• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko "Excel"-motoristi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JGo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko "Excel"-motoristi? -

• Kyllä olen

Ääniä: 1 25,0%
  • En ole

Ääniä: 3 75,0%

• Ääniä yhteensä
    4
old skoolisti pistän kuitit talteen kansioon, kaikesta mitä olen tohon pyörääni ostanut/tehnyt ja teettänyt.. bensoja en viitti merkkailla. öljynvaihdot pistän ylös myös..

Olen pyörän persiissä olevaan sinikantiseen vihkoon pruukannut niitä itse tehtyjä kirjailla... Ja yhdessä mopossa on tosiaan kesäpyörinä excelit?

No miten on, tuleeko dokumentoitua mopoiluun liittyviä asioita Exceliin tai vastaaviin ohjelmiin?
Tekstitiedostona on huoltokirja, johon laitan ylös myös tarkistukset ja kiristykset yms. että osaa vähän kattoa koska seuraavaksi.  
tounge.gif

Bensan kulutusta mittailen yleensä uusista vehkeistä tovin ja lopetan sitten.

Exceliin ei kaikkea ole tullut taulukoitua, mutta tarkoitus olisi. Huoltojen kuitit on toistaiseksi vain mapitettuna.

Tankkaukset olen tänä vuonna merkinnyt iPhoneen näppärään ja ilmaiseen Gas Cubby Free sovellukseen. Gas Cubby on todellinen saksalaisen motoristitilastofriikin unelma. Voi merkitä tankatut oktaanit, hinnat, asemaketjun jne. Ja pimeinä syysiltoina voi hinkata nahkahousujen takamusta istuinta vasten kun exporttaa tiedot exceliin, pivotoi, analysoi ja nautiskelee vlookup funktioista ja mopon täydellisestä huoltohistoriasta.

En todellakaan tee mitään excel kirjanpitoa... alkaa vaikuttamaan työltä jos mopoilusta pitäisi vielä jotain lokikirjaa pidellä.

Ymmärrän toki nuo huoltohommien kirjaamiset johonkin taulukkoon ja varmaan jollekin rataketulle voi olla kiva kirjata jotain vtn kierrosaikoja jonnekin tai jotain... Muut exceliin kirjailevat... hankkikaa elämä  
biggrin.gif

Joo, napsuteltua tulee huoltoja ja joitain kuluja.. Mut bensaa nyt en tod jaksa seurailla.

Pyoralle oma Facebook, niin nakee muutkin mita on tehty ja paljonko maksaa.

"Rakas kasvokirja. Tanaan vahasin vasemman peilin ja ostin bensiinia koko tankillisen. Lisaksi ajoin kolme metria hiekalla."
biggrin.gif

Kaikki kirjataan aikakirjoihin eli exceliin. On sellainen ajatus , jotta jos en muista tai tiedä menneitä huoltoja, reisuja tms. niin tulevien suunnittelukin on vaikeaa.

Autojen tankkaukset tuleekin kirjattua mutta pyörän kanssa ei todellakaan. Joskus olen muistanut keväällä kauden alkaessa merkata kilometrilukeman muistiin tai kun on renkaat vaihdettu, useimmiten nekin unohtuu.

suomalaislähtöistä linuxia ja sen oheisjuttuja käyttelen, mutten tallenna prätkän tekemisiä muualle kuin tänne ja kawazinettiin satunnaisesti. kuitikin levällään ja osa roskissa. muistinvarassa paljolti mennään ja tullaan. kulutusta seuraan issekseni n. parin desin tarkkuuella reissussa. en ole minkäänsortin merkonomi ja sen huomaa.

Exceliä saa käyttää muutenkin ihan tarpeeksi, mopoasioissa koetan välttää viimeiseen asti...

Mutulla mennään. Se on varmaan eri juttu ku kalusto on uutta ja herkkää kaikille häiriöille. Ainoot Excelit mitä mä katon on noi suksisauvat ja seki vaan siks etten vahingossakaan tartu niihin.

Te jotka ette tallenna tietoa huolloista tai korjauksista mihinkään,
kuinka arvioitte tulppien, suodattimien, öljyjen ym. vaihtoajankohdan? Vai mennäänkö tyyliin kerran vuodessa vaihdetaan kaikki ja se riittää?
Teiltä on myös varmaan turha kysyä renkaiden kestävyydestä?

Te jotka ette tallenna tietoa huolloista tai korjauksista mihinkään,
kuinka arvioitte tulppien, suodattimien, öljyjen ym. vaihtoajankohdan? Vai mennäänkö tyyliin kerran vuodessa vaihdetaan kaikki ja se riittää?
Öljyt vähintään keväällä ja syksyllä, tulpat ja ilmanputsarit huoltovälin mukaan ja/tai jos sattuu fiilis tutkia ovatko terveen näköiset, renkaat vaihdetaan kun ovat lopussa...
nixweiss.gif

kuinka arvioitte tulppien, suodattimien, öljyjen ym. vaihtoajankohdan?

Öljynvaihto joka syksy + määräaikaishuolloissa. Kuluvat osat tarkastan silloin tällöin, yleensä syksyllä, vaihdan tarvittaessa.

sanoi:
Vai mennäänkö tyyliin kerran vuodessa vaihdetaan kaikki ja se riittää?

Ei.

sanoi:

Ainakin multa, en osta renkaita kestävyyden perusteella...

Back