• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olipa taas motoristivihaa liikkeellä kuopiossa!

Juu, eli ajelen tuossa rauhallisesti (n 20km/h) yksisuuntaista katua (siinä niiralassa duran´s kebabin vieressä) omalla kaistallani. vaan eikö yhtäkkiä eteeni käänny punainen farmariauto, ajaen yksisuuntaista VÄÄRÄÄN suuntaan. NO, minä siinä sitten jarrutan ja näytän että peruutahan vähän, ja osoitin yksisuuntaisen kylttiä. No, ratissa oleva naine selvästi tuohtuu, kääntää auton ympäri, parkkeeraa ja rupeaa huutamaan ikkunasta että "minä sitten inhoan motoristeja, niin luulevat olevansa teiden valtiaita plaa plaa plaa".

NO, pakkohan se on mennä kysymään mikä on ongelma kun rouva itse ajoi väärään suuntaan, ja eiköhän jatku huutoa kurkku suorana kuinka hän inhoaa motoristeja, ja minä kuulemma TAHALLANI tulin hänen tiellensä kun HÄN kääntyi minun eteeni. Kuulemma TAHALLANI tein hänelle kiusaa ja toimin "liikennepoliisina".... -Minä siinä sitten että "...ajan yksisuuntaista ja joku tulee vastaan ja meinaa ajaa päälleni..." -No, akka siihen sitten että: "vittu mä oisin vaan uukkarit heittäny ja sä saatanan motoristi rupeet mua neuvomaan". Sitten akka lähti autosta, painui viereiseen taloon ja huusi vielä porttikongista että "MINÄ INHOAN MOTORISTEJA, voisitte mennä itteenne, ette ole jumalia!". Mä siinä sitten TÄYSIN äimistyneenä rupeen pukeen kypärää päähän ja tajuan että paikalla on jo 20 henkeä yleisöä jotka pudistelee päätänsä... tiä kenen puolella olivat, mutta kyllä oli taas aika osoitus siitä että motoristivihaa on OIKEASTI olemassa. Kysyin vielä naiselta että mitäs jos en olisi kerennyt jarruttamaan ja olisi tullut kolari, siihen vastasi että "olisit sitte ajanu päin"... HUH HUH!!!!
On tämä poika taas hetken sitä mieltä että kyllä motoristit sentään on reilua kansaa jos AUTOILIJOIHIN vertaa.. oli sellanen episodi tuo... kaiken ärsyttävintä oli että ei AINUTTAKAAN järkevää lausetta naiselta, pelkkää huutoa ja haukkumista. en vaan voi tajuta... en
mad.gif

No HUH! Aika uskomaton tarina, taisi olla naisella huono päivä
033102bebe_1_prv.gif

Todennäköisesti kävelemään lähtenny ex-mies on motoristi ja sinä satuit ekana paikalle
baaa.gif

Käsittämättömältä se siinä tuntuikin. Taisi säikähtää se nainen, otti jonku paniikkireaktion ja rupes huutamaan. mutta no, kummallista silti. itse kun oletin että sanoo "sori, en huomannu et oli yksuuntanen tms". mutta ei ihan
buttrock.gif

Olisit huutanut, että lopeta toi menkkaaminen...  
biggrin.gif

Motoristivihaa on olemassa, ja se on tiettyjen motoristien aikaansaannosta, niin että terveisiä perseestä vaan niille, jotka tuntevat piston sydämessään (joskin epäilen, etteivät tunne). Itseasiassa olisikin kai parempi sanoa, että ne jotka eivät tunne syyllisyyttä... En ole mikään jeesustelija, mutta tiedän sen, että yksilöllinen näkyvä ja räikeä kaahaaminen muun liikenteen seassa on haitallista koko porukalle, niinkuin tässä on nyt nähty.
En ole ollut moottoripyöräilijä sen kauempaa kuin 14 vuotta, mutta silloin autoilijat ihailivat motoristien käytöstä liikenteessä. Ajatelkaapas sitä!
Motoristeja oli vähän, ja moottoripyöräkerhot pitivät huolen siitä, että asenteet olivat kohdallaan. Motoristit olivat teiden ritareita.
Toisin on tänä päivänä.

Silti aiheen naisen käytös oli anteeksiantamatonta, mutta kyllä meissä motoristeissa on nykyään paljon vikaa. Itse otan siitä kollektiivisesti myös vastuun, vaikka itse yritänkin ajaa enimmäkseen sillä "teiden ritari" mentaliteetilla. Avaan hanat sitten kun ei ole ketään näkemässä.

Mitenköhän tuollaisessa tilanteessa sais tollaselle meuhkaajalle sellaisen "AHAA -elämyksen" ? Eli sais sen _ihan oikeesti_ tajuamaan, että oli väärässä ja käyttäytyi todella törkeästi. Onko täällä ketään psykologia paikalla ?
wink.gif

Ei perkele mitä meininkiä. Sillä oli tosiaankin maailman pahimmat menkat tai sitten tuo oli kateellisen vuodatusta kun ei itsellä ole uskallusta tai rahaa ostaa pyörää alle.

