• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljy haisee bensalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ostin juuri honda hornetin vm.2000 sillä on ajettu 34000.
Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa öljyt samana päivänä kun ostin pyörän. Pyörälle on tehty kilometri huollot ja on muutenkin siisti.
No tänään syynäsin pyörää ja tarkistin siinä sitten öljyt.
Kun pyyhkäsin märän oljytikun paperiin, kiinnitin huomiota öljyn punertavaan väriin. Samalla haistoin paperia ja kauhukseni se mielestäni haisi bensalle!!
Voiko venttiilit, sylinteri yms. vuotaa niin paljon ohi että 50km matkalla uudet öljyt alkaa haista bensalle?
Kylmä hiki valuu selkääni pitkin ja kauhun sekaisin tuntein pelkään nyt ostaneeni sian säkissä.
Mitähän tässäkin ny pitäs tehdä??

Luulen että nyt on kyseessä luulotauti.
Noin käy ehkä jos talvenajan kaasarivuotaa pensaa.
Ja tuskin se bensa sitä punaseks värjää. (tai sit sitä on siellä tosi paljon)
Paljonko sitä öljyä siellä oli.

Kokeile hieroa sitä oljyä sormien välissä ja jos tuntuu ihan pehmeän liukkaalta (joojoo, kuulostaa pervolta) ei liene hätää, mutta jos tuntuu "leikkaavalta" eli kuivalta,haihtuvalta ehkä tahmaselta, niin lienee syytä tutkia asia tarkemmin ennen ajoa. Itse pirauttaisin vanhalle omistajalle ja kysyisin öljyn merkin ja laadun ja hakisin kaupasta litran samaa ja vertaisin tuloksia valkoisella paperilla. Mene ja tiedä ?

Neulaventtiili jumittaa ja laskee bensaa koneeseen saakka. Kaasarit itri, auki ja putsinkia, sitten uudet öljyt koneeseen ja kovaa ajoa. Tuttu vika mun vanhasta Gixxeristä joskus takavuosilta. Voipi olla, että joudut vaihtamaan vuotava neulaventtiilit.

Kummalta vaan tuntuu, että noin vähän ajetussa pyörässä olisi kulahtanut juuri yhtään mikään.

Edit. typot

Ei syytä huoleen mulla oli viime kesänä uusi ruiskukoneinen Triumph ja siihen laitettiin huollossa liikaa öljyä, jotka imin pois. Poisimetty öljy tuoksui myöskin bensalta, vaikka kone oli täysin tiivis ja ei kuluttanut öljyä. Eikä ruiskukoneena voinut sitä kaasareiden kautta öljytilaan valuttaakaan.

Eli kyllä sinne öljyn sekaan aina hieman bensiiniä joutuu varsinkin pätkäajossa. Pidemmällä matkalla sitten kevyemmät tisleet haihtuvat öljyn joukosta pois.

Ei muuta kuin ajoa.

J64

Neulaventtiili jumittaa ja laskee bensaa koneeseen saakka.

Kummalta vaan tuntuu, että noin vähän ajetussa pyörässä olisi kulahtanut juuri yhtään mikään.

Hieman off-topic mutta mun Xjr:ssä on mittarissa vasta 17000km ja jo oli talvella bensahana vuotanut ja kaasarit vuotaneet/tulvineet sillä seurauksella, ettei pyörä ole vieläkään liikenteessä. PRKL.  
veryangry.gif

Ei syytä huoleen mulla oli viime kesänä uusi ruiskukoneinen Triumph ja siihen laitettiin huollossa liikaa öljyä, jotka imin pois. Poisimetty öljy tuoksui myöskin bensalta, vaikka kone oli täysin tiivis ja ei kuluttanut öljyä. Eikä ruiskukoneena voinut sitä kaasareiden kautta öljytilaan valuttaakaan.

Eli kyllä sinne öljyn sekaan aina hieman bensiiniä joutuu varsinkin pätkäajossa. Pidemmällä matkalla sitten kevyemmät tisleet haihtuvat öljyn joukosta pois.

Ei muuta kuin ajoa.

J64
Minkäslaisella ruutalla suoritit tuon imuhomman?

Joskus olen nimittäin tehnyt itse saman mokan, mutta en jaksanut lahteä ruuttakauppaan, vaan sotkin alakautta kikkailemalla puoli tallia.

Neulaventtiili jumittaa ja laskee bensaa koneeseen saakka.

Hieman off-topic mutta mun Xjr:ssä on mittarissa vasta 17000km ja jo oli talvella bensahana vuotanut ja kaasarit vuotaneet/tulvineet sillä seurauksella, ettei pyörä ole vieläkään liikenteessä. PRKL.  
veryangry.gif
No jopas...
omg.gif

Omassa XJR 12:ssa kilometrejä 36t ja rapiat päälle. En ole huomannut mitään vastaavaa vielä, en tosin ole öljyjä nuuhkinutkaan. Pitänee tarkistella asiaa omalta kohdalta heti tänään!

Joskus olen nimittäin tehnyt itse saman mokan, mutta en jaksanut lahteä ruuttakauppaan, vaan sotkin alakautta kikkailemalla puoli tallia.
Mä tein homman niin, että otin pitkän, läpinäkyvän letkunpätkän, ja ihan vaan imin letkun päästä aina sopivasti, eli ei suuhun asti
tounge.gif
Siittä letkusta sit valutti öljyt astiaan ja sama homma alusta.

Eli kyllä sinne öljyn sekaan aina hieman bensiiniä joutuu varsinkin  pätkäajossa. Pidemmällä matkalla sitten kevyemmät tisleet haihtuvat öljyn joukosta pois.

Ei muuta kuin ajoa.

J64

Ostin apteekista sellaisen suurimman sieltä löytyneen injektioruiskun (muistaakseni 100 ml) ja siihen päähän bensaletkua pätkä ja letju öljyntäyttökorkin kautta öljytilaan ja sitten imemään. Toisena vaihtoehtona puolen litran vetoisia imuvaihtajia myydään esim. Biltemassa hintaan 9,90 euroa.

J64

Back