• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko kellään tietoa paljonko maailmalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jouniri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Esim. Turbolla / mekaanisella ahtimella / kaasuilla / vaparina?

Millä kytkimillä ajettu kovimmilla tehoilla?

Tarkennetaan vielä eli esim. 998cc setillä.

JR

Tuossa on perusvirien vaikutuksia ysiärrään.
Eipä taida jounia perusviritysten vaikutukset enää paljoa kiinnostaa
wink.gif

Eli tarkoitat zx10r?
Moi!

En tarkoita 10 R (koska menee jo ruiskuksi) vaan nimenomaan 9 kone 889cc tai 998cc esim. Myzzyn satsilla jne.. siis kaasari versiona 4x40mm Keihinillä...

Itsellä sen verran tietoo että yksi jenkki poika ajelee ysillä jossa turbo varttia mut sen tehot hiukka auki.. jotain 300 luokkaa takiksella? Mut kaveri ei oikein huutele asiasta?

JR

wink.gif
Moi!

Juu taitaa olla jo nyt Jampan viimeisen taian jälkeen pitkästi yli mitä tuossa oli esitetty... mutta kaikki tieto auttaa..

JR
Tuossa oli se 1000cc kitti ja 160hp takikselta:

99ZX9R%201000cckit%20vs%20pipe%20and%20jet.gif

Tuskinpa siinä ysissä yli tuon oli ilman kaasuja. 160hp "tiukassa" dynossa on jo pirusti ysistä, vaikka oliskin big-bore -kitillä!

Onko se mitattu vaparina, ja jos on, niin missä dynossa?

Uudella peruskoneella jos/kun pääsette vaparina sinne 180hp takistehoon (pitäis onnistua) "tiukemmassakin" dynossa, niin sitten riittää 60hp kaasut, jotta pääsee kohtuu hyviin vauhteihin maililla. Saattaa jopa se 330km/h ylittyä, jos kaikki muukin menee nappiin.. 100hp kaasuja nuo ei vaan oikein todistettavasti kestä, nyt tekin sen varmaan uskotte
smile_org.gif

En tiedä paljoko tässä on mut ihan kiva vekotin näyttäs olevan.Linkki
Moikka!

Hienoa että muutkin ymmärtää hyvän päälle, mutta iso MIINUS tulee paikasta jossa ajeleepi eli ehdottomasti radalle!!

JR

Ps. jos jotakin naurattaa mun asenne asiaa kohtaa, niin suosittelen esim. tunnin jutustelua jonkun kirurgin kanssa. Itse tunnen hyvin yhden huippu kirurgin ja tässä vähän häneltä lainattua: " motoristi oli lipattanut ja jalka oli muussina..muutaman leikkauksen jälkeen kuski ei oikein ollut tyytyväinen lopputulokseen... johon kirurgi... paskasta ei saa konvehtii mut ainahan sitä voi yrittää!"

wink.gif
Moi!

Juu taitaa olla jo nyt Jampan viimeisen taian jälkeen pitkästi yli mitä tuossa oli esitetty... mutta kaikki tieto auttaa..

JR
Tuossa oli se 1000cc kitti ja 160hp takikselta:

99ZX9R%201000cckit%20vs%20pipe%20and%20jet.gif

Tuskinpa siinä ysissä yli tuon oli ilman kaasuja. 160hp "tiukassa" dynossa on jo pirusti ysistä, vaikka oliskin big-bore -kitillä!

Onko se mitattu vaparina, ja jos on, niin missä dynossa?

Uudella peruskoneella jos/kun pääsette vaparina sinne 180hp takistehoon (pitäis onnistua) "tiukemmassakin" dynossa, niin sitten riittää 60hp kaasut, jotta pääsee kohtuu hyviin vauhteihin maililla. Saattaa jopa se 330km/h ylittyä, jos kaikki muukin menee nappiin.. 100hp kaasuja nuo ei vaan oikein todistettavasti kestä, nyt tekin sen varmaan uskotte  
smile_org.gif
Moikka!

Siks mää vähän kyselen kun taitaapi olla niin, että ei oo kellään otettu enempää ysin koneesta vaparina kuin mitä meillä jo nyt on??

