• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

onko moni huomannut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suska750
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro...Onko muilla kokemuksia kun olet liikennevaloissa niin eiköhän siihen viereiselle kaistalle ilmesty kotilo ja on haastamassa heti viivalle...tai sitten sen kotilo kuskin on pakko päästä sinusta ohi sillä seurauksella että meinaat itse jäädä alle..
veryangry.gif

Jep. Kerran joukko nuoria mustalaisia tuli vanhalla mersulla viereen ja siinä sitte ikkunaa auki ja huudeltiin "hanaa" ja "viivalle" juttuja mulle.. osoitin sormella pyörän kyljessä lukevaa "TURBO"-tekstiä ja siitähän kuskin ilme sitte muuttu vihasen puoleiseksi.. No päättelin, ettei niitte kanssa kannata alkaa viivailemaan, vaan annoin niitte lähteä siitä "äkäsesti" ja ite sitte normaalia hitaammin hissuttelin etteenpäin.. Nohh.. sittenhän seuraavissa valoissa minulle vaihtui sopivasti vauhdissa valot, niin menin "vahingossa" ohi, ja kaistaki vaihtui ykskaistaiseksi.. Mustalaiset siinä sitte perässä roikku ja näyttelivät käsimerkkejä.. Heti ku muuttu 80 rajoitukseksi niin ohi vetivät, vaikka tulikin autoja vastaan.. perhana.. siinä meinas loppua huumori, ku melkein ojaan kiilasivat..
veryangry.gif

Annoin mennä menojaan, jottei mitään pahempaa pääse tapahtumaan kenellekkää (ei siis välttämättä minulle)..

Taitaa olla kotilokuskeilta melko normaalia toimintaa... Tosin luulisi että järki kertoo että ei ehdi vaikka olisi alla kuinka pakoputkiviritetty civic tai isin iso mersu...
033102bebe_1_prv.gif
Mutta perusajatus niillä varmaan on se että haluavat nähdä kuin prätkä a) keulii b) polttaa kumia c)jättää sen kun seisomaan tai d) vetää lipat liian kovan yrittämisen päätteeksi.

Hyvä neuvo: joko lähdet siten että tiedät olevasi nopein (siis rauhassa ja sivistyneesti) tai sitten niin että näytät olevasi nopein! Valinta on aina henkilökohtainen ja voi joskus johtaa seuraauksiin! Itse valitsen yleensä ensimmäisen enkä juuri välitä siitä vieressä kihnuttavasta kotterosta.
smile_org.gif
Paitsi joskus ne pitää jättää
mad.gif

Sattunaisesti törmää kyseisiin tapauksiin. Kun sellasen kotilo kuskin pieksee kiihdytyksessä, niin johan niillä menee hermot. Painavat aivan surutta ohi. On niitä harvoja hetkiä jolloin toivois tutkan paikalle..
wink.gif

muutaman kerran itselleni sattunut kaupugissa,että jotkut vasta kortin saaneet jannut kiilanneet ohi niin että on joutunut lukkojarrutuksen tekemään....
mad.gif

Aina näitä idiootteja Civic TypeRällä löytyy, jotka luulee et muka lähtee hyvin...

jee jee itelläni kävi samoin että kävi nuoriso kotilo haastamaan liikenne valoissa vastasin haasteeseen  
thumbs-up.gif
Kotilo kyllä lähti kovaa ja ite jäin maleksimaan kun tarkkailin muuta liikennettä niin näin poliisit edempänä tien varressa
tounge.gif
biggrin.gif
lopputulos Kotilokuskin kortti meni poliisin hellään huomaan ja ite sain paskaset naurut  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Silloin kannattaa lähteä liioitellun rauhallisesti.
biggrin.gif
Ja ennen valojen vaihtumista antaa autokuskin ymmärtää elein ja merkein että haaste hyväksytty ja sitten vain rauhallisesti eteenpäin partaansa nauraen. Tulee molemmille hyvä mieli
smile_org.gif
.
Tuo on erinomaisen hyvä tapa suhtautua tuollaisiin 'haastajiin'.
cool.gif
Olin itsekkin kirjoittelemassa samansuuntaista kommenttia, kuin Mik@. Kunnes huomasin, että ideani on jo kerrottu.
Hauskaahan se on katsella, kun kotilo menee lusikka lattiassa ja luulee jättäneensä pyörän, kunnes katsoo peileihin
033102bebe_1_prv.gif

