• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko Arlen Ness hyvä nahka-asu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leevitaavi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Päällä Berikin 5888

+Sopii kuin valettu
+Loistava takki niin sateessa, tuulessa kuin helteessä
+Helppo puhdistaa
+Rekisteriote mahtuu povariin
-Jäykkä kävellessä
-Vetskari tuntuu heppoiselta
-Likaantuu helposti

Summa summarum:  
062802jumpie_prv.gif

5888 hommasin kanssa eBay.co.
Takki uusi ja hävyttömän edullinen - oli ns. ehdota hinta ja prkl.. sehän jäi käteen.
Koko 46 eli 56 180cm 95kg ja mahtui selkäsuojan päälle.

Tuntuu hyvältä ja on tyköistuva ainakin uutena.
On melko identtinen Nessin 5920 mallin kanssa noin leikkaukseltaan ja matskultaan. En ihmettele "sukulaisuutta"

Vanha Berikin rotsi koko 58 on myynti osastolla

Itse mietin tuota 5888:a, mutta tuossa on liian lyhyt taka-osa jolloin selkä "vilkkuu" ajaessa...

Eihän se vissiin kovin pitkä ole, mutta riitti Halvarssonin GI byysien päälle ja oli selkäsuoja "housuissa" alapuolelta.

Kesä takkihan tuo on, mutta niin oli tarkoituskin. Nahka on reitettyä käsivarren kainalon paikkeilla ja ainakin elisen koeajon perusteella tuulettaa, vuori oli irti.

Toki täytyy ihmetellä, että miksi pukuun, jossa ketju joutuu rasitukselle, on valittu "hienosta metallikierteestä" tehty ketju. Vaihdatin tilalle muovisen, "laatasta" tehdyn ketjun ja ainakin toistaiseksi vaikuttaa paljon paremmalta ratkaisulta.
Vaihdatin kans samanlaisen,on paljon parempi ja jotenkin livakammin liukuu se sulkijakin. 25e maksoi ja taas mennään  
062802moto_prv.gif
Kierre- (tai spiraali-) vetoketju on taipuisampi kuin hammasvetoketju, kestavyyden kustannuksella.

Päällä Berikin 5888

+Sopii kuin valettu
+Loistava takki niin sateessa, tuulessa kuin helteessä
+Helppo puhdistaa
+Rekisteriote mahtuu povariin
-Jäykkä kävellessä
-Vetskari tuntuu heppoiselta
-Likaantuu helposti
Sama takki täällä. Kuuden eri nahkatakin kokemuksella:
+/- valkoinen väri... hieno, mutta saa kokoajan olla putsaamassa
+ hyvä muotoilu, istui minulle aika hyvin.
+ povitaskut isot
- ulkotaskuihin ei mahdu juuri mitään
- nahka on kovaa ja jäykkää. Ei imenyt rasvaa juuri ollenkaan kun uutena sitä rasvailin. Aiemmin vain Alpinestarsin stuntissa oli yhtä "huonoa" nahkaa.
- hankala puhdistaa (koottu suht pienistä paloista, kangasosia ei viitsisi sotkea nahkasaippualla)

Ostin kun n. 300 eurolla piti löytää pääväriltään valkoinen takki, tämä istui parhaiten päälle löytämistäni vaihtoehdoista.

Itse mietin tuota 5888:a, mutta tuossa on liian lyhyt taka-osa jolloin selkä "vilkkuu" ajaessa...
Arlen Ness - 5919

Ton pitäs olla mitotukseltaan pisin selän osuudelta ..kerto myyjä..vetskarilla pökiin kiini.

Mitä tulee tohon mahdolliseen vetskarivalintaan...jokin juju siinä on..liittysköhän tiiviyteen, koska helmassa ainakin on semmonen isohampainen housujen liittämiseksi.

mikx muuten suutarille ootta viäny? ohan nii takuu...

Arlen Ness - 5919

Ton pitäs olla mitotukseltaan pisin selän osuudelta ..kerto myyjä..vetskarilla pökiin kiini.

Mitä tulee tohon mahdolliseen vetskarivalintaan...jokin juju siinä on..liittysköhän tiiviyteen, koska helmassa ainakin on semmonen isohampainen housujen liittämiseksi.

mikx muuten suutarille ootta viäny? ohan nii takuu...
Kiitos vaarille vinkistä! Täytyy käydä kokeilemassa.

Autoglymillä on puhdistus aine spruutta pullossa se toimii ja samalla valmistajalla on nahkarasvakin.

Molempia tuotteita on tallissa ja tyytyväinen olen ollut.

Mullon tommonen: ARLEN NESS LS2 3211 Titan.
Muuten oon ollu tyytyväinen (sen mitä viime syksyn jälkeen on ehtiny käyttää), mutta housut ja takin yhdistävä vetoketju meni viikko sitte rikki. Vein sitte ompelimoon ja pyysin laittaan kerralla kunnon ketjun. Muille käyny tolleen?
sad_orig.gif

Back