• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko niitä selväpäisten kokoontumisia?

"Raittiita motoristeja" ketjussa oli paljon asiaa, ja en jaksanut kaikkea kahlata läpi, niin kysyn nyt tässä.

Onko jossain päin tänä kesänä sellainen selväpäisten kokoontuminen? Ei tässä mitään AA- tai rukouskerhoa etsitä, vaan muuten ilman hyvää syytä selvinpäin olevia lajitovereita. ( Joita keskustelun perusteella tuntuu olevan muitakin)

Pistäkää tähän mainosta jos juuri teidän kerhon ajo täyttää nämä kriteerit.

thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Ja vaikka kuin selvinpäin oltais (mitä ei olla) niin selväpäisiä ei meistä saa tekemälläkään
biggrin.gif

Tjaah, kaitpa se on vähän itsestä ja seurastakin kiinni, ja siitä sisäänrakennetusta filtteristä. Onko sitä pakko itse örveltää vaikka joku muu niin tekiskin? Itseä ei oikein innosta semmoinen on/off -meininki, eli tiukka joko-tai -asettelu virvoitusjuomien käytön suhteen, ja yleensä en edes viihdy kummassakaan, jos teemana on vain jompi kumpi, joko täysin vesiselvänä tai totaalisen tillintallin.

Yleensä mukavimmat kokoontumiset on sellaisia, joissa joko käytetään virvokkeita kohtuuden kanssa tai sitten ei, mutta ilman mitään ennaltasovittua tai maailmankatsomuksellista syytä. Kyllä kait semmoisiakin saa aikaiseksi, ainakin pienemmissä porukoissa, varsinkin kun sen hienosäädön aloittaa itsestä. Itse en ole kovin ahkeraan noita kokkareita harrastanut, mutta syynä eivät ole sen koommin örvellys kuin sen välttelykään. Sellainen perinteinen festari-kokkari-skene ei vaan ole itselle 'se' juttu koko harrastuksessa.

Samoin kuin monen muun harrastuksen, myös motorismin puolella on varmaan useita nimenomaan itse harrastukseen liittyvää teemaa, joiden kokoontumisissa se ajamiseen liittyvä tekeminen menee moottoripyöräilyn örvellykselle antaman luontevan tekosyyn edelle, esim. enska-ajoleirit, rata-ajokekkerit, erilaiset teema-ajot yms. Omia ajamiseen ja tekemiseen liittyviä tekosyitä voi itse kukin varmaan kehitellä itselleen sopivaan tyyliin, joko virvokkeiden kera tai ilman.
Eikäpä nuo muutamat reilummin nauttineet ole ainakaan vielä mitään isoja hankaluuksia aiheuttaneet. Kukin taaplaa tyylillään ja sekaan mahtuu, kun yleinen fiilis on hyvä.

Onhan nuo kaikki Suvirannat, Mutterit, Pyynikit sun muut 'kokoontumiset' selväpäisten hommaa. Useimmilla lienee ihan mukavaa noissa tapaamisissa. Jos siellä viihtyy tunnin tai pari, miksei samantien koko iltaa voisi olla juomatta (alkoholia)?

Ehkä liian monelle juomisesta on vain tullut joutava tapa (tunnustan) ja jossain sisällä kuiskii Alkon sponsoroima pikkuötiäinen "ilo ilman viinaa on teeskentelyä"...?
cool.gif

Ite voi olla juomatta vaikka missä! Sen sijaan se, ettei kestä muiden juopottelua, on suvaitsemattomuutta. Se, että valtaosa dokaa, perustuu osin siihen, että Alko oli erittäin merkittävä Valtion tulojen kerääjä menneisyydessä ja kansa dokasi rahaa valtion kassaan. Se oli isänmaallisuutta, se.

