• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko kukaan käyttänyt autonavigaattoria prätkämatk

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barfly
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barfly

Näillä mennään...
Sijainti
Tampere
Moi!

Eli, jos pakkaa jonkun autonavigaattorin esim minigrip pussiin ja kiinnittää sen pyöräänsä tavalla eli toisella, niin toimiiko?

Tuohonhan on sitten hyvä ilmeisesti olla mahdollisimman pitkäkestoisella akulla oleva malli.

... pari kertaa on ollut käytössä taskuitse ja korvanappikuulokkeitse (puhelin/gps). hyvin on oikea osoite löytynyt vieraassa kaupungissa.

miksei tuota tankkilaukun karttataskuunkin voisi ajatella hyvällä kelillä.

Varmaan monikin, myös minä. Sattui vain niin onnekkaasti, ettei satanut, joten ei tarvinnut käyttää mitään minigrippiä tai vastaavaa. Sateen sattuessa oisin siirtänyt gepsin povitaskuun, kuulokkeet edelleen korvissa, eli pelkällä puheopastuksella oisin ajellut. Tankkilaukkuakin voi käyttää gepsin sijoituspaikkana.

Niin, Pocket Looxissa kesti akku about 5½ - 6 tuntia, vara-akku oli mukana loppupäivän ajoiksi.

Nimim. Yx Tyhmä kysyy, että miksei hanki waterproof navia saman tien? Sillä pärjää autonkin kanssa.
omg.gif

Nimim. Yx Tyhmä kysyy, että miksei hanki waterproof navia saman tien? Sillä pärjää autonkin kanssa.  
omg.gif
Kenties kolmin-nelinkertaisen hinnan takia, jopa ehkä myös siksi, että tarvitsee autossaan pääsääntöisesti, mopossa satunnaisesti.

Ja eik sun Rider vaatinut hirmuhintansa lisäksi sit vielä autoteline/kauitin tsydeemin erikseen (kovaan hintaan taas)?

omg.gif
Kenties kolmin-nelinkertaisen hinnan takia, jopa ehkä myös siksi, että tarvitsee autossaan pääsääntöisesti, mopossa satunnaisesti.

Ja eik sun Rider vaatinut hirmuhintansa lisäksi sit vielä autoteline/kauitin tsydeemin erikseen (kovaan hintaan taas)?
Autoteline maksoi 35e. Ääntä en ole koskaan käyttänyt edes mopossa, vaikka vermeet tulivat vehkeen kanssa. En halua mitään "nataliaa" supattamaan korvaan, että käännyoikeallekäännyoikealle...
tounge.gif

Okei... siis hinnasta oli kyse.

Kaverilla oli semmonen ihan pyörään suunniteltu vehje mukana euroopan reissulla. Oli kyllä todella hyödyllinen varsinkin suurissa kaupungeissa. Isot linjat nyt voi katsoa jostain taskukokoisesta euroopan kartastakin. Se tosin tais maksaa jotain 800 e, mikä itsestäni tuntuu hieman kalliilta, mut sehän on makuasia. Laite kyllä säästi varmasti paljon aikaa ja bensaa (=hermoja), kun jäi kaikki ylimääräinen pyöriminen pois.

Minä olen mennyt Nokian N80+Navicorella joka on yläkolmiossa vesitiiviissä pussissa. Hyvin toimii.
062802jumpie_prv.gif

Sama juttu..kännyteline stogassa kiinni ja hyvin pärjätty. Ei sen gepsin sen kummoisempi tarvi olla. Naviocoressa hyvät ominaisuudet ja näyttö ihan riittävän kokoinen prätkähommiin..Ei sitä kuitenkaan tule katsottua kovinkaan paljon kesken ajon.

Minä olen mennyt Nokian N80+Navicorella joka on yläkolmiossa vesitiiviissä pussissa. Hyvin toimii.
062802jumpie_prv.gif
Minulla jo onkin N95, johon hommasin sen navigointiominaisuuden.
Toimii autokäytössä, mutta toiminta-aika akulla ei ole kun 2 tuntia.

Siksi kyselin tuota autonavigaattorin käyttöä.

No, onneksi ei kiire ole.
Noita navigaattoreitahan saapi jopa 139€ (Garmin Nuvi 200), joka pärjäsikin TMn testissä hyvin.
Muuten hyvä, mutta Nuvista puuttuu audio out liitin.
Voihan tolla toki navigoida pelkän näytönkin varassa, mutta itse navigoin mieluummin ääniopasteilla.

omg.gif
Autonaveja saa hiukkasen halvemmalla...

Itse ostin kaverilta pari kertaa käytetyn Tomtom Onen 80 eurolla ja tilasin siihen RAM-moottoripyörätelineen mountgyus.comsta. Alumiiniiselle telineelle tulee hintaa 37 euroa, johon sisältyy postikulut Amerikasta.

Lisäksi asennan pyörään 12 V tupakansytytinpistokkeen, joita saa Biltemasta kolmella eurolla, niin voi käyttää autokäyttöön tarkoitettua laturia. Lisäksi pistokkeen avulla voi sitten ladata kännykkää.

Näin saan 120 eurolla toimivan kuivan kelin navigaattorin. Ääniä ei tosin saa kypärään kuulumaan, mutta itseäni se haittaa. Pitää vielä miettiä saisiko tohon viriteltyä jonkinlaisen suojapussin sateen ajaksi.

Joo, tuolta Mountguys.comsta löytyy telineitä tosi moneen navigaattoriin ja vieläpä erilaisilla kiinnitysratkaisuilla. Lisäksi hinnat ovat halpoja. Jenkeistä kannattaa muutenkin katella kamoja nyt kun dollari on noin heikko.

Käsittääkseni EU:n ulkopuolelta tilattuihin kamoihin ei lätkäistä ALV:tä, jos hinta kuljetuksineen on alle 40 euroa.

Joo, ajelin loppukesästä Lappiin ja takas (950 km x 2) tankkilaukussa kartta ja minicrip-pussissa halpa autonavi.

Ei oikein meinannu auringonvalossa näkyä, mutta auttoi kummasti kartan kera. laturi kyllä piti olla kiinni itse-asennetussa (3 e) laturi pistokkeessa. Muuten ei akku olis kestäny pariikaan tuntia.

Muistan nähneeni jossain tankkilaukun jossa oli navigaattorille erillinen tasku, jossa ikkuna. Taskussa autonavigaattori olisi ainakin roiskesuojassa.

Mulla on Garmin nuvi 300 jossa on imukuppi teline, se sopii juuri kierroslukumittarin lasiin, toimii ja pysyy kiinni. Sateessa kannattaa suojata vaikka minigripillä.

mulla on vanha tomtom 300.Hyvin on pelannut pyörässäkin.Ajelen kyseisen laitteen loppuun ja suunnittelen sitten (ehkä)moponavia.
062802moto_prv.gif

Back