Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri näin!Ennen talvea kannattaa vaihtaa, ettei hapettuneet vanhat litkut lillu talvea koneessa. Keväällä ei tartte ku hanaa.
TL suzukin ohje neuvoi pitkään seisontaan kaatamaan moottorin täyteen öljyä! siis siihen täyttöaukkoon asti. ja vielä lorauttamaan tulpanrei-istä mäntienkin päälle vähän.Joku vaihtaa syksyllä ns. varastointiöljyt koneeseen ja keväällä ennen ajokautta sitten ne "oikeat" mp-öljyt sisään, suodatinta ei silloin enää toki vaihdeta ( tai talvikäyttöön otetaan oma suodatin ). Näin kuulemma saada eliminoitua kondenssiveden vaikutus... Tasalämpöisessä kuivassa tallissa ei välttämättä tätä ilmiötä luulisi tulevan?
Siihen liittyy öljyn rikki ja ilman kosteus. Alumiini on altis rikkihapolle...Mä olen aina ihmetelly että miksi ne eivät samat öljyt saa olla koneessa talvea kun ne on siellä kesälläkin?
Sama säilytys tapa, en ole ikinä vaihdellu öljyjä ennen/jälkeen talviseison takia. Näin olen toiminu useemman vuoden ajan, mikään ei ole menny rikki/paskaks, ei nouse sauhu putkestaEli pyörä lämpimäs tallissa talven yli.. pitäiskö öljyt vaihtaa nyt ennen talvea vaiko vasta keväällä? meneekö öljyt miksikää talve aikana siel?
Heh heh! Joka vuotinen vääntö. Mut silti sanon, ei ainaskaan mun mielestä. Bensa on kuiteski jossain määrin voiteleva aine, niin tiivisteet ei kuivu. Vesi vaan poies. Tai no mitä mie tiiän, ceebra ku on ruisku..Tästä puuttuu vielä bensat kaasareissa vai ei![]()