• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynsuodattimen vaihdossa ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhaka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Öljynsuodattimen vaihdossa ongelmia

Öljynsuodatin on niin kovin kiinni, ettei lähtenyt työkalulla irti. Löin sitten ruuvarin läpi, mutta suodatin vain repeytyi alaosastaan. Ruuvarilla olen ennenkin vääntänyt tiukasti kiinni olevan suodattimen auki.
Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja millähän tuon saisi auki? Suodattimesta ei ole jäljellä paljon muuta kuin pohja, olen yrittänyt vääntää omatekoisella "työkalulla" pohjan rei'istä, mutta kiinni pysyy.
Hommaa vaikeuttaa vielä se, että pyörä on Ducati 748, jossa suodatin on "kolossa".

Onko orkkis suodatin vai ei? Joissain tarvike suodattimissa on ongelmana että suodatin pohjaa keskeltä(esim. BMW LT yms. johon laitettu championin suodatin) siihen öljyputkeen, ja on tiukassa kuin tauti.

Minulla oli myös kerran ongelmia noitten juuttumisten ja suodatinavainten kanssa. Silloin päätin, että tästä lähtien ostan K&N:n suodattimia, kun niiden kantaa käy normaali hylsy.
Toivottavasti saat suodattimen jämät irti.

Orkkis suodatin on ja vaihdettu huoltoliikkeessä hihnanvaihdon yhteydessä. Sain sitten lopulta irti, tein porakoneella lisää reikiä suodattimen pohjaan kierteen viereen, antoi sitten lopulta periksi.

saatanan tunarit........ siis huollossa mitenköhän se O rengas pysyy ehjänä moisella kiristyksellä

Riittävän isot putkipihdit on myös toimineet mulla kun ruuvaritaktiikka pettää. Jos siis vaan mahtuu semmosilla ottamaan kunnon rutistusotteen siitä suodattimesta.

Jos jotain hyvää on nykyisessä kulkineessa, niin se että suodatin on patruunamallinen eikä sitä kierretä paikoilleen vaan pannaan vain kannen alle :)

Tunari on ollut huollossa asentajana. Ei nuo jumitu, jos öljyää tiivisteen ensin ja kiristää suodattimen käsin...

Niin kuin Juhaka alussa mainitsi, se öljynsuodatin on poterossa.
Kun suodattimesta näkyy vain 1/3 osa, niin se pikkuisen haittaa isompien työkalujen käyttöä.
Onneksi se suodatin irtosi.
51217d1247538529-yellow-paint-mark-oil-filter-did-they-change-servicing-dscf75822.jpg

Back