No huh, huh, olihan kokemus sinulla. Näen sieluni silmin ihmettelevän katseesi  
wink.gif

Kuopiosta muuten jäi hieno vaikutelma tuossa Juhannusta ennen kun ajoin Kuopion läpi. Kuopiossa oli ohitustie remontissa ja sallittu nopeus oli 60 km/h. Minä nautin ajosta ja en ajanut lujempaa kuin sallittu nopeus. Huomasin taustapeilistä kun takaa lähestyi prätkiä kolme tai neljä. Kun he saavuttivat minut niin huomasin pyörien olevan piikkejä ja kun he huomasivat minun liikkuvan 1100:lla niin mielestäni nuoret herrat fiksusti jäivät perääni ajelemaan, eivätkä lähteneet ohittamaan ja hurjastelemaan.

Hatunnoston arvoinen temppu näille nuorille miehille. Jos luette tätä palstaa niin toivon teille loistavaa tulevaisuutta.

Noin pahaa tilannetta ei oo itelle vielä kuopiossa tullu vastaan vaikka tuolla keskustassa on kevään aikana jo toista tuhatta kilometriä tullu ajettua. Näitä perus kolmion takaa eteen on tullut mutta niitä osaa aavistaa sen verran ettei vaaraa ole tullut, eikä toivottavasti tule kellekkään.

Taitaa taas olla tulosta siitä mitä saa aikaan se kun terveydenhuollosta vähennetään määrärahoja, kaiken maailman tuulenhuuhtomat ja hoidon tarpeessa olijat ovat liikkeellä. Tätillä oli ilmeisesti resepti mennyt vanhaksi...
buttrock.gif

biggrin.gif

Motoristivihaa on olemassa, ja se on tiettyjen motoristien aikaansaannosta, niin että terveisiä perseestä vaan niille, jotka tuntevat piston sydämessään (joskin epäilen, etteivät tunne). Itseasiassa olisikin kai parempi sanoa, että ne jotka eivät tunne syyllisyyttä... En ole mikään jeesustelija, mutta tiedän sen, että yksilöllinen näkyvä ja räikeä kaahaaminen muun liikenteen seassa on haitallista koko porukalle, niinkuin tässä on nyt nähty.
En ole ollut moottoripyöräilijä sen kauempaa kuin 14 vuotta, mutta silloin autoilijat ihailivat motoristien käytöstä liikenteessä. Ajatelkaapas sitä!
Motoristeja oli vähän, ja moottoripyöräkerhot pitivät huolen siitä, että asenteet olivat kohdallaan. Motoristit olivat teiden ritareita.
Toisin on tänä päivänä.

Silti aiheen naisen käytös oli anteeksiantamatonta, mutta kyllä meissä motoristeissa on nykyään paljon vikaa. Itse otan siitä kollektiivisesti myös vastuun, vaikka itse yritänkin ajaa enimmäkseen sillä "teiden ritari" mentaliteetilla. Avaan hanat sitten kun ei ole ketään näkemässä.
Ei asennevammaisuus ole pelkästään motoristeissa, turha meidän on itseämme ruoskia. Eikös tässäkin tapauksessa vamma/vika ollut nimenomaan autoilijassa?  
veryangry.gif

Kyllä kaahareita ja hörhöjä on autoilijoissa yhtä paljon. Valitettavasti motoristin asennevamma tuottaa useammin näyttävämmät otsikot! Autohörhö pääsee usein peltikolarilla, mutta motoristi pääsee hengestään, vaikka nopeus/virhe ovat samanlaiset. Ja kun tuo peltikolari ei ole enää otsikkona oikein vetävä.

biggrin.gif

Toisin on tänä päivänä.

Ei asennevammaisuus ole pelkästään motoristeissa, turha meidän on itseämme ruoskia. Eikös tässäkin tapauksessa vamma/vika ollut nimenomaan autoilijassa?  
veryangry.gif

Kyllä kaahareita ja hörhöjä on autoilijoissa yhtä paljon. Valitettavasti motoristin asennevamma tuottaa useammin näyttävämmät otsikot! Autohörhö pääsee usein peltikolarilla, mutta motoristi pääsee hengestään, vaikka nopeus/virhe ovat samanlaiset. Ja kun tuo peltikolari ei ole enää otsikkona oikein vetävä.
Olet juurikin asian ytimessä, eli nämä motoristitapaukset huomataan mediassa. Sen takia kehoittaisin kaikkia käyttäytymään mopoillaan nätisti autojen seassa.
Tämä naisautoilijan purkaus oli todella kamala, mutta voimme vaikuttaa siihen ettei sellaisia tulisi jatkossa.

Joku tuolla jo kyselikin psykologin apua tähän, mutta minä otan hieman käytännönläheisemmän lähestymistavan...

Tuleeko kenellekkään mitään hyviä vastakommentteja mieleen mitä tuolle naiselle olisi voinut sanoa? Nyt jälkiviisaat saavat kantaa kortensa kekoon!  
tounge.gif

Itselleni tämä perinteinen eli olisin esittänyt naiselle (jälkiviisautta, paikanpäällä ei varmaan ois tullu mieleen) kysymyksen: "Mitä Sinä olisit halunnut että minä (motoristi) olisin tässä tilanteessa tehnyt?"

Kysymys on aika paha, se pistää joskus jopa huutajat miettimään...  
eek.gif

Muita hyviä "luu kurkkuun" kommentteja?  
idea3.gif

[EDIT] Typo

Back