Oliskohan mitenkään mahdollista että tähän ketjuun saataisiin tuon "ei ole pakko ottaa vaikka toiset ottaisi" -j##sustelun sijaan ihan vaan faktaa noista alkoholittomista kokkareista -jos siis niitä ylipäätään on? Ei millään pahalla, mutta eiköhän me kaikki jo tiedetä se, että ei ole pakko ottaa jos ei halua. Pointtina tässä onkin se, että moni, jotka jo tuon tietää, ehkä kaipaisi samanhenkistä seuraa, jota on nähtävästi melko vaikea löytää...

Ja kyse on siis nimenomaan kokoontumisista, ei kahviajeluista tai muista lyhytmiiteistä.

En ole oikein ymmärtänyt, että miten juomiseen tai juomattomuuteen
saadaan ympättyä filosofioita tai muita uskonnollispoliittisia kiekuroita.

Se, että muutaman mukin juo, ei ole örveltämistä, mutta se,
että yrittää juoda mahdollisimman paljon ja tehokkaasti, johtaa
aika usein örveltämiseen.

Örvellys on juuri se rasittava piirre ja örveltämistä ei ole "pakko" sietää.
Hilpeä humalainen menettelee, mutta on harvinainen luonnonilmiö.

Joku täällä kirjoitti, että ...
"Älä anna mustaa kahvia juopolle. Mikään ei ole rasittavampaa kuin pirteä juoppo."
biggrin.gif

Jos ei niitä ennestään ole, ei kai se sen kummempaa ole, kuin sopia päivä ja leirintäalue ja kokoontua? Väkeä ei välttämättä tule niin paljoa, että sen suurempia järjestelyjä leirintäalueen kanssakaan tarvitsisi tehdä, mitä nyt saunan voisi varata.

Sopivana viikonloppuna mä ainakin lähtisin mielelläni limubileisiinkin, vaikka en viinaksiakaan ylenkatso. Aina ei silti maistu ja toisinaan tympii liian känninen seura.

Ihan hyvä aloitus, pitäs kesällä lähtee pojan kanssa johonkin kokoontumiseen, joka olisi vähän rauhallisempi. Sais poika nähdä mopoja kyllikseen, telttailla ja nukkuakin. Tulispahan itekin otettua reissu rauhallisemmin.

Ei tarvii olla mikään raivoraittiiden kerho, mutta sellanen missä ei meno olisi ihan sieltä kovemmasta päästä. Kontiossa on liian pitkät ajomatkat nassikalle istua kyydissä.

Mikä ois tällainen?

Saakohan noissa selväpäisten miittingeissa juoda perhekaljaa ja vähän käynyttä simaa? (mun lemppareita)

Oliskohan mitenkään mahdollista että tähän ketjuun saataisiin tuon "ei ole pakko ottaa vaikka toiset ottaisi" -j##sustelun sijaan ihan vaan faktaa noista alkoholittomista kokkareista -jos siis niitä ylipäätään on? Ei millään pahalla, mutta eiköhän me kaikki jo tiedetä se, että ei ole pakko ottaa jos ei halua. Pointtina tässä onkin se, että moni, jotka jo tuon tietää, ehkä kaipaisi samanhenkistä seuraa, jota on nähtävästi melko vaikea löytää...

Ja kyse on siis nimenomaan kokoontumisista, ei kahviajeluista tai muista lyhytmiiteistä.
Voi sun hertsyygelistuutelis sentään, mitäs hemmetin ziisustelua tuo nyt muka on?
Ei millään pahalla, mutta ehkä neiti moderaattorikin voisi ottaa huikan suvaitsevaisuusjuomaa ja lukea uudestaan vaikka FarAwayn kommentti ja todeta pari lisäfaktaa, eli että niitä täysin holittomia peruskokkareita ei hirveesti ole - se yksi tuli jo kahteen kertaan - ja että uusavuttomuudesta kärsiminen on tässä tapauksessa täysin vapaaehtoista.

Jos sopivaa kokkaria ei löydy ja sellaiselle olisi pakko päästä, niin ei muuta kuin suunitelma vireille vaikka just tässä ketjussa. Niin ja sitä samanhenkistä seuraa voi kyllä löytää myös niiltä perinteisiltä kokkareilta, ei sielläkään ole kaikki ryyppyvipu täysillä.

