• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt sitten se mopo kaatu P.....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokuume
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopokuume

ESPOO
mad.gif

Kyllä korpee parkkikselta lähties, mopo päätti sammua kesken käännön ja niinhän siin sit kävi et mopo meni kyljelleen.
No onneks vauriot on pienet pari naarmua ja vääntynyt kytkinkahva.

Onneksi selvisit noin vähillä, mulla tuli kanssa tänään vakuutustarkastajalta puhelua että oma mopo on arvioitu - siinä menee hiukka enemmän uusiksi ;)

Näitähän sattuu. Mopo vaan pystyyn ja
062802moto_prv.gif

Jos joudut taivuttelemaan sitä kahvaa ni kato että se kestää sen väsymättä, ettei murru sitten kriitisessä paikassa ja aiheuta lippaa, niitäkin on sattunu.

Näitähän sattuu. Mopo vaan pystyyn ja  
062802moto_prv.gif

Jos joudut taivuttelemaan sitä kahvaa ni kato että se kestää sen väsymättä, ettei murru sitten kriitisessä paikassa ja aiheuta lippaa, niitäkin on sattunu.
Juu luulen et tilaan suoraan uuden kahvan. Kyllähän toi viel toimii vaikka pikkusen alaspäin onkin.
Mut taidan huomenna lähtee Suomen eteläisimpään osaan
033102beer_1_prv.gif
. Tallinnaan. Torstaina sit uutta kahvaa metsästämään.

pftroest.gif
. Mulla sattu tosi nolo tilanne keskellä päivää kauniasten "ostarilla". Paikoillaan päällä istuessa aloin säätää penkkiä kun oli jotenki oudosti ja sit lähti mopo kallistumaan oikealle puolelle. Yritin pitää kiinni minkä jaksoin mutta siihenhän se rojahti parkkiruutuun ja minä kompuroin juoksin horjahtelin mutta pysyin pystyssä
062802jumpie_prv.gif
. Eikä siinä vielä kaikki. Nostin pystyyn (venäytin selän) ja yritin käynnistää mutta eipäs käynnistynykkään. Startti vain pyöri mutta ei Mitään elon merrkejä muuten! Mulla ennenkin ollu ihan samallaisia käynnistys ongelmia kaadon jälkeen. Mistä moinen johtuu? bensat menee jotenki väärin? Nolotuksen huipentuma...

ps. Proidinkaa työnnettiin käyntiin. Kävi kuin twini pitkän aikaa.

edit. typot

Eihän sulla satu olemaan sitä kaato-tappokytkintä? Jos se jumittuu vähän sivuun ja jää pätkimään, tärinä tiputtaa sen takaisin.

Bensat varmaan valuu pois kaasareista, jos mopo on kyljellään.
Kyl se hörähtää ku vähän aikaa starttailee.

Ehkä ne bensat oli valunu pyttyihin ja kastellu tulpat.

Eihän sulla satu olemaan sitä kaato-tappokytkintä? Jos se jumittuu vähän sivuun ja jää pätkimään, tärinä tiputtaa sen takaisin.
Onnhan mulla tappokytkin. En koskaan ees tullu ajatelluks tollasta. ens kerran ku lippaan niin kokeilen.
biggrin.gif

Mutta jos se on päällä niin eihän startinkaan pitäis pyöriä?

Niin ja sekin vielä että kun kaadon jälkeen pyörää tutkittiin niin hais bensa ja sitä selkeesti valui jostain yläpuolelta moottorin päälle etupuolelle vasemalle pakoputkien alkupäähän. Onko se narmaalia että bensat valuu ulos koneesta kun on nurin 20s
confused_orig.gif

On mulla ennenkin bensa haissu ja sit kone käy aina huonosti
bawling.gif
. Välillä kone rupeaa käymään kuin twini aivan yhtä-äkkiä ilman mitään syytä, eikä ongelma poistu vaikka menis kaasu täyillä läpi kierros-alueen. Joku 10km ajoa motarilla niin rupee taas käymään "normaalisti".

Bensat varmaan valuu pois kaasareista, jos mopo on kyljellään.
Kyl se hörähtää ku vähän aikaa starttailee.
Kun mulle tuuppää käymään niin että starttaa niinkauan kunnes akku loppuu ja sit
bawling.gif
. työntämällä lähtee vain ja silloinkin hien saattamana.Muutenkin Kuumalla päivänä on aina fifty/sixty käynnistyykö enään kun käy vaikka pankki-automaatilla. Pitää Antaa koneen jäähtyä siihen 50c ja sit taas lähtee.

sanoi:
Ehkä ne bensat oli valunu pyttyihin ja kastellu tulpat.
Toi voi olla hyvinkin mahdollista.

Back