• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko koko eroja nakuissa GSX,XJR,CB ym?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bannaani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli kiinnostuksen kohteina oli Suzuki GSX1400 ja Yamaha XJR ja vastaavat

Kävin katsomassa XJR:ää ja jotenkin se tuntui/näytti pienen kokoiselta tällaiselle 186cm +100kg ukolle.

Onko tuo Suzukin malli samankokoinen kuin tuo XJR vai oisko se isompi,kun ei täällä päin ole näitä Suzukeja että pääsis näkemään ?

Vai pitääkö nämä unohtaa kokonaan
sad_orig.gif
, jotenkin sa vaan on liian hupaisan näköistä jos iso ukko on pienen mopon päällä
smile_org.gif
.

Kertokees te foorumilaiset kenellä on kokemusta kyseisistä..

Kuumetta pukkaa
smile_org.gif
...

Vielä hupaisamman näköistä saattaisi olla tuon kokoinen ukko kyykkypyörän päällä......  
biggrin.gif

Ei ole omakohtaista kokemusta XJR:stä mutta GSX kököttää tallissa. Sitäkään en oikein tiedä miltä näytän sen selässä, mutta voin vakuuttaa, että jaksaa viedä isompaakin miestä. Myös tilaa on mielestäni hyvin, polvikulma ok jne.... Uskallan suositella!

Mul oli etsikkoaika et millä ajan jatkossa jolloin koeajoin noita nakuja. Yamaha oli ahtaan oloinen, Suizassa ja Hondassa oli tilaa ihan ok. Päädyin sit kuitenkin homosohvaan, en pitänyt siitä ja tein paluun maamoottoreihin.

Juu,kyykkyjen päällä isot ukot on vielä huvittavampien näköisiä
smile_org.gif
...
Pitää katsella tuollainen GSX ja käydä koettamassa
smile_org.gif
.

Tuo GSX on kyllä ykkös vaihtoehto,ulkonäön takia ja jotenkin jyhkeemmän näköinen kuin xjr ja jos ois vielä hiukan isompikin niin avot !

Riippuu varmaan kropan mittasuhteista, mutta minulle Kawa 1200ZRX oli mitoiltaan väljempi kuin Suzuki, joka oman perstuntumani mukaan on varsin kompakti, vaikka muhkea onkin. Kannattaa siis tosiaan ihan istua päälle, jalkatappi-penkki-tanko-kolmioissa on eroa. Minulle mukavuusindeksi oli Kawalla paras, Yamaha kakkonen ja suzu tuntui kyllä muhkealta. mutta enemmän olisi voinut olla pituussuuntaisestikin mittaa. Honda on kyllä ihan kokeilematta, sellainen olisi kyllä houkuttanut jos kohdalle olisi sattunut.

Juu mitä seuraillut näitä keskusteluja niin aina tähän porukkaan liittyy myös Kawasaki mutta mun silmään se ei iske yhtään vaikka muuten varmaan hyvä peli varmaan olisikin.

Kyllä mun mielestäni ZRX on selvästi pienempi ja ahtaampi kuin XJR, muista ei ole kokemusta.

XJR on just sopivan kokoinen karvan alle 180 centtiselle.  
062802moto_prv.gif

Miksiköhän noi esim Z1000 ja FZ1 ym on niin pieniksi tehty, naisten mittapuulla...onko ne japskit pienentyneet entisestään  Z mallit ainakin olivat ennen miesten mittojen mukaan tehtyjä  
smile_org.gif

Joo,sitä itsekin ihmetellyt että lapsilleko nämä nyky uudet pyörät tehdään kun ovat kuin tossu mopoja.

Taitaa nykyiset mopotkin melkein olla kookkaampia kuin nämä uudet MP:t z1000 ja vastaavat
biggrin.gif
.

Pyöriin laitetaan pirusti tehoja ja ovat kooltaan kuin mikki hiirille tehtyjä.

No onhan näitä Varadeeroja,1200Gessuja ym mitkä ovat sitten kookkaita pyöriä mutta ei nyt tällähetkellä sellainen iske.

