• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko missään valmiina kokoontumispaikkojen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole ainakaan itse löytänyt täältä haun kautta saatikka sitten näistä yleisimmistä kotimaisista navigaattorisivustoista koordinaatteja missä on yleisimmät motoristien kokoontumispaikat.

Viime vuonna ilmestyneessä motoristin tiekartastossa oli kyllä kerrottu kokoontumispaikoista mutta siinäkään ei ollut kerrottu tarkemmin osoitteita vaan ainoastaan paikka suurpiirteisesti joka ei kerro ainakaan ulkopaikkakuntalaisille välttämättä mitään. Se että kaivataanko siellä ulkopaikkakuntalaisia, on sitten jo toinen juttu.

Mielestäni ORG!in sivuilla voisi olla oma foorumi jonne voisi laitella koordinaatteja, onhan jo esim. S-ryhmälläkin sivuillaan linkki josta voi ladata abcit ja s-ryhmän hotellit navigaattoriinsa.

Kannatetaan
buttrock.gif

Kun vaan joku sanoo mihnä on se paikka mihin niitä kootaan

Onhan se tien kysyminen antautumisen paikka, voisihan tuosta olla hyötyä, ainakin niille joilla navigaattori on käytössä.
GPS laitteeseen jos nuo koordinaatit laittaa niin ei se helpota oikeestaan yhtään, näyttää 3.3 kilometriä suoraan metsään.
-Sergei-

Monesti tapaamispaikat on huoltiksia, ja tuolta löytyy jo aika monta. *kliks*
Ja sitten niitä pikkukahviloita yms. vois joku luetella. Usein niille löytyy joku osoite, jonka mukaan voi tehdä tollasen poi-pisteen.

Itse Konttisen sivuilta ei löydy yhtäkään motoristin kokoontumispaikkaa, mutta siellä on kyllä linkki josta voi etsiä niitä mutta ei niitäkään sieltä löydy varsinaisesti sillä nimikkeellä.

Mielestäni navigaattorit alkaa olla jo sen verran yleisiä motoristeilla jotta maan johtavalla motoristifoorumilla kuuluisi olla niihinkin oma osio.

Terve!

GPS-waypoint.net tarjoaa mahdollisuuden koordinaattien keräämiseen. Kävin kirjautumassa sinne. Pyysin ylläpitäjää perjantaina lisäämään ryhmän mp-kokoontumispaikoille ja lauantai aamuna ryhmä oli jo siellä.

Nyt sitten vaan jokainen kirjautumaan ja lisäämään sinne linkkejä. Tai jos laitatte mulle paikat meilissä niin voin käydä heittelemässä niitä tonne sivustolle.

Toistaiseksi siellä on vain kolme paikkaa, mutta eiköhän sinne ennen kesää saada jo niit useampiakin.

Tossa on osoite
http://www.gps-waypoints.net/gps....results
ja sieltä saa ladattua valmiin tiedoston useampaan laitteeseen sopivaksi.

Ei tartte muuta kuin ladata tiedosto ja tallentaa se navigaattoriinsa. En muista, että onko tiedosto pakattuna, mutta eiköhän se sitten selviä.

Edit: Jos laitatte mulle postissa noita tietoja, niin hakekaa vaikka Eniron kartalla paikka kohdalleen, ottakaa kuvaruutukaappaus (prtscn --> tallennus vaikka wordiin) ja laittakaa toi kuva mun meiliin. Osoite mukaan jos mahdollista niin osuu koordinaatti kerralla oikeaan paikkaan.

T: Keijo

N 60 09 18 56
E 24 57 05 60
bowdown.gif
Tere!

Onko paikalla nimeä tai kokoontumisaikaa?

Kartalta katsoen tiet näyttävät kutsuvilta. :-)

Helsinki, Kaivopuisto ja Mutterin muotoinen kioski Meritorin vieressä.
Siellä on lähes aina porukkaa kesäisin mikäli ei ihan kaatamalla sada.
Koordinaatit ovat Google Earthista poimittu. Kai ne aika lähelle
oikeaa ovat.
Terve!

Kokeilin TomTom riderilla ja noi koordinaatit vie hyvinkään metsään....

:-)

Koitan katsella tuon kuvauksen perusteella, josko löytäisin suoraan tuon gps-waypointin kartan kanssa.

Taitaa muuten olla tarpeen myös tarkistaa nuo pisteen kun ne naviin joskus saa...

Kiitoksia tähän asti.

EDIT: Sori olikin mun tekemä kämmi...

confused_orig.gif

N 60 09 18 56
E 24 57 05 60
bowdown.gif
Tere!

Onko paikalla nimeä tai kokoontumisaikaa?

Kartalta katsoen tiet näyttävät kutsuvilta. :-)

Helsinki, Kaivopuisto ja Mutterin muotoinen kioski Meritorin vieressä.
Siellä on lähes aina porukkaa kesäisin mikäli ei ihan kaatamalla sada.
Koordinaatit ovat Google Earthista poimittu. Kai ne aika lähelle
oikeaa ovat.
Terve!

Kokeilin TomTom riderilla ja noi koordinaatit vie hyvinkään metsään....

:-)

(EDIT: Sori olikin mun tekemä kämmi...)
Rock ...
062802jumpie_prv.gif

Back