Jos tämä(kin) on ziisustelua, taidan lopettaa koko termin käytön, sillä sen verran pahasti se on kaiketi kärsinyt inflaatiosta viime aikoina.

Siispä (ihan ystävälliseen sävyyn) pallo ja samalla haaste takaisin durakissalle, mitäs jos turhan kritiikin sijaan rupeaisitkin itse hakemaan rakentavaa ratkaisua, eli ala puuhaamaan sitä sopivaa *tonta miittiä, vaikka vaihtoehtoista org-miittiä. Ota yhteyttä leirintäalueisiin, pestaa apulaisia, sovi ajankohdasta, hommaa talkoolaiset, teltat, jne. Sopivia paikkoja on kyllä vaikka huru mykke.

Älä odota kaikkea valmiina, toimi, äläkä kitise turhasta.
wink.gif

Ei millään pahalla, mutta ehkä neiti moderaattorikin voisi ottaa huikan suvaitsevaisuusjuomaa ja lukea uudestaan vaikka FarAwayn kommentti

---snip---

Siispä (ihan ystävälliseen sävyyn) pallo ja samalla haaste takaisin durakissalle, mitäs jos turhan kritiikin sijaan rupeaisitkin itse hakemaan rakentavaa ratkaisua, eli ala puuhaamaan sitä sopivaa *tonta miittiä, vaikka vaihtoehtoista org-miittiä. Ota yhteyttä leirintäalueisiin, pestaa apulaisia, sovi ajankohdasta, hommaa talkoolaiset, teltat, jne. Sopivia paikkoja on kyllä vaikka huru mykke.

Älä odota kaikkea valmiina, toimi, äläkä kitise turhasta.
wink.gif
a) FarAwayn kommentti tuli minun kommenttini jälkeen ja

b) kritiikkini kohdistui siihen, että sen sijaan että ihmiset olisivat jakaneet tietoa, alkoi loputon j##sustelu siitä että ei sitä viinaa tarvitse ottaa kunhan antaa muiden ottaa. Kerrohan, mistä lähtien halu tietää selväpäisten kokoontumisesta on korreloinut suvaitsemattomuutta?

Ihan kaikella ystävyydellä, harjoittaisit sinäkin sitä sisälukutaitoa senverran että katsoisit mitä minun kritiikkini koski ennekuin tuomitset sen turhaksi. Jos olisit viitsinyt lukea kommenttini ennenkuin vedit herneen nenääsi, olisit ehkä huomannut, että minä en ole "odottanut kaikkea valmiina", vain tietoa, jonka jakaminen tuskin on keltään pois? Jos ketju täytetään turhalla filosofoinnilla siitä miten tulisi ottaa ja antaa toistenkin ottaa, sitä tietoa on vaikea löytää, comprendez?

Edit: poistettu pari ylimääräistä kappaletta ja vihreitä.

Olen tän ennenkin heittänyt, mutta kyllä meiltä puuttuu vastaava: MC- Dagarna

14 000:n kävijän festari ei tietenkään ole mikään pikku juttu. Kaverini käy joka kesä, ja ottaa 6 v tyttären mukaan. Ei örvellystä, mutta ei gospeliakaan. Tuhansien prätkien letka, Ruotsissa kun on, niin lähinnä customeita, mutta kaikki käy.

Heinäkuun viimeinen viikonloppu, saas näkee meniskö tänä vuonna. Kuulema siellä on suomalaisiakin.

Joku ammattimainen festarijärjestäjä vois ottaa vinkin, Merimaa, Sakke tai Mato, tai ketä niitä onkaan, jotta Suomeen saatas jotain vastaavaa.

Ei kukaan viitti ottaa sitä riskiä että tulee kymmenen motoristtia paikalle.
biggrin.gif

Tossa ku on seurannut, niin yleensä aika hapanta porukkaa...luulis että ajohommat ei oo se suurin kiinnostuksen kohde.

Otanpa ittekkin äpherithhiivit silloon tällöön.
ghostface.gif

Back