Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En vaihtaisi valmistajan suositusta paksumpaan, ellei ole varmaa tietoa, että ko. kone sitä vaatii. Pahimmoillaan paksumpi öljy on just sen verran jäykempää, että isoilla kierroksilla öljykalvo pääsee repeämään ja laakerit alkaa kulumaan. Tämä riskinä etenkin jos öljy ei ole kunnolla lämmintä ennen kuin aletaan syöttää kovaa.IsoTwin sanoi:Kyllähän öljy leikkautuu ja menettää voitelukalvon kestävyyttä nopeammin kovassa kuormituksessa mutta luulis pari ratapäivää menevän samoilla öljyillä. Itse vaihtasin kaksi ratapäivää heti ratailun jälkeen että näkee onko öljyn seassa jotain metallia. Kannattaa olla vähän paksumpaa öljyä kuten 10W-50. Tutkimustietoa aiheesta on varmasti reilusti.
Batmanninja sanoi:^käytät tietty jtn kalliita italianpaloja jossa paketissa lukee punaisella "Racing"...Mä oon käyttänyt Brembon, TRW:n ja EBC:n paloja enkä ole kestossa huomannut eroja. Joillakin ois voinu ajaa jonkun verran pidempään, mutta mukavampi vaihtaa rauhassa tallissa ennen ratapäiviä kuin sessioiden välissä varikolla.
Nitrous sanoi:En vaihtaisi valmistajan suositusta paksumpaan, ellei ole varmaa tietoa, että ko. kone sitä vaatii. Pahimmoillaan paksumpi öljy on just sen verran jäykempää, että isoilla kierroksilla öljykalvo pääsee repeämään ja laakerit alkaa kulumaan. Tämä riskinä etenkin jos öljy ei ole kunnolla lämmintä ennen kuin aletaan syöttää kovaa.
Pienen salapoliisityön jälkeen kisapalojakin alkoi löytyä ja ainakin EPFA:ta ja Ferodo XRACia tuli samalla pyörällä käytettyä, ne oli ihan eri maailmasta. Ja vaikka ostohinta on katupaloja korkeampi, jo yksin parempi kesto kuittaa sen heittämällä. Suosittelen kokeilemaan.
Minulla on ihan normit EBC jarrupalat edessä ja EBC semi sintteri takana. Ensi kerralla voisi ottaa eteen EBC sintteri HH tai EBC extreme pro. En tosin tiedä mitä kahdella viimeksi mainitulla on eroa?
Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin?
IsoTwin sanoi:Ei kai kukaan ala ajamaan täysiä ennenku laite on tarpeeks lämmin. Öljyt kuten myös renkaat.
13M sanoi:Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin? Stormilta olen palat ostanut.
Aku_A sanoi:Vaihtaako porukka samalla myös aina suodattimen vai meneekö sama suti useemman vaihdon?
JMH sanoi:Kahta käytäntöä olen nähnyt. Joka kerralla tai joka toisella. Itse kuulun ekaan ryhmään.
Aku_A sanoi:Ok, mietin vaan että joku 500km / suti on suht vähän.