkin...Ps. Mc Porkkalalla ei ilmeisesti ole kylläkään mitään nettisivuja, mutta kohta on, jos siihen liityn.

Ja ei minustakaan, moottoripyora.org ei ole kerho, vaan nettiyhteiso. Ja nailla kahdella on tosiaan iso ero. Ry on sitten ry, enempi kerhotyyppinen, mutta se ei liity tahan alkuperaisaiheeseen lain.

Edit: onko akalla pahat paivat menossa?
Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin
veryangry.gif

Mielestäni org ei ole kerho, esim. en ole liittynyt ry:n kerhoissa yleensä on jonkinlainen jäsenmaksu, tilat (kerho ja talli) missä viettää aikaa ja laittaa pyörää.
Kerhoon yleensä päästäksesi sinun on esittäydyttävä(ei "piiloutumalla" nickin taakse).

Toisaalta jokainen saa mun puolestani olla tästä asiasta mitä mieltä tahansa, jos joku on sitä mieltä että org on kerho niin mitä sitten ei hän väärässä ole niin kuin en ole minäkään sanoessani ettei org ole kerho.

Olen poistanut sinun asiattomana pitämäsi viestit, mutta en sentään tuollaisen alatyyliin olisi luullut täällä mentävän.

edit: I used to be amused, now I'm just disgusted.
Hyvahan se nyt on toisen tyylista huudella kun olet omat viestisi poistellut ensin.

Mutta kukin tyylillaan..

Edit: ja Timon, toivottavasti myos nait nuo poistetut viestit ennenkuin lahdet kommentoimaan kenenkaan mielipiteenvapautta.

En kommentoi mitään, mutta kerron, että poistin juuri äsken pari täysin asiatonta viestiä.

Olen poistanut sinun asiattomana pitämäsi viestit, mutta en sentään tuollaisen alatyyliin olisi luullut täällä mentävän.

Hyvahan se nyt on toisen tyylista huudella kun olet omat viestisi poistellut ensin.

Mutta kukin tyylillaan..

Edit: ja Timon, toivottavasti myos nait nuo poistetut viestit ennenkuin lahdet kommentoimaan kenenkaan mielipiteenvapautta.
Asiatonta oli kuulemma sen toteaminen, että on olemassa motorg, siis kerho, joka on eri asia kuin .org. Mikä tietenkään ei voi kuulua asiaan kun mietitään onko .org kerho???

Ja kun ihmettelin, että mitä sä nyt sekoilet selvää asiaa, niin ajattelin että antaa paskan olla ja poistin nuo mielestäsi asiattomat viestini. Sen jälkeen olit lisännyt viestiisi tuo alatyylin kommentin. Minun viesteissäni en mielestäni mennyt henkilökohtaisuusksiin, vaan kysyin ihmeissäni, että mitä sä oikein meinaat.

Lisäksi ihmettelen miksi minun viimeisin viestini, jossa kommentoin asiallisesti tuota alatyyliä on poistettu.

Mutta kukin tyylillaan..

Asiatonta oli kuulemma sen toteaminen, että on olemassa motorg, siis kerho, joka on eri asia kuin .org. Mikä tietenkään ei voi kuulua asiaan kun mietitään onko .org kerho???

Ja kun ihmettelin, että mitä sä nyt sekoilet selvää asiaa, niin ajattelin että antaa paskan olla ja poistin nuo mielestäsi asiattomat viestini. Sen jälkeen olit lisännyt viestiisi tuo alatyylin kommentin. Minun viesteissäni en mielestäni mennyt henkilökohtaisuusksiin, vaan kysyin ihmeissäni, että mitä sä oikein meinaat.

Lisäksi ihmettelen miksi minun viimeisin viestini, jossa kommentoin asiallisesti tuota alatyyliä on poistettu.
Armas rakas hyva jjp,

Mina en missaan vaiheessa viestejasi asiattomiksi vaittanyt, sanoin vain ettet vastannut siihen mita kysyttiin, vaan asian viereen.

Pikkuisen on hienot helmat ja heikot hermot, kun omissa viesteissasi tyyli oli 'mita hah? missamuka? sano? missa? vayh, vayh!' Niin ihmettelin missa mattaa. Jos olisit naispuoleinen ollut, olisin kysynyt hiertaako tamppoonisi, joka on looginen selitys moiseen olotilaan, mutta etsin muuta selitysta outoon mielentilaan ja kuumeiluun.

Toivottavasti olosi on jo parempi.

Viesti(si) poiston syy on selva; se ei enaa millaan lailla irrallaan koske ketjun aihetta. Eli yhtalailla mielestani poistoon joutaa kaikki nama viimeiset viestit, mukaanlukien omani. Aloita vaikka sitten uusi ketju jonnekkin miten ihmiset on niin epamiellyttavia, vai eikos tata jo puida useammassa paikassa. Sita kerhohenkea, naas..

Periaatteessahan MotOrg on koko saitin takana pyörittävä taho ja esim hallitus päättää kaikki sivustoa koskevat asiat - se taas että jokainen orgiin rekkautunut käyttäjä ei toki ole Ry:n jäsen tekee sitä pientä eroa noiden kahden välille.

Oma kantani on että MotOrg Ry ja Moottoripyora.org -sivusto kulkevat harmoonisesti käsi kädessä, siksi ihmettelenkin miksi jotkut haluavat väkisin tehdä kuilua näiden kahden symbioosissa elävän asian välille.

Back