Ite en oo koskaan joutunu pohdiskelemaan tollasia asioita. Kiihdytän aina niin paljon ku ninjasta lähtee
buttrock.gif
wink.gif

Silloin kannattaa lähteä liioitellun rauhallisesti.  
biggrin.gif
Ja ennen valojen vaihtumista antaa autokuskin ymmärtää elein ja merkein että haaste hyväksytty ja sitten vain rauhallisesti eteenpäin partaansa nauraen. Tulee molemmille hyvä mieli
smile_org.gif
.
Tuo on erinomaisen hyvä tapa suhtautua tuollaisiin 'haastajiin'.  
cool.gif
Olin itsekkin kirjoittelemassa samansuuntaista kommenttia, kuin Mik@. Kunnes huomasin, että ideani on jo kerrottu.
Hauskaahan se on katsella, kun kotilo menee lusikka lattiassa ja luulee jättäneensä pyörän, kunnes katsoo peileihin
033102bebe_1_prv.gif
Äh, aina pitää haasteeseen vastata, muutenhan kisa on hävitty ennen kuin se on edes alkanut!

Se on hauskaa, ja voitto on kaikenlisäks melko varma. Kotilokuskikin on tyytyväinen kun näkee pyörän poistuvan huolella, ehkäpä vielä pallo tulessa ja/tai hytti pystyssä..  
033102beer_1_prv.gif

Mä kyllä lähden aina kun on vähänkin kilpailua ilmassa. Ja niin on aika usein.. Ihan vaan sen takia kun se on niin pirun hauskaa, saa pulssin mukavasti ylös. Eikä kotilokuskeille saa tietenkään jäädä harhakuvitelmia, että ne ois jättäny pyörän.

Toistaseks ei ole vielä kovinkaan nopeeta kotiloa sattunu kilpasille. Niitä muka nopeita on ollu mm. Ferrari 360 Modena, viritetty C5 Corvette ja Porsche Carrera 4 ainakin. Corvette antoi parhaan vastuksen, sillon oli alla CBR 600.

Kyllä on käynyt juu,ja yhdeksässä tapauksessa kymmenestä,kyseessä on Opel,yleensä Vectra.Pahinta kaikessa on,kun se etuvetoisen auton revitys on jotenkin niin säälittävän näköistä...,vaan siinäpä revitelkööt.

Ei oikeestaan haastajia ole tullut.. Liekö sitten yleisimmät ajoreittini sellaisia ettei siinä ole sopivia valoja matkalla.. Ainoa oikeastaan on se itäväylän ja kehä I:n risteys, tultaessa idästä kohti keskustaa, jossa valojen jälkeen on 80 rajoitus..

Oisko ollut kerran joku naurattava romu fiat 127 tjsp, joka alkoi kaasutella, mutta se jäi vaikka en edes erityisesti yrittänyt kiihdyttää.. Lähdin vain normaalisti liikkeelle..  
nixweiss.gif

Tarkkana noiden kanssa kannattaa olla... Sitten kun jäävät kiihdytyksessä, niin saattavat raivostua silmittömästi ja kiilata vaikka väkisin ohi, kuten tuolla jo aiemmin kokemuksista kerrottiin.. Parempi olla provosoimatta, Ellei sitten tiedä että pääsee kunnolla karkuun..  
033102bebe_1_prv.gif

Joo, onhan noita jo ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana ehtinyt viereen tulla..

Viikko sitten Valkeakoskella sellainen kymmenen vuotta vanha 300-sarjan musta Bemari oli valoissa vierellä ja ihmettelin vihreän syttyessä että mikäs ihme ääni nyt alkoi kuulumaan, kunnes tajusin että se kotilohan siinä pyrkii eteenpäin renkaat ulvoen. Pikkusen nauratti kun itse en ollut huomioinut koko "haastetta" ja eihän se varsinaisesti "kiihtynyt" ollenkaan..
tounge.gif

Seurailin sitten tätä sankaria, koska kulkusuuntamme sattui olemaan sama, ja kohta tultiin liikenneympyrään, johon se kiihdytti niin että suunnilleen kahdella renkaalla meni siitä läpi (ilmeisesti halusi motoristiksi?
biggrin.gif
). Ketään muita ei ollut mailla halmeilla ja muut kohdat kuin nuo kaksi se ajeli ihan sääntöjen mukaan. Ihme hiippari.

Back