Toi ysi-ärrä varmaan sit ensi suvena penkittelee ja kyykyttelee tolla koneella (jos kauppaan päästään) seuraavan kerran ??

-niin ja vielä lopuksi en usko!
JR

Ps. jos jotakin naurattaa mun asenne asiaa kohtaa, niin suosittelen esim. tunnin jutustelua jonkun kirurgin kanssa. Itse tunnen hyvin yhden huippu kirurgin ja tässä vähän häneltä lainattua: " motoristi oli lipattanut ja jalka oli muussina..muutaman leikkauksen jälkeen kuski ei oikein ollut tyytyväinen lopputulokseen... johon kirurgi... paskasta ei saa konvehtii mut ainahan sitä voi yrittää!"
No mutta kaverillahan oli asiat vielä jokseenkin kunnossa. Mihin muuten terve mies yhtä jalkaa tarvitsee... Tietysti moottoripyörällä ajoon se voi vaikuttaa, mutta voipi siellä radallakin kuolla tai käydä miten tahansa. Tosiasia on se että siellä radalla on muitakin ja pahassa lykyssä kun prätkät kolahtaa yhteen ja tulee lipat, joku perässä roikkuja ajaa vielä yli.

Toki toki, myönnetään että siellä tapahtuu vähemmän kuolemia. Mutta ne kaikki kaksi ratapäivää joilla olen käynnyt, niin niissä tapahtui ainakin kolme lippaa yhteensä.

No mutta kaverillahan oli asiat vielä jokseenkin kunnossa. Mihin muuten terve mies yhtä jalkaa tarvitsee... Tietysti moottoripyörällä ajoon se voi vaikuttaa, mutta voipi siellä radallakin kuolla tai käydä miten tahansa. Tosiasia on se että siellä radalla on muitakin ja pahassa lykyssä kun prätkät kolahtaa yhteen ja tulee lipat, joku perässä roikkuja ajaa vielä yli.

Toki toki, myönnetään että siellä tapahtuu vähemmän kuolemia. Mutta ne kaikki kaksi ratapäivää joilla olen käynnyt, niin niissä tapahtui ainakin kolme lippaa yhteensä.
No, siinä on se etu ainakin, että ensiapuryhmä on paikalla. Tosin yleisellä ratapäivällä ei aina ole pelastuspartio väijyssä.
Näissä nopeusajoissa ei ole vaaraa että kukaan rykäsis yli, kun veto vedetään yksin ja kukin vuorollaan. Järkiään lipoissa kuski on ylittänyt kykynsä pyörän ja radan omiaisuuksiin nähden. Toki tekninen vikakin saattaa tehdä tepposet, mutta idiootti yrittää ajella puolikuntoisella vehkeellä täysiä.

En tiedä paljoko tässä on mut ihan kiva vekotin näyttäs olevan.Linkki
Täytyy kyllä olla tuon toisen kommentin kanssa samaa mieltä. Noh ehkä olen vain tyhmä kun en jymmärrä mihin tarvitsee moottoripyörällä noin paljoa tehoja, auton vielä pystyy käsittämään mutta pyörä menee vähän överiksi.
withstupid.gif

E: Niin tietoa ei ole sen enempää kuin mitä google kertoo, kunhan vaan ihmettelin.

Anteeksi, mutta rupeaa sen verran hymyilyttämään toi hehkuttaminen, että on pakko kommentoida. Jotta nyt vältyt enemmältä itsesi nolaamiselta ton uhoamisen kanssa, niin mainittakoon sen verran että Mika 14R:n mopossa on käsittääkseni pauttiarallaa tuplasti voimaa verrattuna sun kaasumopoon.
Moi!

Ei hätää, nostetaan panos sit kahteen makkaraan...

JR "se itsensä nolannut ;-)"

Ps. Miten se sit menee... 2x260hp takikselta = 520hp (elämä on..) takiksella eli taitaa olla hälle helpot makkarat ? Mutta katellaan sit kentällä paljo sinne katuun välittyy.. niitä heppoja.

Back