Työpaikan pihalla seisoo oma xjr ja kaverin susuki 1400 . Usein olemme hakeneet niistä eroja niin samalla muotilla tehdyiltä tuntuvat . Molempiin vaihdettu leveämpi stonga jotenkin se antaa isoille(hartiosta)miehille mukavuutta . Käymme molemmat pitemmillä turneilla alpeilla ym ja kumpikin kehuu myös matka ominaisuuksia . Olemme tietysti kokeilleet ristiin ja pienillä säädöillä kumpi vain tai tietysti jammu
sport05.gif

Seppo

No onkos toi perus naku Banditti isompi ,ainakin istumakorkeuden saa 830mm , ja halpakin vielä ois uuden saa alle 10000e ...
Siinä vain ei ole sitä äijä särmää mitä esim GSX:ssä on
smile_org.gif
.

Mä luulen että bandiitti on pienempi, samaa luokkaa kuin FZ1 ja Z.

Akseliväli kertoo aika hyvin pyörän kokoa:

XJR: 1510mm 21l 180/55 104/106
CB: 1510mm 21l 180/55 114/117
GSX: 1520mm 22l 190/50 106/126
ZRX: 1460mm 19l 180/55 122/112

Bongasin samalla tankin, takarenkaan koon ja teho/vääntö.

Itsekin katellut josko vaaihtaisi bemun
062802moto_prv.gif

Varmasti sopii noihin kaikkiin. Itse aika samoissa mitoissa kuin aloittaja ja oikeastaan ainoat pyörät jotka ovat pieneltä tuntuneet ovat 600cc pienemmät nakutpyörät ja suurinosa muoviluotisporttikyykyistä mitä kokeillut. Jopa vanhan mallinen 600 bandiitti tuntui ihan riittävän kokoiselta. Eri asia sitten miltä iso körmy näyttää noinkin pienen mopedin selässä
cool.gif

Kaksi GSX 1400 ollut ja noi kaikki mainitsemasi ajanut...

Hondassa oli muistaakseni vain 5 vaihdetta ja oli muutenkin onneton.

Yammu ja Suitsa lähempänä toisiaan, mutta Suitsa vie voiton kirkkaasti paremmalla koneellaan sekä väännöllään..

Pomminvarma!

Ja erittäin mukava kutitella
biggrin.gif

En olisi muuten vaihtanut, mutta uudet projektit kutsuivat...

Monta juttua lukenut noista pyöristä ja monet pitäneet Hondaa parhaimpana, makuasioita kai...itsellä varsinaisesti kokemusta vain XJR:stä.

Honukkaa ja suitsaa pitäis päästä koeajaa
062802moto_prv.gif

"vain 5 vaihdetta" pitäisin plussana
tounge.gif
On kyllä XJR:ssäki 5.
RS bemussa on kuusi ja mielestäni se liikaa kun pärjäisi kolmellakin hyvin
biggrin.gif

Monta juttua lukenut noista pyöristä ja monet pitäneet Hondaa parhaimpana, makuasioita kai...itsellä varsinaisesti kokemusta vain XJR:stä.

Honukkaa ja suitsaa pitäis päästä koeajaa  
062802moto_prv.gif

"vain 5 vaihdetta" pitäisin plussana  
tounge.gif
  On kyllä XJR:ssäki 5.
RS bemussa on kuusi ja mielestäni se liikaa kun pärjäisi kolmellakin hyvin
biggrin.gif
No kyllä Honda olisi kaivannut kuudetta vaihdetta ainakin nopeammassa ajossa...

XJR on 180 centtiselle ihan ok, mutta siinä lähinnä pienuus tulee siitä, että satula on aika matala, joten istutaan vähän syvällä.

Itekkin muutama vuosi sitten mietin että mikä noista; xjr, zrx vai gsx.
Mielestäni xjr on jotenkin hienoimman näköinen, mutta ominaisuuksien valossa ostin gsx:n.
Suzukin plussia oli: isoin moottori; 1402cc, ruisku, 6 vaihdetta, perinteinen ilma/öljyjäähdytys.
Olen 189cm/85kg ja gsx on ajamistani mukavin niin maanteille kuin kylillä käymiseenkin.

Kyllä täällä Suzukiin kallistutaan ja pitää käydä jossain sellainen katsastaa ja kysellä tarjouksia jospa kesäksi saisi sellaisen laitettua ja
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
...

Itsellä oli kanssa 2vaihtoehtoa jammu tai suitsa, käytyäni koe ajamassa molempia niin kyllä sitä tuli gsx hommattua. Olen kanssa 193cm 100kg niin parempi ajosento oli gsx:ssä,joten sillä mennään vieläkin
062802jumpie_prv.gif

Back